Otsikko muutettu: Toinen potilas ja virtapiiri 61 ongelma.
Otsikko muutettu: Toinen potilas ja virtapiiri 61 ongelma.
Tuttavan W211:ssä outoa vikaa. Tietokoneen ruutu punasena ja alkujaan stari antoi vikakoodin pikkuakun releestä, kärjet oli jumiutunu auki- ja kiinniasentoon. Vikakoodin poiston jälkeen vikakoodin aihe vaihtui, pikkuakku on rikki tai sitä ei ole olemassa. Nyt on kokeiltu uudella releellä, ei vaikutusta asiaan. Pikkuakun sulake on myös ehjä, ainakin piippari antaa niin olettaa. Stari ei näytä mittausarvoissa pikkuakun jännitettä ollenkaan, vaikka mittarilla navoista mitattuna antaa sen 12,80V.
Voiko tuo akku olla kuitenkin sökö, vaikka antaa mittarille noinkin hyvät voltit?
Voiko tuo akku olla kuitenkin sökö, vaikka antaa mittarille noinkin hyvät voltit?
Viimeksi muokannut aziz, Ma 12.02.2018 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
Käynnissä vai sammuksis?
Ei oo kyllä itte tullut kertaakaan mitattua pikkuakkua, kun punaista on herjannut vaan aina vaihtanut suoraan uuden akun sinne ja sillä on aina poistunut vika..
Ei oo kyllä itte tullut kertaakaan mitattua pikkuakkua, kun punaista on herjannut vaan aina vaihtanut suoraan uuden akun sinne ja sillä on aina poistunut vika..
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
Onko siis prefuseboksin sulake tarkistettu? Entä F30?
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
Sammuksissa. Mun käsitys on, että punanen ruutu voi tarkottaa paljon muutakin kuin että pikkuakku on rikki.Suksipoika kirjoitti:Käynnissä vai sammuksis?
Ei oo kyllä itte tullut kertaakaan mitattua pikkuakkua, kun punaista on herjannut vaan aina vaihtanut suoraan uuden akun sinne ja sillä on aina poistunut vika..
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
Mikäs tämä prefuseboksisulake olis? Tuon F30:n juurikin tarkistin piipparilla ja ainakin sen mukaan kunnossa.DBFI kirjoitti:Onko siis prefuseboksin sulake tarkistettu? Entä F30?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
70, 150 A sulake kun F30 on 5 A (kytkentäkaaviosta katsoen, varmistamatta tarkkaa mallia).aziz kirjoitti:Mikäs tämä prefuseboksisulake olis? Tuon F30:n juurikin tarkistin piipparilla ja ainakin sen mukaan kunnossa.DBFI kirjoitti:Onko siis prefuseboksin sulake tarkistettu? Entä F30?
EDIT: miten muuten tarkistit piipparilla? Mittasit että jännite tulee molemmin puolin sulaketta? Ehkä kannattaisi kokeilla piippaako ohjainlaitteen puolelta kun sulake on irti.
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
Osaatko lonkalta heittää sijaintia, onko repsikan jalkotilassa?DBFI kirjoitti:70, 150 A sulake kun F30 on 5 A (kytkentäkaaviosta katsoen, varmistamatta tarkkaa mallia).aziz kirjoitti:Mikäs tämä prefuseboksisulake olis? Tuon F30:n juurikin tarkistin piipparilla ja ainakin sen mukaan kunnossa.DBFI kirjoitti:Onko siis prefuseboksin sulake tarkistettu? Entä F30?
EDIT: miten muuten tarkistit piipparilla? Mittasit että jännite tulee molemmin puolin sulaketta? Ehkä kannattaisi kokeilla piippaako ohjainlaitteen puolelta kun sulake on irti.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
aziz kirjoitti:Sammuksissa. Mun käsitys on, että punanen ruutu voi tarkottaa paljon muutakin kuin että pikkuakku on rikki.Suksipoika kirjoitti:Käynnissä vai sammuksis?
Ei oo kyllä itte tullut kertaakaan mitattua pikkuakkua, kun punaista on herjannut vaan aina vaihtanut suoraan uuden akun sinne ja sillä on aina poistunut vika..
No siis, että vikakoodit viittaa pikkuakkuun..
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
Sepä se, vaan ensimmäinen viittasi releeseen, mutta onpa tuo stari kusettanu mua aiemminkin. Testaisin kyllä toisella akulla, jos sellainen olisi tarjolla.Suksipoika kirjoitti:aziz kirjoitti:Sammuksissa. Mun käsitys on, että punanen ruutu voi tarkottaa paljon muutakin kuin että pikkuakku on rikki.Suksipoika kirjoitti:Käynnissä vai sammuksis?
Ei oo kyllä itte tullut kertaakaan mitattua pikkuakkua, kun punaista on herjannut vaan aina vaihtanut suoraan uuden akun sinne ja sillä on aina poistunut vika..
No siis, että vikakoodit viittaa pikkuakkuun..
Tässä on nyt vaan se hassu juttu, että akun navoista mitattuna on edelleen se 12,8v ja akkuohjainlaitteen mittausarvoissa starilla katottuna näyttää tasan 0V, eli aivan kuin auto ei löytäisi pikkuakkua ollenkaan. Että tälle kaipaisi selitystä, voiko akku olla sökö vaikka jännite on noinkin hyvä?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
vetääkö se pikkuakun rele? siinä piuhassahan oli joku sulake, onko se tarkistettu`?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
Kai luit muutakin kuin pelkän otsikon? Vastaukset noihin sun kysymyksiin löytyy mun alotusviestistä..MiHe kirjoitti:vetääkö se pikkuakun rele? siinä piuhassahan oli joku sulake, onko se tarkistettu`?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
aziz kirjoitti:Kai luit muutakin kuin pelkän otsikon? Vastaukset noihin sun kysymyksiin löytyy mun alotusviestistä..MiHe kirjoitti:vetääkö se pikkuakun rele? siinä piuhassahan oli joku sulake, onko se tarkistettu`?
sori, sulake siellä oli kerrottukin... minä en ainakaan saa selvää lauseesta 'nyt on kokeiltu uudella releellä' sitä että saako se ohjauksen, naksahtaako....
voihan se akkuohjainlaite sekoilla, vaikka harvinaista se on, ohjelma BCM:lle on varmaan päivitetty?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
Oliko ruutu punaisena jo auton tullessa nykyiselle omistajalle, vai onko ongelma tullut yhtäkkiä yllättäen ?
Onko käytetty pikkuakusta kengät irti ettei siellä ole hapettumaa ? (tai jännitemittaus tehty johtojen puolelta eikä akun navoista)
Onko käytetty pikkuakusta kengät irti ettei siellä ole hapettumaa ? (tai jännitemittaus tehty johtojen puolelta eikä akun navoista)
wiimax.fi
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
muutama johtosarjavika tullut vastaan siellä apparinkaukalossa missä pikku-akkukin ja relehän on siellä kanssa
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
Joo, siis uutta relettä on käytetty kiinni ja ohjaustakin kokeiltu, eli naksuu. Viimeeksi laitoin vanhan releen takaisin kiinni ja sekin naksuu. Tässä vanhassa releessä huomasin vaan mitatessa sellaisen asian, että laskee voltteja läpite vaikka rele ei ole päällä. Kuuluukohan näin olla? Tarvii kokeilla tänään sillä uudella releellä uudelleen antaako samoja lukemia..MiHe kirjoitti:aziz kirjoitti:Kai luit muutakin kuin pelkän otsikon? Vastaukset noihin sun kysymyksiin löytyy mun alotusviestistä..MiHe kirjoitti:vetääkö se pikkuakun rele? siinä piuhassahan oli joku sulake, onko se tarkistettu`?
sori, sulake siellä oli kerrottukin... minä en ainakaan saa selvää lauseesta 'nyt on kokeiltu uudella releellä' sitä että saako se ohjauksen, naksahtaako....
voihan se akkuohjainlaite sekoilla, vaikka harvinaista se on, ohjelma BCM:lle on varmaan päivitetty?
BCM:n päivityksestä ei ole mitään tietoa.
Nykyisellä omistajalla ollut auto jo vuosia ja ongelma ilmeni yllättäen. Mittauksen tein sekä kaapeleista, että navoista ja putsasin myös kontaktipinnat.dealer kirjoitti:Oliko ruutu punaisena jo auton tullessa nykyiselle omistajalle, vai onko ongelma tullut yhtäkkiä yllättäen ?
Onko käytetty pikkuakusta kengät irti ettei siellä ole hapettumaa ? (tai jännitemittaus tehty johtojen puolelta eikä akun navoista)
Huomasin pääakun kenkää irrottaessa, että siinä oli tosi huono kontakti ja putsasin hapettumat pois. Sillä en nyt kuvitellukaan olevan vaikutusta tähän asiaan, mutta jatkossa olisi saattanut tulla ongelmia.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
Osaatko tarkentaa, onko ollu hankaumia vai murtumia ja mikä johto voisi olla syyllinen?shade_z kirjoitti:muutama johtosarjavika tullut vastaan siellä apparinkaukalossa missä pikku-akkukin ja relehän on siellä kanssa
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
Mitä tarkoittaa että laskee voltteja läpi? Piipparilla mitaten vai yleismittarilla releen kontaktien välisestä jännitemittauksesta päätellen?aziz kirjoitti:... Tässä vanhassa releessä huomasin vaan mitatessa sellaisen asian, että laskee voltteja läpite vaikka rele ei ole päällä. Kuuluukohan näin olla? Tarvii kokeilla tänään sillä uudella releellä uudelleen antaako samoja lukemia..
Releen kärkien toisella puolella on pikkuakun plussa, toisella puolella ison akun plussa, välissä sulakkeita ja johtoja mutta ei muuta eli piipparin kuuluukin piipata auki olevan releen kummaltakin puolelta jos akut on kiinni.
Vai oliko toinen akku irti relettä mitatessa?
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
Aaa...no sitten rele toimii niin kuin pitääkin.DBFI kirjoitti:Mitä tarkoittaa että laskee voltteja läpi? Piipparilla mitaten vai yleismittarilla releen kontaktien välisestä jännitemittauksesta päätellen?aziz kirjoitti:... Tässä vanhassa releessä huomasin vaan mitatessa sellaisen asian, että laskee voltteja läpite vaikka rele ei ole päällä. Kuuluukohan näin olla? Tarvii kokeilla tänään sillä uudella releellä uudelleen antaako samoja lukemia..
Releen kärkien toisella puolella on pikkuakun plussa, toisella puolella ison akun plussa, välissä sulakkeita ja johtoja mutta ei muuta eli piipparin kuuluukin piipata auki olevan releen kummaltakin puolelta jos akut on kiinni.
Vai oliko toinen akku irti relettä mitatessa?
Jos tuo toinen piuha menee releeltä suoraan pikkuakulle, niin johonkin tällä lyhyellä matkalla katoaa 0,8V, koska jännite releellä oli 12 voltin tuntumassa ja pikkuakulla siis 12,8V.
Akut olivat molemmat kiinni mitatessa. Täytyy tänään tehdä lisätutkimuksia..
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
Noin yleensä jos ei tiedä miten laite toimii, kannattaa lukea käyttöohje.
Jos alkaa korjata sähkövikoja eikä kytkentä tai sen toiminta ole tuttu, kannattaa lukea kytkentäkaavio ja toimintakuvaus. Molemmat löytyy tässä tapauksessa WIS:istä.
Vikakohteita ei tässä tapauksessa ole montaa ja oikeista kohdista mitaten vika löytyy äkkiä.
Jos alkaa korjata sähkövikoja eikä kytkentä tai sen toiminta ole tuttu, kannattaa lukea kytkentäkaavio ja toimintakuvaus. Molemmat löytyy tässä tapauksessa WIS:istä.
Vikakohteita ei tässä tapauksessa ole montaa ja oikeista kohdista mitaten vika löytyy äkkiä.
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
Kiitos viisaista sanoista, tämä auttoi paljon.jysi kirjoitti:Noin yleensä jos ei tiedä miten laite toimii, kannattaa lukea käyttöohje.
Jos alkaa korjata sähkövikoja eikä kytkentä tai sen toiminta ole tuttu, kannattaa lukea kytkentäkaavio ja toimintakuvaus. Molemmat löytyy tässä tapauksessa WIS:istä.
Vikakohteita ei tässä tapauksessa ole montaa ja oikeista kohdista mitaten vika löytyy äkkiä.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
Toivottavasti!aziz kirjoitti:Kiitos viisaista sanoista, tämä auttoi paljon.jysi kirjoitti:Noin yleensä jos ei tiedä miten laite toimii, kannattaa lukea käyttöohje.
Jos alkaa korjata sähkövikoja eikä kytkentä tai sen toiminta ole tuttu, kannattaa lukea kytkentäkaavio ja toimintakuvaus. Molemmat löytyy tässä tapauksessa WIS:istä.
Vikakohteita ei tässä tapauksessa ole montaa ja oikeista kohdista mitaten vika löytyy äkkiä.
Sen jälkeen voidaan keskustella selvästi mistä kohtaa mitataan ja mitä, koska kykentäkaaviosta löytyy joka pisteelle selvä nimi eikä tarvitse arvailla "jos tämä johto menee suoraan akkuun"
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
Itse tarkistaisin noilla oireilla että N82 liitin 1 nasta 7:ssa on sama jännite maahan nähden kun lisäakun +-navassa. Jos on, voi olla että jokin on rikkonut akkuohjainlaitteen.
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
Kiitos vihjeestä. Vika taitaa olla selvillä, ainakin ohjainlaitteen liitin on tosi hapettunu/ruosteinen.jysi kirjoitti:Itse tarkistaisin noilla oireilla että N82 liitin 1 nasta 7:ssa on sama jännite maahan nähden kun lisäakun +-navassa. Jos on, voi olla että jokin on rikkonut akkuohjainlaitteen.
Omistaja kertoi eilen peräluukun kosteusongelmista, kun ihmettelin verhoiluissa olevaa valkoista nöyhtää. Näissä on muistaakseni ongelma tuo takaluukun muovipaneeli, mikä laskee vedet läpi? Vesi on päässy ainakin liittimeen asti, toivottavasti boksi olis ehjä. Tarvii putsata hapettumat pois ja kokeilla uudelleen.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
Pistetään tänne nyt kuvien kanssa syy ja seuraus.
Tältä näytti pinnit ja liitin avauksen jälkeen:

Tänään pinnejä putsatessa aloin ihmettelemään miksi tuosta kulmasta puuttuu yksi pinni. Luulin ensin, että sitä ei alkujaan ollukaan, mutta putsatessa osa pinneistä tuntui tosi haurailta taipuillessaan, joten aloin epäilemään sen katkenneen. Lopulta katkennut pinni löytyi auton johtosarjan liittimestä, naaraspuolisen kappaleen sisuksista, neulalla sain tökittyä pihalle.

Pinnejä oli 14 ja liittimeen meni ainoastaan 6 johtoa, mutta paskalla säkällä tämä katkennut pinni oli juurikin se mikä oli auton päässä johdotettu, joten piti suunnitella hyppypiuhaa. En saanut piirilevyä irti vaikka otin ruuvit pois, tuntui tosi kiinteältä paketilta edelleen. Piipparilla selvitin katkenneen pinnin paikan piirilevyssä ja juotin siihen johdon, johdolle porasin reiän liittimen viereen.

Paketti valmiina ja apikoilla liitos piuhasarjaan. Häiriöt lähti pois jo ilman stariakin, mutta tarkistin varuilta että kaikki kunnossa. Uusi ohjainboxi maksaa kuulemma maltaita suomen kaupoissa (n.700€??), joten halvalla sain auton omistajan tyytyväiseksi. Toivottavasti juotos pitää..

Tältä näytti pinnit ja liitin avauksen jälkeen:
Tänään pinnejä putsatessa aloin ihmettelemään miksi tuosta kulmasta puuttuu yksi pinni. Luulin ensin, että sitä ei alkujaan ollukaan, mutta putsatessa osa pinneistä tuntui tosi haurailta taipuillessaan, joten aloin epäilemään sen katkenneen. Lopulta katkennut pinni löytyi auton johtosarjan liittimestä, naaraspuolisen kappaleen sisuksista, neulalla sain tökittyä pihalle.
Pinnejä oli 14 ja liittimeen meni ainoastaan 6 johtoa, mutta paskalla säkällä tämä katkennut pinni oli juurikin se mikä oli auton päässä johdotettu, joten piti suunnitella hyppypiuhaa. En saanut piirilevyä irti vaikka otin ruuvit pois, tuntui tosi kiinteältä paketilta edelleen. Piipparilla selvitin katkenneen pinnin paikan piirilevyssä ja juotin siihen johdon, johdolle porasin reiän liittimen viereen.
Paketti valmiina ja apikoilla liitos piuhasarjaan. Häiriöt lähti pois jo ilman stariakin, mutta tarkistin varuilta että kaikki kunnossa. Uusi ohjainboxi maksaa kuulemma maltaita suomen kaupoissa (n.700€??), joten halvalla sain auton omistajan tyytyväiseksi. Toivottavasti juotos pitää..
Viimeksi muokannut aziz, Ma 12.02.2018 14:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Stari sanoo pikkuakun olevan rikki, jännite silti 12,8V.
Jos ei kestä niin tekee uudestaanaziz kirjoitti:Pistetään tänne nyt kuvien kanssa syy ja seuraus.
Tältä näytti pinnit ja liitin avauksen jälkeen:
[ https://lh3.googleusercontent.com/gr3vbya3m8gE6ryMj7OoUSNzKoVywSc_9w7I1tCGFYgv4NgyVX3J0FcOqFvqrBEkrjZHFzbH4Ejb18y6-QtBErU-5LM_SFG8ulKoKcQHXHFEhqrvtzou61RD-r5XvgJ9XK7W0TwMgONtPz0oOeCHf9c9GC4qJRqYEgoNuOu5cLrzgJHc7LpjTzzOLzo55C-sYtmgWLGxflZ-n6bAe0pX4tburqOC-4DcWoN3XXrjg5Qdd3R223OnLB9jdlx1mpm6TqxHle0TXDIrQpdjFY82MnEwq-CjZ3rWhmuAgAwO_o7efIkm6kVUpruADHRRDa3AXKbbS8gi2ODlFTG4pOxSqtkT3wAzYYFidF7L2gQ8qbSiCVhOOL5eT0v_6XGhss9LGQAs2x9gYJWrII_EvP0ql8Qz2W5cGOyrBDjY9fUmC9D4hGjbdQaNOAaISZNFxBaopQ4o2nBd_GCHmUgp6xKqNw5QUOsJuZz3aERAu3kUVCNAi_4waVpzMrRM8QpWq1To57WKmFs5Tyfg9oEtK0lVQaJubrDUboH_aVF01rVh3GInmJU-mmoxVfp4pyv0OLa98q3nI3i4FktLilnJRlCbuYnmaAUkJiXVEZBOe8KzxiXfg1EY1VHHEQyRqM0Ubk4GMmNnREKBmUg4AUU_5v87-i5bjTW2IE3X=w1266-h949-no ]
Tänään pinnejä putsatessa aloin ihmettelemään miksi tuosta kulmasta puuttuu yksi pinni. Luulin ensin, että sitä ei alkujaan ollukaan, mutta putsatessa osa pinneistä tuntui tosi haurailta taipuillessaan, joten aloin epäilemään sen katkenneen. Lopulta katkennut pinni löytyi auton johtosarjan liittimestä, naaraspuolisen kappaleen sisuksista, neulalla sain tökittyä pihalle.
[ https://lh3.googleusercontent.com/_NDZSKMvoN7k_Ozf89gkqYjzUdVRgEU-lFMZmGmeUlaE1ypNltqx4Q_IYULzf6d2PxX15RaYveF_-vlOryNMGRXXKqlSaJpxRU9N3W8wsM2WifD0aEn--mBwGj0BdVwgXXs1FoXfYvyXYi372vRR4RAwDchXdHUJhxMrqaGNKRyHadvFCioqAj4IQ5nPX8Zc2z9_zE19ZFP4cOoH1oSTCQAmDwLJhtFMw8QgH1kxjrJfBzRxaj5dz6i5CDZCH7nIFyRMw0bbtJ2sPu3Kq0kag9TtWax-vikSsaZXFreDTUFamss1UdX7eGx0j8_kxvERqjq0GFOruFcbE8P9YymMguZe9XMdrBo4o5O753ePAfO_zm2dCvLJ-6ptUgVdWOgLUWsFasmCFOGr4i74nBRqNTAc7O5Dkh0t6Y3OPXsevjZtcSSGyK5XmNL-LhjJDXqLxRrxxAkHH0kq_PE_b-sSJi5d6OFP_WwHC33I_M9Pqqn91m0jZVvMSeNaXcAGqbc8HKDBdpGBN0LmlIwdPKQw3Zr9q751RSudd_7V8mRixSOueLVBCzkmEfa2_q3rM3lY6WPDuQsjNygVpmyeGGIilOKoE6iiJDGz5hqxAe0=w712-h949-no ]
Pinnejä oli 14 ja liittimeen meni ainoastaan 6 johtoa, mutta paskalla säkällä tämä katkennut pinni oli juurikin se mikä oli auton päässä johdotettu, joten piti suunnitella hyppypiuhaa. En saanut piirilevyä irti vaikka otin ruuvit pois, tuntui tosi kiinteältä paketilta edelleen. Piipparilla selvitin katkenneen pinnin paikan piirilevyssä ja juotin siihen johdon, johdolle porasin reiän liittimen viereen.
[ https://lh3.googleusercontent.com/nVgNyDb2IIQLim3rr8fwGIaH5ncoEl2yDPGQBFEYoxT0OO3kvfF-SCnhR6nHA5esHLdPig5_xaUlzgEdFdaKxXD70OZUz4YSItbAPiMZDiTWs4uBRwKX6iKgKXoDcqHU8c856_a3fjFw81n5GdnErbJtp2mAdbQx0zK2dfCnEJOp6dL3UYUgO8GJYAeu35IF-8r1WyELGPGHhBc9uKuG_kJcQu4Vqhl8O6pg7erbz_1LCvjkPHYWyuCIPIOtZqEJCJtMBuloqg60KgROUlt2gq1ui0TwbxIPvaruwThhbjreCmjktmSN0iGbrx7fEYjHB5EutogUJmsLJ4ALJfvMpQPWNjssWr5VQQECDaSBTNwVmxAXEP5C40HNnyL-ZC3cT0icesJAOcqFwcDyvAMoIjcnKlTBbVttHU8GHpUvWfamT1nXSkbuf2zSZah8q8XdnfULIcmiSwlyWPFBgW3QJONyJqyCkbxCK7oY3isgefQnb_YxnhClWPZq2TIgxANCmMZ7VAyy84g4tESUgihfQioiHtzoNpmN0rPUyHOnYmfAdX3QWCiToXD2_u4K42gk76iaw-35pJ4wRNWmLHgl4WQ09pcjRH4lSjYes9Q=w1266-h949-no ]
Paketti valmiina ja apikoilla liitos piuhasarjaan. Häiriöt lähti pois jo ilman stariakin, mutta tarkistin varuilta että kaikki kunnossa. Uusi ohjainboxi maksaa kuulemma maltaita suomen kaupoissa (n.700€??), joten halvalla sain auton omistajan tyytyväiseksi. Toivottavasti juotos pitää..
[ https://lh3.googleusercontent.com/2cMDdB5PQ51WBaIQEBtR2dJRG-Vze_5OwmSuCO17ciOryV1oW9cm0jRbFqen2ElW4LiHBbPNL3aUtUY5Uk0H4jFgIPOwmAH8mnHdKc0Wq7pLWLJW_aHwOiVPYTlQbP2hxLiss56VpKSMESd8IWjmJVZFfJv2Bo9PxOanjqvaxpOC2V4CQv1UHWFEFE8_KH2hbdXpNPjZC3WyiBiGVYRfkyAdHO7cN1xxN9VgaP9lhjTZnt0_YKaT03zS3bbgoZlF6WzMNbzA2oL1_aoZBGJV6Ko8XiwDrj7idCnqHaxZX1WRWdRVomJ8-VVP_VDmuVuuG5PzDvS1AZyDcDu_jvMMyblgt7THgy5ZEAN9kpESrVHzMvUkMlKbURHmoFFWHyLfeFfdQWwI8K7joy0PpVHkaNJQRK2v18jwREPVW6Ir2ThlHw1n95gVrL1JI4qcX1DumKi1SlzOGB3UE3nd5mp7cJcw-YvYHrxtP56KmCk2IHDoZewIdXzv-iTSIa3Erphybm3xr8uhzHUOg98PFZhYGStsbsplEuQ7vR63KQUtiHEYqryIqrdKujkPBAQRC-3yHV2qAvqyIn3N86QVzuzGJRtiFaD1kMNklIN-A_8=w1266-h949-no ]
Mökkillä
'
'
Otsikko muutettu: Toinen potilas ja virtapiiri 61 ongelma.
Jatkanpa tähän samaan keskusteluun seuraavaa ongelmaa, jos täältä löytyis siihenkin vinkkiä.
Seuraava potilas tuli käymään tuvassa ja ongelmana on "virtapiiri 61". Antaa vikakoodia välillä etusammista (konehuoneen sulakerasia) ja kerran antoi akkuohjainlaitteesta saman, eli singaalijohdossa virtakatkos (virtapiiri 61). Koodi (9081) ei pyyhkiytynyt normaalissa tyhjennyksessä vaan lähti yllättäen pois, kun teki teki virtapiiri tarkastuksen, missä auto laitettiin käyntiin/sammutettiin ja virtapiiri 61 kävi on/off. Tarkastus hyväksyttiin ja vikakoodi poistui. Testilenkin jälkeen, vika palautui seuravaassa käynnistyksessä. Auto ilmoitti tästä punaisella akulla ja poisti käytöstä virtavehkeitä perustellen heikkoa jännitettä. Vikakoodi sama, virtapiiri 61 katkos.
Autoon on vaihdettu ennen tätä minun tutkimusta, molemmat akut, laturi ja uutta pikkuakun relettäkin on kokeiltu. Löytyykö viisaammilta antaa ratkaisevaa vihjettä ongelmaan?
Auto: W211 200CDI.
Seuraava potilas tuli käymään tuvassa ja ongelmana on "virtapiiri 61". Antaa vikakoodia välillä etusammista (konehuoneen sulakerasia) ja kerran antoi akkuohjainlaitteesta saman, eli singaalijohdossa virtakatkos (virtapiiri 61). Koodi (9081) ei pyyhkiytynyt normaalissa tyhjennyksessä vaan lähti yllättäen pois, kun teki teki virtapiiri tarkastuksen, missä auto laitettiin käyntiin/sammutettiin ja virtapiiri 61 kävi on/off. Tarkastus hyväksyttiin ja vikakoodi poistui. Testilenkin jälkeen, vika palautui seuravaassa käynnistyksessä. Auto ilmoitti tästä punaisella akulla ja poisti käytöstä virtavehkeitä perustellen heikkoa jännitettä. Vikakoodi sama, virtapiiri 61 katkos.
Autoon on vaihdettu ennen tätä minun tutkimusta, molemmat akut, laturi ja uutta pikkuakun relettäkin on kokeiltu. Löytyykö viisaammilta antaa ratkaisevaa vihjettä ongelmaan?
Auto: W211 200CDI.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Otsikko muutettu: Toinen potilas ja virtapiiri 61 ongelm
Täysin samat murheet 2001 W203 200cdi. Käyttäytyy täysin samoin ja samat testit tehty. Ainoo mikä tässä on outoa että lataa tyhjäkäynnillä kokoajan 15.4V. Tähän on vaihdettu etu sam ja osa aikaisemmista vioista hävis tai ei enää näy. Herjat abs,esp,punasella akkuherjat. Mietinkin että mikä näitä kahta w211 ja w203 yhdistää tässä viassa. Laturi tähän vaihdetaan seuraavaksi
Star
- rockstar71
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Ke 18.02.2015 18:34
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Otsikko muutettu: Toinen potilas ja virtapiiri 61 ongelm
onko löytynyt vikaa virtapiiri 61 katkokseen?
W211 200CDI -06
Re: Otsikko muutettu: Toinen potilas ja virtapiiri 61 ongelm
Ei, vika on edelleen selvittämättä.rockstar71 kirjoitti:onko löytynyt vikaa virtapiiri 61 katkokseen?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90