Oisko vinkkiä seuraavaan ongelmaan?
Sähköiset lasinnostimet temppuilee pakkasella, eli toiminut ennen moitteetta.
Nyt tilanne seuraava , apumiehen ikkuna laskee normaalisti mutta ylös nostaessa pysähtyy, pitää auttaa vetämällä ja pukkaamalla lasia ulospäin. Menee viimein kiinni kun pääsee keskivaiheen yli.
Onko vika likaisessa tiivisteurassa vai väsyneessä moottorissa…
Auto W210, E 300 TDT -98
t.Jussi
Ikkunannostinongelma
Muistaakseni väyrysissä on kaksiasentoinen lasinnostimen katkasia. (joissain malleissa.) Siis ylös ja alas on molempiin suuntiin kaksi asentoa. Koitappa painaa ihan varovasti sitä nappia, kun nostat lasia. Eli ns. ykkös-asentoon. Oon kyllä joutunut vaihtelemaan väyrysiin lasinnostin mekanismejakin, vaijereineen ja liukukiskoineen. Mutta silloin vika on ollut kyllä molempiin suuntiin mennessä tai lasi ei ole pysynyt ylhällä ollenkaan.
Tai voihan se moottori olla jo väsynyt. Alaspäin menee helpommin, mutta kun sitä kuormittaa enemmän nostamalla lasia ylös, niin tehot loppuu....
Tai voihan se moottori olla jo väsynyt. Alaspäin menee helpommin, mutta kun sitä kuormittaa enemmän nostamalla lasia ylös, niin tehot loppuu....
Nopeana hoitokeinona voisi koittaa ajaa lasinnostimelle uudet raja-arvot. Kinnerissäni (S210) oli vastaavanlaista vaivaa ja "opetettuani" nostimelle rajat toimii nostin normaalisti. Siis laske lasi sähkökytkimellä alas ääriasentoonsa ja pidä kytkintä alhaalla kunnes kuulet parin sekunnin kuluttua hennon napsahduksen. Toista vastaava toimenpide nostamalla lasi ylä-asentoonsa.
Re: Ikkunannostinongelma
Vaijerissa voisi olla vikaa. Itsellä oli eräässä (ei tosin MB) vaijeri osittain ruosteessa/rispaantunut, jolloin välillä takkuili, sai auttaa käsin. Kunnes sitten kerran nappas niin lujaa kiinni, että jokin muovirimpula katkesi ja jäi ikkuna aukijussi70 kirjoitti:ylös nostaessa pysähtyy, pitää auttaa vetämällä ja pukkaamalla lasia ulospäin. Menee viimein kiinni kun pääsee keskivaiheen yli.

No, ehkä mersuissa ei sellaisia muovirimpuloita ole, jotka pettävät.. ai niin, onhan tuo tuulettimen keskisuulakkeen mekanismikin muovia - ja pettänyt kerran...
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe