Jarrumuutos 230E -->300E Kuinka käy?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Jarrumuutos 230E -->300E Kuinka käy?

Viesti Kirjoittaja emppu »

Olisi jarruremontti edessä ja meinasin vaihtaa samantien vähän tehokkaammat jarrut. Onko takajarruissa mitään eroa 230:sen ja 300:sen välillä? 300E:ssä on edessä jäähdytetyt mutta 230E:ssä ei, joten tarvitseeko vaihtaa muuta kuin levyt ja satulat?
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

hm...

Viesti Kirjoittaja jarski »

Ainakaan KL:n varaosaluettelossa ei ole myytävänä kuin yhdenlaisia levyjä w124:ään taakse :arrow: samat systeemit kaikissa.

Eteen ei liene tarvitse vaihtaa muuta kuin levyt ja satulat..
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Sittenhän homma on perin yksinkertainen...mihinkään tehostajiin tai ABS-pumppuun ei tarvinne koskea?
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

jooei

Viesti Kirjoittaja jarski »

Ei niihin tehostajiin ym. tarvitse koskea, eihän jäähdytetyssä systeemissä ole muuta eroa kuin rako keskellä levyä ja leveämpi satula. Yhtälailla niissäkin palat puristavat metalliliekkoa kuin tavallisissa jarruissa, eivät vain kuumene niin helpolla..
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Näin on! Ei sit vissiin auta muuta kuin lähteä hakemaan 300:sen satuloita ja tilata KL:stä uudet levyt.

Tuumasta toimeen....
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
kaba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 10.06.2003 13:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kaba »

onko jarruissa eroa cupeen ja sedanin välillä.?...mulla on nimittäin edessä jäähdytedyt levyt...90:ssä 230ce:ssä...
-kaba ,
BMW 328i cabrio -97.
ex. 230ce -90. 330tkm, "Catherine is gone"
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

kaba kirjoitti:onko jarruissa eroa cupeen ja sedanin välillä.?...mulla on nimittäin edessä jäähdytedyt levyt...90:ssä 230ce:ssä...
Enpä usko että mitään eroja on, coupessa voi olla sen takia vakiona jäähdytetyt levyt edessä, kun se on niin urheilullinen..
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

kaba kirjoitti:onko jarruissa eroa cupeen ja sedanin välillä.?...mulla on nimittäin edessä jäähdytedyt levyt...90:ssä 230ce:ssä...
Näyttää olevan motonetin listan mukaan että vm.90 -> 220 ja 230 vakiona jäähdytetyt edessä. Siinä syy miksi sulla on jäähdytetyt ja mulla tavalliset.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Vastaa Viestiin