vähänhukassa kirjoitti:Eli tarkotus vaihtaa lähiaikoina kone 203 mersuun niin onko helpompi vaihtaa laatikon kaa vai ilman ja onko kummempia mitä pitää huomioida
Ja tosiaa tilalle vaihdetaan ihan samanlainen moottori mikä siellä on nyttekkin ja autohan oli automaatti
Niin, minähän en tästä käsiteltävästä asiasta tiedä yhtään mitään, enkä kyllä mistään muistakaan asioista. Mutta sen voin sanoa, että takavetoiseen on kyllä helpompaa vaihtaa kone pakettina laatikon kanssa jos vaan norsu on käytössä.
Huomattavasti helpompi irroittaa ja kiinnittää vaihdelaatikko kun pultit ovat helposti käsillä.
Joutuu varmaan rakentamaan ,saahan niitä ostettua tai toisella taljalla avittamaan että saat muutettua painopistettä...jos ahdas talli niin kokopaketin irroitus on vähän vaikeaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
atlas kirjoitti:Joutuu varmaan rakentamaan ,saahan niitä ostettua tai toisella taljalla avittamaan että saat muutettua painopistettä...jos ahdas talli niin kokopaketin irroitus on vähän vaikeaa.
Jos moottorinostin eli norsu on käytössä niin painopisteen hallinta on helppoa säädettävällä lisäosalla. Tuolla saa koko paketin hyvin jyrkkään kulmaan ja siten helposti pois konehuoneesta.
Vaihto onnistuu myös käsikäyttäisellä moottorinosturilla, kun ostaa riittävän järeää kettinkiä, josta saa pujotettua kunnon sakkelit ja M10-pultit läpi. Itse käytin kahden metrin pätkää, mutta vähempikin riittää. Ketjun päiden pituudella koneen etu- ja takapäässä saa passattua painopisteen ja paketin kallistuksen sopivaksi. Vaihto onnistuu yksin tehtynä, kun ei hosu eikä sählää liikaa (ainakin M111-kone W201-korissa).
Kone on sama ja jos öljypohjan patti on oikealla paikalla niin vielä helpommin.
Imusarja käy ristiin i mutta vaihda apulaitteet ja anturit nykyisesta....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Jakopäänapassa...vai onko se erillinen jalka niin siinä on vesilaturin yksin vesikanava...jos sitä ei ole laitat ilman vettä olevan laturin ja toisin päin tukkii sen reiän...tai siis molemmat..toinen taisi mennä putkella kanteen.
Öljypohjanvaihto vaatii toisen öljypumpun ja mahdollisesti toisenlaisen öljypumpun ketjun...jos kone on uudempi 0m646? menee vaikeammaksi joiltakin osin tohon vanhempaan.
Mikä muuten on vanhassa koneessa rikki?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor