On kohtuu hankalassa paikassa. Korjausoppaan ohje on: irrota johto, avaa ruuvit ja vedä irti. Joo, vedäpä hyvinkin.
Onko ideoita, miten tuon saisi ehjänä irti?
W639 egr venttiilin irrotus.
Re: W639 egr venttiilin irrotus.
Youtubessa on kuvaa ja voi olla todella tiukassa..e211 otettiin niin että pihdeillä siitä ruuvi korvakoista käännettiin ylä ja alakorvakkoa vasten ja sitten liikkumaan vähitellen ja voitelua väliin...liikuttelua ja lisää vaikka crc:tä ja lopulta antautui.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W639 egr venttiilin irrotus.
Joo katoin tuon leffan, mutta eipä tuossa Vianossa ole oikein mihin saisi pihdit kiinni. Joku oli Youtubessa viimeisenä konstina kaasutellut autolla egr:n ruuvit auki ja venttiili oli lähtenyt suht äkäisesti. Sitä en meinaa kokeilla...
Re: W639 egr venttiilin irrotus.
Tässä ohjetta, toimii ainakin 212 V6 EGR. En tiedä, miten ahdas tila on 639 konehuoneessa?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=175693" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=175693" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W639 egr venttiilin irrotus.
Kyllä nuo kierteet mahtuu tekemään tuonne w639 EGR:äänkin. Tuo simosamin linkittämä ohje on hyvä, nuo pidäkeruuvit kannattaa leikata ja ruuvata tuonne jotta ei hajoita noita alkuperäisiä kierteitä. Vähän vaatii sorminäppäryyttä ja uskoa mutta kyllä se lähtee. Itse kokeilin ensin liinaa ja vasaraa, mutta ei mitään toivoa että lähtisi irti.
Re: W639 egr venttiilin irrotus.
Teitkö nuo pidäkeruuvit itse? Selasin muutaman kaupan nettisivut ja noita ruuveja on valmiina vaikea löytää. Toisaalta, jos venttiiliä saisi käännettyä hieman, että kierteiden teko ja ruuvailu menisi ruuvinrei'istä hieman sivuun?
Re: W639 egr venttiilin irrotus.
On noita
https://www.ikh.fi/fi/kiinnitystarvikke ... atinruuvit" onclick="window.open(this.href);return false;
M6x10mm, tms
On hyvä ruuvata hiukan jalan pinnan alapuolelle, niin saa lisää tilaa kierretapin kärjelle. Sitten voi nostaa jalan pinnan tasalle, kun pistää ulosveto pultit.
Biltemassa taitaa olla jokin rasia erilaisia.
https://www.ikh.fi/fi/kiinnitystarvikke ... atinruuvit" onclick="window.open(this.href);return false;
M6x10mm, tms
On hyvä ruuvata hiukan jalan pinnan alapuolelle, niin saa lisää tilaa kierretapin kärjelle. Sitten voi nostaa jalan pinnan tasalle, kun pistää ulosveto pultit.
Biltemassa taitaa olla jokin rasia erilaisia.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W639 egr venttiilin irrotus.
Kiitos avusta. Venttiili on nyt puhdisteltuna paikallaan. Pikkunen rako jää venttiilin kiinni ollessa. Juuri valoa vasten näkyy. Muuten osat vaikuttaa nyt liikkuvan kevyesti.
Kierteiden teko oli melko v-mäinen homma. Pitäisi olla gynegologin kädet eikä tällaset kourat. Sain oikealle puolelle kierteet ja sitten siitä ruuvilla ja toiselta puolelta isolla meisselillä kampeamalla lähti melko nätisti irti.
Kierteiden teko oli melko v-mäinen homma. Pitäisi olla gynegologin kädet eikä tällaset kourat. Sain oikealle puolelle kierteet ja sitten siitä ruuvilla ja toiselta puolelta isolla meisselillä kampeamalla lähti melko nätisti irti.