500 S w221 ajovaloumpiot
500 S w221 ajovaloumpiot
Tuli hankittua Japanista W221 500 S Mersu. Muilta osin menisi katsastuksesta läpi, mutta ajovaloja (xenon) ei pysty säätämään riittävästi. Niissä säätövara (vipu ja ruuvi), mutta insinöörin mukaan ei löydy sitä tarvittavaa taittoa oikeanpuoleiselle liikenteelle. Eli uudet umpiot olisi hankittava. Oletettavasti maksavat maltaita maahantuojalla, joten onko ehdotuksia mistä saisi järkevään hintaan moiset, ja tietysti käytetytkin kelpaa? Ainakaan romuttamoista/purkaamoista ei tunnu sellaisia löytyvän Suomesta.
Re: 500 S w221 ajovaloumpiot
https://www.retrofitlab.com/en/xenon-pr ... ign-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaihdat olemassa olevien umpioiden sisään uudet projektorit. Voi joutua halkaisemaan etulasi irti lämmittämällä, tai sitten ei. En ole 221:seen noita tehnyt, mutta 208, 209, 210, vanhaan A8:siin ja muutamaan japski-tuning ja amerikan-pulkkaan.
Vaihdat olemassa olevien umpioiden sisään uudet projektorit. Voi joutua halkaisemaan etulasi irti lämmittämällä, tai sitten ei. En ole 221:seen noita tehnyt, mutta 208, 209, 210, vanhaan A8:siin ja muutamaan japski-tuning ja amerikan-pulkkaan.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: 500 S w221 ajovaloumpiot
MouTine kirjoitti:https://www.retrofitlab.com/en/xenon-pr ... ign-1.html
Vaihdat olemassa olevien umpioiden sisään uudet projektorit. Voi joutua halkaisemaan etulasi irti lämmittämällä, tai sitten ei. En ole 221:seen noita tehnyt, mutta 208, 209, 210, vanhaan A8:siin ja muutamaan japski-tuning ja amerikan-pulkkaan.
Pystytkö sanomaan, kuka/mikä taho pystyisi määrittämään oikean projektorin ja vielä tekemään tuon muutostyön (ilmeisesti koskee vain lyhyitä valoja)? Paljon pystyn tekemään, mutta auton sähkötyöt jätän suosiolla ammattilaiselle...
Re: 500 S w221 ajovaloumpiot
Mitä tarvittavaa taittoa ei löydy? Nykyään käy suora kuvio. Oletko ebaysta valoja kattonut? Tai sitten itse muokkaa kuvio suoraksi tai anna jonkun muun tehdä kuka on aikasemminkin tehnyt niitä. Ei pitäisi olla hankala homma.
Re: 500 S w221 ajovaloumpiot
Suora kuvio niissä nyt on mutta katsastajan mukaan tämä ei käy, vaan kuvion tulisi molemmin puolin olla "ensi suoraan eteenpäin ja sitten taitto oikealle". Hankala mennä kertomaan insinöörille että suora kuvio käy, onko sinulla aiheeseen liittyvää kirjallista dokumentointia?
Re: 500 S w221 ajovaloumpiot
https://www.trafi.fi/trafi/ajankohtaist ... aatimukset" onclick="window.open(this.href);return false;
Itellä on menny suoralla kuviolla läpi ja tiedän monia muita kenellä on myös mennyt.
Itellä on menny suoralla kuviolla läpi ja tiedän monia muita kenellä on myös mennyt.
Re: 500 S w221 ajovaloumpiot
Jos jotakuta kiinnostaa, niin auto meni loppujen lopuksi alkuperäisillä "Japanin" ajovaloilla katsastuksesta läpi. Kuten Ale.s jo aikaisemmin totesi, niin suoralla valokuviolla hyväksyttiin sitten toisella katsastusasemalla. Noin 400-500 euron investoinnilla olisi Hollannista löytynyt firma joka myy uudet projektorit ja kannakkeet vanhoihin umpioihin. Jäi kokeilematta kuinka paljon "viritys-työtä" nuo olisivat edellyttäneet. Auton virallinen maahantuoja tarjosi pelkät uudet umpiot töineen hintaan 3.900 e. Ehkä pakkoraossa kuitenkin varteenotettavin vaihtoehto olisi ollut ostaa Venäjältä kolariauton umpiot. Niitä tuntui olevan siinä maassa pilvin pimein, hinnat alkaen 300 euron luokkaa. Yllättävää kylläkin, venäläisissä kolariautoista ehjänä oli yleensä säilynyt vain vasen umpio. Risteyksessä näköjään sielläpäin ei vilkaista oikealle