Mikä kumma pistää 4maticissa takatasauspyörästön lukon päälle kokoajan ,myös takavedolla.? Kaikki merkkivalot toimii kuten pitää ja 4matic menee päälle liukkaalla kuten pitääkin. Talven aikana "hävisi" hydraulinestettä puoli säiliöllistä, mutta se ei vuoda ulos mistään. Onko nesteet nyt jakolaatikossa, ja aiheuttaako liika öljy ton tasauspyörästön lukon kytkeytymisen koko ajan????
t.jp
w124 260E 4matic
w124 260E 4matic
w202 c200 at -95
ex w201 190e at -90
ex c200 at -97
ex e200 at -99
ex c180 mt -96
ex unimog 421 -66
ex unimog 404s -72
ex unimog 401 -57
ex 2x unimog raatoa
ex w201 190e at -90
ex c200 at -97
ex e200 at -99
ex c180 mt -96
ex unimog 421 -66
ex unimog 404s -72
ex unimog 401 -57
ex 2x unimog raatoa
Re: w124 260E 4matic
Siis syttyykö kolmiovalo aina mittaristoon kun lukko menee päälle?
S124 300 TDT 4Matic -87
Re: w124 260E 4matic
Juu noinhan sen kuuluisi toki toimia, mutta tarkotin siis jp:ltä kysyä tässä tapauksessa en yleisesti.sakke88 kirjoitti:Kyllänes2 kirjoitti:Siis syttyykö kolmiovalo aina mittaristoon kun lukko menee päälle?
Muutaman kerran itselläni käynyt niin että lukko jämähtää päälle jonkin hydraulijärjestelmässä olevan toimintahäiriön takia, eikä ohjainlaitteen toimesta jolloin valo ei syty.
Näin on yleensä tapahtunut sen jälkeen kun säiliö on käynyt tyhjänä tai letku ollut irti. Pumpun ilmauksen eli huoltoventtiili testiasennossa kaasutuksen jälkeen korjaantunut.
S124 300 TDT 4Matic -87
Re: w124 260E 4matic
Ei pala mitään merkkivaloja kun ajaa tasasella takavedolla ja kuitenkin lukko on päällä. Talvella lumikelillä sitä lukkoa ei huomannu norm. ajossa, nyt käännettäessä pitää sellasen rytkytyksen ja sisäkurvin puoleinen rengas sutii tyhjää asvaltilla. Tota test kahvaa ja kaasutusta pitää kokeilla nyt ekaks. sitten ryömiä auton alle ja tsekata se jakolaatikon öljy.
t.jp
t.jp
w202 c200 at -95
ex w201 190e at -90
ex c200 at -97
ex e200 at -99
ex c180 mt -96
ex unimog 421 -66
ex unimog 404s -72
ex unimog 401 -57
ex 2x unimog raatoa
ex w201 190e at -90
ex c200 at -97
ex e200 at -99
ex c180 mt -96
ex unimog 421 -66
ex unimog 404s -72
ex unimog 401 -57
ex 2x unimog raatoa
Re: w124 260E 4matic
Jep niinhän siinä juurikin käy jos lukko takertelee. Periaattessa jakolaatikon sisäinen vuoto ei pitäisi ainakaan suoraan vaikuttaa perän lukon päällejäämiseen, mutta keskitasauspyörästön lukkoon voisi kyllä vaikuttaakkin, sehän myös tekee samankaltaiset oireet.jpesala kirjoitti:Ei pala mitään merkkivaloja kun ajaa tasasella takavedolla ja kuitenkin lukko on päällä. Talvella lumikelillä sitä lukkoa ei huomannu norm. ajossa, nyt käännettäessä pitää sellasen rytkytyksen ja sisäkurvin puoleinen rengas sutii tyhjää asvaltilla. Tota test kahvaa ja kaasutusta pitää kokeilla nyt ekaks. sitten ryömiä auton alle ja tsekata se jakolaatikon öljy.
t.jp
Tuonhan saa käsittääkseni selvitettyä kun nostaa toisen etupyörän ja kokeilee pyörittää. Jos keskilukko on päällä niin ei pitäisi kovin iloisesti pyöriä kun takapää on maassa.
S124 300 TDT 4Matic -87