E250D:hen on löytynyt hitusen merkillinen vaiva. Lämpimällä koneella tyhjäkäyntikierrokset ovat 1000 kierroksen luokkaa tai jopa hieman yli, ja kylmällä koneella kierrokset eivät juuri nouse niinkuin niiden pitäisi ja tätä myöten käynnistyvyys on hitusen heikko kylmällä koneella. Sammuttamalla ja käynnistämällä koneen ongelma korjaantuu ja kierrokset tippuvat normaaleiksi hetkeksi, kunnes ne taas nousevat takaisin. Kaasuvivuston jumimisessa tms. ei siis pitäisi olla vika.
Lueskelin että YJ tai ELR-releet voisivat tämän aiheuttaa, mutta ongelma ei poistunut vaikka nappasin kaikki relee akun takaa irti (ARA/ELR, EGR ja YJ), voiko vika silti olla releissä? Vai mikä muu tyhjäkäyntiä vielä säätää? ELR/ARA-rele näytti olevan kunnossa silmämääräisesti, YJ-relettä en saanut vielä purettua mutta sulake oli ainakin vielä kunnossa.
W124 E250D tyhjäkäynti
Re: W124 E250D tyhjäkäynti
Uusi hankinta vai ollu pidemmänaikaa? Onkos sitä syöttöpumppua ruuvattu?
Re: W124 E250D tyhjäkäynti
Kolmisen vuotta ollut alla ja ainakaan sinä aikana ei ole tullut ruuvailtua, ja tämä ilmiö on tullut äskettäin.Jari Ke kirjoitti:Uusi hankinta vai ollu pidemmänaikaa? Onkos sitä syöttöpumppua ruuvattu?
YJ-releen vaihto ei auttanut asiaa, eli vika on muualla. Jatketaan tutkimuksia.
Re: W124 E250D tyhjäkäynti
OK no sitten tuo pumppu ei taida syylliseksi kelvata 
Sit varmaankin ihan perusasioitten kimppuun et vaijeri ei kanna tai jos siellä on vaimennin ni ettei se kanna kaasuvivustoa vaikka vivustoa ilmeisesti jo oletkin kattellu? Sähköpedaalit tais tulla vasta 202:siin ja W124:set kaikki kait on mekaanisilla systeemeillä?
Pystyykös sitä kaasuvivustoa ns. avittamaan perusasentoon silloin kun tyhjäkäynti on ylhäällä? Jos sillä tottelee ni joku kantaa?
Onkos näissä pumpn takaosassa se tyhjäkäynninsätösysteemi? Siihenhän tulee kaksi johtoa jos sellainen on. Sit voi olla toinenkin samannäköinen ja se sit liittyy käsittääkseni kenguruefektin hillitsemiseen. Automaatissa tätä ei taida koskaan olla?
Alla kuva jossa on nuo molemmat ja muistaakseni alempi on se mikä tyhjäkäyntiä hoitelee

Sit varmaankin ihan perusasioitten kimppuun et vaijeri ei kanna tai jos siellä on vaimennin ni ettei se kanna kaasuvivustoa vaikka vivustoa ilmeisesti jo oletkin kattellu? Sähköpedaalit tais tulla vasta 202:siin ja W124:set kaikki kait on mekaanisilla systeemeillä?
Pystyykös sitä kaasuvivustoa ns. avittamaan perusasentoon silloin kun tyhjäkäynti on ylhäällä? Jos sillä tottelee ni joku kantaa?
Onkos näissä pumpn takaosassa se tyhjäkäynninsätösysteemi? Siihenhän tulee kaksi johtoa jos sellainen on. Sit voi olla toinenkin samannäköinen ja se sit liittyy käsittääkseni kenguruefektin hillitsemiseen. Automaatissa tätä ei taida koskaan olla?
Alla kuva jossa on nuo molemmat ja muistaakseni alempi on se mikä tyhjäkäyntiä hoitelee
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.