POHJA PINTARUOSTEESSA
POHJA PINTARUOSTEESSA
21 v vanhan siistin slk:n pohjan takaosa ja takatukivarret alkavat olla pintaruosteessa, vaikka eivät nyt vielä pellistä läpi mentävässä kunnossa läheskään. Mutta jos haluan pitää autoa vielä pidempään (ollut jo jotain 11 vuotta), esim. museoautoksi saakka, mitä teen? Miten tuota lähtee korjaamaan, ja kuka nykyisin tekisi tuollaista? Helsingissä ollaan, itsellä ei aikaa eikä kai taitoakaan tehdä. eselkoo97
Re: POHJA PINTARUOSTEESSA
moro
eikös hyvin palvelevat alusta suojaamot ,tarvittaessa hiekottaa ja maalaa ,ennen massausta
Yst Jamppa
eikös hyvin palvelevat alusta suojaamot ,tarvittaessa hiekottaa ja maalaa ,ennen massausta
Yst Jamppa
Re: POHJA PINTARUOSTEESSA
Joo, kiitos, niitä mäkin ajattelin kysellä - ainoo vaan ettei noita enää oikein ole ainakaan täällä päin, varsinkaan hyvin palvelevia. Uusia autoja ei enää suojata, ja nää vanhat vaatii ajatusta ja kokemusta eikä vaan jonkun suojausfirman kokonaissuojausohjelman läpivientiä ainevalmistajan käsikirjan mukaan.
Re: POHJA PINTARUOSTEESSA
Jos autoa ei hiekkapuhalleta pohjasta niin tällöin itse laitan 30%kutakin eli massaa väriksi..teräketjuöljyä ja kotelosuoja ainetta ja pintaan.....
Massaa pelkästään ei missään nimessä kun sitten se vasta lahoaa.
Kotelosuojassa on ruosteen suojaa...massassa ei ja öljy hidastaa ruostumista myös ja pitää että pinta on joustava ja kostea...se kun ei saisi kuivaa kokonaan.
Sitten jos se on suojien alta ruosteessa niin pelkkää kotelosuojaa.
Massaa pelkästään ei missään nimessä kun sitten se vasta lahoaa.
Kotelosuojassa on ruosteen suojaa...massassa ei ja öljy hidastaa ruostumista myös ja pitää että pinta on joustava ja kostea...se kun ei saisi kuivaa kokonaan.
Sitten jos se on suojien alta ruosteessa niin pelkkää kotelosuojaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: POHJA PINTARUOSTEESSA
Oma vanha 840tkm ajettu väykky ei ollut pohjasta mätä, mitä nyt helmat tehtiin kerran ja sitten se siirtykin jollekkin toiselle. jos ei ole ajatus pitää autoa 10v eteenpäin kokoajan ajossa niin pohjan ruosteenestotoimenpiteet aikalailla rahanhukkaa jos kyseessä joku 20v vanha laitos. näin oma mielipiteeni..
W210 E320cdi
Re: POHJA PINTARUOSTEESSA
Olisin eri mieltä, ainakin mersujen osalta.simoks kirjoitti:Oma vanha 840tkm ajettu väykky ei ollut pohjasta mätä, mitä nyt helmat tehtiin kerran ja sitten se siirtykin jollekkin toiselle. jos ei ole ajatus pitää autoa 10v eteenpäin kokoajan ajossa niin pohjan ruosteenestotoimenpiteet aikalailla rahanhukkaa jos kyseessä joku 20v vanha laitos. näin oma mielipiteeni..
Tossa suojautin pohjaa ja ovien alareunat sisältä syksyllä. Kohde japanintuonti w220 -03, ikäisekseen pienillä kilometreillä tämmöiset. Nettiautossa näyttää olevan joku 8 tonnin arvoinen vastaaava s500 armeija. En haluaisi pitää 10 v mutta jos suolaan sen ja annan ruostua niin myyntihinta 1-3 vuoden päästä on varmasti yli 800eur alempi kuin 800eur suojauksen sijoittaminen siihen ennen ensimmäistä suola-auton näkemistä. Ei siellä pohjassa kuppaa ollut olllut kuin pikkuisen pinnassa jossain takana pikku läikkä ja tyypillisesti etuäänieristepussukoiden kohdilla.
Jos talvella ajaa niin pakkohan on pohja olla suojattuna. Kaveri suojautti japanintuontiväykän pohjan -97 s210 320E ja siinäkään en näe että ois menny 600eur hukkaan. Itsellä on kokemusta hyvin suojatusta w201 joka ei ole ruostunut kuin vetolenkin kiinnityksen kohdalta takakontista missä lienee udehkona maali lohkeillut jostain syystä... Ajettu eteläsuomessa n 250tkm ja saanut suolaa kyllä. Mutta kun on suojattu ja pesty niin pohja ehjä ilman hitsaustarvetta. Arvoahan tolla ei ole nykyään.
Itse en kyllä tykkää siitä mustasta paskasta (ei ole sellaista ruostesuoja-ainetta joka ei sottaisi) joka sotkee rassatessa jokapaikan mutta vielä vähemmän tykkään ruostepeikosta jonka kanssa painiminen on itsensä pirun laatimilla säännöillä pelaamista. Kun hitsaat saat aikaan "pimeälle puolelle" kaiken suojaavan aineen pilalle palamisen ja alkaa välittömästi ruostua takaapäin ja suojaamaan ei pääse yleensä. Ulkopinnan toki saa jotenkin suojattua että kestää muutamasta viikosta muutamaan vuoteen. Muttei ikinä tehdaspintaa vastaavaa, ellei upota koko koria kuumasinkkiin tai vastaavaa käsittelyä.
Harrastepelit toki erikseen sen mukaan ajetaanko pelkästään kesällä vai ympäri vuoden. Mielestäni kesäauton massaus alentaa sen haluttavuutta tee se itse harrasteautona. Sen paskan alta kun ei näe mitään muhintaa ja joskus massaus saattaa tukkia jonkun valuntareijän ja se näppien sotkeentuminen yäks.
Olisipa mielenkiintoista jos autotehtaata mallin tuotannon lopussa tekisivät jonkun only 500 edition tai one of 1000 auton jossa ois muotteihin heitetty rosteripellit... Jäisi museoautoiksi ruosteettomia pelejä eri aikakaudelta. Ei haittaisi vaikka muotit kuluisi loppuun... Hintaakin varmaan pystyisi korin osalta laittaa moninkertaisiksi. Joku 500 tai 1000 autoa sadastatuhannesta ei romahduttaisi esim mersujen myyntiä yhtään ja olisi kiinnostavuutta lisäävä markkinakikka.
Mutta saahan sitä haaveilla... Ei taida toteutua.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.