W211 220 CDI srs, abs, esp ym
W211 220 CDI srs, abs, esp ym
Lopputalvesta jouduin käynnistämään mesen kylmiltään pakkasessa ja se herjasi hetken akun latauksesta ja srs valo syttyi. No, siitä luin, että sen saisi ehkä starilla kuitattua, kun boksi ehkä sekaisin kun lataus käynyt matalalla. Ei ole akusta sen jälkeen kertaakaan herjannut. Enpä ehtinyt sille mitään vielä tehdä kun muutaman viikon päästä ajossa alkoi ilmestymään tekstiä, brakes defective, abs defective, srs defektive ja oliko siinä vielä joku esp myös. Samalla syttyi keltainen abs varoitusvalo mittaristoon punaisen srs valon viereen. Sillä olen nyt jonkin aikaa joutunut tuollaisena ajamaan - herjat saa kuitattua ratista pois, mutta kun uudelleen käynnistää, ne taas alkavat vuorotellen vilkkua mittaristossa, että mene worshoppiin. Nyt on alkanut tekemään käynnistyksen jälkeen, että keltainen abs valo ei alakaan palaa, mutta jarruttaessa järjestelmä luulee, että on kovin liukasta ja abs alkaa lonksuttamaan. Parin minuutin jälkeen abs valo taas syttyy ja jarrut toimivat normaalisti. Että mikähän ihme tähän nyt taas tällä kertaa tuli. Olisiko tietoa tai hyviä arvauksia. Auto on ajettu vasta 524000 ja on -03. Alkaako tätä jo nyt paali kutsumaan?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 66
- Liittynyt: To 24.02.2011 00:24
- Paikkakunta: helsinki
Re: W211 220 CDI srs, abs, esp ym
Mulla vikavalot vilkku villisti omassa E320 Cdi farkussa, kunnes löysin johtosarjan takakontin lattiassa oleva lirputtimen alta. Siis oven lukon vastakappale.
Siellä oli tän lirputtimen aikaansaama ,ei silmillä havaittavassa, oikosulussa.
Vähän paineilmaa ja johtojen putsausta ja itsevulganoituvaa teippiä.
Loppu mittaridisko!
Siellä oli tän lirputtimen aikaansaama ,ei silmillä havaittavassa, oikosulussa.
Vähän paineilmaa ja johtojen putsausta ja itsevulganoituvaa teippiä.
Loppu mittaridisko!
Jaguar XJS-HE V12 -83
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Ex. BMW R100GS-91
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Ex. BMW R100GS-91
Re: W211 220 CDI srs, abs, esp ym
Hei!
Kiitos vastauksista tähän asti. Pitää varmaan tuo akku (ja laturi) mittauttaa ja starin päässä ylipäätään käyttää. Akku kyllä vaihdettiin vuosi sitten ja laturi n. 1 ½ vuotta sitten - onhan sillä laturilla tietysti jo tullut kilometrejä (yhdellä korjaamolla sanoivat, että näissä kestää laturi noin 130 000 km - voiko olla niin huono???). Pitää varmaan katsoa tuonne takaluukun lirpakkeen alle, jos siitä jotain ymmärtäisi - siellä voisi hyvinkin jotakin häikkää olla (rekisterikilven valoa ja takavalojakin välillä on herjaillut, vaikka ovatkin kunnossa).
Kiitos vastauksista tähän asti. Pitää varmaan tuo akku (ja laturi) mittauttaa ja starin päässä ylipäätään käyttää. Akku kyllä vaihdettiin vuosi sitten ja laturi n. 1 ½ vuotta sitten - onhan sillä laturilla tietysti jo tullut kilometrejä (yhdellä korjaamolla sanoivat, että näissä kestää laturi noin 130 000 km - voiko olla niin huono???). Pitää varmaan katsoa tuonne takaluukun lirpakkeen alle, jos siitä jotain ymmärtäisi - siellä voisi hyvinkin jotakin häikkää olla (rekisterikilven valoa ja takavalojakin välillä on herjaillut, vaikka ovatkin kunnossa).
Re: W211 220 CDI srs, abs, esp ym
Turha akkua vaihtaa kun ei siitä herjaa ole näytölle tullut, tai yleensäkään miettiä akku-lataus-juttuja ennen testerissä käyntiä.
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 66
- Liittynyt: To 24.02.2011 00:24
- Paikkakunta: helsinki
Re: W211 220 CDI srs, abs, esp ym
Huomasin johtosarjaa suojatessani, että johtosarja oli väärällä puolella muovikourua, joka kuuluu metalliseen suojapeltiin farkussa. siitä syyt oikosulkuihin .
Jaguar XJS-HE V12 -83
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Ex. BMW R100GS-91
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Ex. BMW R100GS-91
Re: W211 220 CDI srs, abs, esp ym
Lainataan aihetta kun samat mahtavat akronyymit tuottaa tekemistä w211sessa. SRS tuli jo kuitattu, ESPn sain kuntoon ohjauskulma anturin vaihtamalla, mutta ABS valo on mysteeri toistaiseksi. Staari ei antanut mitään siihen viittaavaa vikakoodia eikä jarruvalokatkaisijan vaihtaminen varmuuden vuoksi tuottanut toivottua lopputulosta.
Mitähän lähtis seuraavaksi tutkimaan?
Voisiko vikakoodi "9026 Rakenneosassa M16/32 (sulkumoottorin lämmövaihdin) tai tulojohdossa on oikosulku" aiheuttaa ABS valon syttymisen?
Lämmitys kabiiniin toimii kyllä eli lämpöä piisaa kun nappia kääntää punaiselle, joten sen takia olen skeptinen yllämainitun vikakoodin osalta.
Mitähän lähtis seuraavaksi tutkimaan?
Voisiko vikakoodi "9026 Rakenneosassa M16/32 (sulkumoottorin lämmövaihdin) tai tulojohdossa on oikosulku" aiheuttaa ABS valon syttymisen?
Lämmitys kabiiniin toimii kyllä eli lämpöä piisaa kun nappia kääntää punaiselle, joten sen takia olen skeptinen yllämainitun vikakoodin osalta.
Re: W211 220 CDI srs, abs, esp ym
Missätilanteessa herjat ilmestyi? ja mitä koodeja sinne ilmestyimobuust kirjoitti:Lainataan aihetta kun samat mahtavat akronyymit tuottaa tekemistä w211sessa. SRS tuli jo kuitattu, ESPn sain kuntoon ohjauskulma anturin vaihtamalla, mutta ABS valo on mysteeri toistaiseksi. Staari ei antanut mitään siihen viittaavaa vikakoodia eikä jarruvalokatkaisijan vaihtaminen varmuuden vuoksi tuottanut toivottua lopputulosta.
Mitähän lähtis seuraavaksi tutkimaan?
Voisiko vikakoodi "9026 Rakenneosassa M16/32 (sulkumoottorin lämmövaihdin) tai tulojohdossa on oikosulku" aiheuttaa ABS valon syttymisen?
Lämmitys kabiiniin toimii kyllä eli lämpöä piisaa kun nappia kääntää punaiselle, joten sen takia olen skeptinen yllämainitun vikakoodin osalta.
Jos vesiventtiilistä on herjaa niin jotain häikkää sielläkin on ainakin toisinaan. yleensähän sinne moottoriin pääsee jäähdytinneste jollon alkaa temppuilemaan mutta ei se abs valoa sytytä.
Jos abs herja niin kyllä siellä joku koodi tai tapahtuma on oltava joka sen aiheuttaa
Re: W211 220 CDI srs, abs, esp ym
Siinäpä tämä, auto tuli mulle koodien kera joten koodien syttymis syytä/ seurausta en tiedä.shade_z kirjoitti:Missätilanteessa herjat ilmestyi? ja mitä koodeja sinne ilmestyimobuust kirjoitti:Lainataan aihetta kun samat mahtavat akronyymit tuottaa tekemistä w211sessa. SRS tuli jo kuitattu, ESPn sain kuntoon ohjauskulma anturin vaihtamalla, mutta ABS valo on mysteeri toistaiseksi. Staari ei antanut mitään siihen viittaavaa vikakoodia eikä jarruvalokatkaisijan vaihtaminen varmuuden vuoksi tuottanut toivottua lopputulosta.
Mitähän lähtis seuraavaksi tutkimaan?
Voisiko vikakoodi "9026 Rakenneosassa M16/32 (sulkumoottorin lämmövaihdin) tai tulojohdossa on oikosulku" aiheuttaa ABS valon syttymisen?
Lämmitys kabiiniin toimii kyllä eli lämpöä piisaa kun nappia kääntää punaiselle, joten sen takia olen skeptinen yllämainitun vikakoodin osalta.
Jos vesiventtiilistä on herjaa niin jotain häikkää sielläkin on ainakin toisinaan. yleensähän sinne moottoriin pääsee jäähdytinneste jollon alkaa temppuilemaan mutta ei se abs valoa sytytä.
Jos abs herja niin kyllä siellä joku koodi tai tapahtuma on oltava joka sen aiheuttaa
Tämänhetkiset F koodit:
"9026 Rakenneosassa M16/32 (sulkumoottorin lämmövaihdin) tai tulojohdossa on oikosulku"
"P2001 Rakenneosa N15/3 (EGS ohjainlaite) on rikki"......vaikkei ole mitään häikkää ollut laatikon kanssa (kop-kop)
"9470 R22/3 automaattinen lisälämmitin /sähköinen vika"
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 220 CDI srs, abs, esp ym
Noista tuo egs ainakin voi sotkea abs/esp systeeminmobuust kirjoitti:Siinäpä tämä, auto tuli mulle koodien kera joten koodien syttymis syytä/ seurausta en tiedä.shade_z kirjoitti:Missätilanteessa herjat ilmestyi? ja mitä koodeja sinne ilmestyimobuust kirjoitti:Lainataan aihetta kun samat mahtavat akronyymit tuottaa tekemistä w211sessa. SRS tuli jo kuitattu, ESPn sain kuntoon ohjauskulma anturin vaihtamalla, mutta ABS valo on mysteeri toistaiseksi. Staari ei antanut mitään siihen viittaavaa vikakoodia eikä jarruvalokatkaisijan vaihtaminen varmuuden vuoksi tuottanut toivottua lopputulosta.
Mitähän lähtis seuraavaksi tutkimaan?
Voisiko vikakoodi "9026 Rakenneosassa M16/32 (sulkumoottorin lämmövaihdin) tai tulojohdossa on oikosulku" aiheuttaa ABS valon syttymisen?
Lämmitys kabiiniin toimii kyllä eli lämpöä piisaa kun nappia kääntää punaiselle, joten sen takia olen skeptinen yllämainitun vikakoodin osalta.
Jos vesiventtiilistä on herjaa niin jotain häikkää sielläkin on ainakin toisinaan. yleensähän sinne moottoriin pääsee jäähdytinneste jollon alkaa temppuilemaan mutta ei se abs valoa sytytä.
Jos abs herja niin kyllä siellä joku koodi tai tapahtuma on oltava joka sen aiheuttaa
Tämänhetkiset F koodit:
"9026 Rakenneosassa M16/32 (sulkumoottorin lämmövaihdin) tai tulojohdossa on oikosulku"
"P2001 Rakenneosa N15/3 (EGS ohjainlaite) on rikki"......vaikkei ole mitään häikkää ollut laatikon kanssa (kop-kop)
"9470 R22/3 automaattinen lisälämmitin /sähköinen vika"
lisä lämmitimen vika"kuullukin" olla
sulku moottorin vika vois myös soteka abs systeemin sikäli jos vika on samisa eikä sulkumootorissa tai sen johdoissa
ja on on rikkonut samista jotain muutakin kuin vain sitä ohjaavan piirin
Mökkillä
'
'
Re: W211 220 CDI srs, abs, esp ym
Jep SAM-kulj. alla tämä sulkumoottoriin viittaava vikakoodi ilmenee.FinlandMerceds kirjoitti:Noista tuo egs ainakin voi sotkea abs/esp systeeminmobuust kirjoitti:Siinäpä tämä, auto tuli mulle koodien kera joten koodien syttymis syytä/ seurausta en tiedä.shade_z kirjoitti:Missätilanteessa herjat ilmestyi? ja mitä koodeja sinne ilmestyimobuust kirjoitti:Lainataan aihetta kun samat mahtavat akronyymit tuottaa tekemistä w211sessa. SRS tuli jo kuitattu, ESPn sain kuntoon ohjauskulma anturin vaihtamalla, mutta ABS valo on mysteeri toistaiseksi. Staari ei antanut mitään siihen viittaavaa vikakoodia eikä jarruvalokatkaisijan vaihtaminen varmuuden vuoksi tuottanut toivottua lopputulosta.
Mitähän lähtis seuraavaksi tutkimaan?
Voisiko vikakoodi "9026 Rakenneosassa M16/32 (sulkumoottorin lämmövaihdin) tai tulojohdossa on oikosulku" aiheuttaa ABS valon syttymisen?
Lämmitys kabiiniin toimii kyllä eli lämpöä piisaa kun nappia kääntää punaiselle, joten sen takia olen skeptinen yllämainitun vikakoodin osalta.
Jos vesiventtiilistä on herjaa niin jotain häikkää sielläkin on ainakin toisinaan. yleensähän sinne moottoriin pääsee jäähdytinneste jollon alkaa temppuilemaan mutta ei se abs valoa sytytä.
Jos abs herja niin kyllä siellä joku koodi tai tapahtuma on oltava joka sen aiheuttaa
Tämänhetkiset F koodit:
"9026 Rakenneosassa M16/32 (sulkumoottorin lämmövaihdin) tai tulojohdossa on oikosulku"
"P2001 Rakenneosa N15/3 (EGS ohjainlaite) on rikki"......vaikkei ole mitään häikkää ollut laatikon kanssa (kop-kop)
"9470 R22/3 automaattinen lisälämmitin /sähköinen vika"
lisä lämmitimen vika"kuullukin" olla
sulku moottorin vika vois myös soteka abs systeemin sikäli jos vika on samisa eikä sulkumootorissa tai sen johdoissa
ja on on rikkonut samista jotain muutakin kuin vain sitä ohjaavan piirin
Miten tätä kannattaisi lähteä näillä tiedoilla nyt selvittää? Tsekkaa johdotuksen sulkumoottorista SAMille asti?
Re: W211 220 CDI srs, abs, esp ym
Voisikohan ESG viitata siihen että siellä olsi jo öljyä liittimessa alhaalla tai öljyä jo boxissa...katsopa nekin.
Milloinkas on öljyt vaihdettu?...toki tämä häiriö on nyt toissijainen.
Milloinkas on öljyt vaihdettu?...toki tämä häiriö on nyt toissijainen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 220 CDI srs, abs, esp ym
Jep, juuri tuota öljyä N15/3 boxissa epäilen myös yhdeksi skenaarioksi. Täytyypi avata ja putsata ainakin varmuuden vuoksi.atlas kirjoitti:Voisikohan ESG viitata siihen että siellä olsi jo öljyä liittimessa alhaalla tai öljyä jo boxissa...katsopa nekin.
Milloinkas on öljyt vaihdettu?...toki tämä häiriö on nyt toissijainen.
Ölpät koneeseen on vaihdettu noin pari viikkoa sitten, tosin ABS valo paloi kyllä jo silloin ennen vaihtoa.
Re: W211 220 CDI srs, abs, esp ym
Vikakoodi tai tapahtuma löytyy varmasti Starilla.ESPn sain kuntoon ohjauskulma anturin vaihtamalla, mutta ABS valo on mysteeri toistaiseksi. Staari ei antanut mitään siihen viittaavaa vikakoodia eikä jarruvalokatkaisijan vaihtaminen varmuuden vuoksi tuottanut toivottua lopputulosta.
ABS valon palaminen niin ettei ESP valo pala kuulostaa hyvin erikoiselta.
= edellisen omistajan virityksiä paikassa X ?
Entäpä "f", niitäkö ei ole ? Eikä "i" ?Tämänhetkiset F koodit
wiimax.fi
Re: W211 220 CDI srs, abs, esp ym
Auto käytettiin nyt kolmannen kerran tärhen päässä ja tällä kertaa antoi uudestaan esp ilmoituksen ja syyksi ohjauskulma anturin perusasettaminen keskeytetty. Eli syystä tai kolmannesta perusasettaminen on mennyt pieleen ja/tai keskeytynyt vaihdetun komponentin osalta sillä seurauksella että esp valo oli mittaristosta sammunut mutta abs jäi.
Perusasettaminen ohjeiden mukaan sammutti sekä abs valon mittarista, että poisti vikakoodin.
Perusasettaminen ohjeiden mukaan sammutti sekä abs valon mittarista, että poisti vikakoodin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 220 CDI srs, abs, esp ym
mobuust kirjoitti:Auto käytettiin nyt kolmannen kerran tärhen päässä ja tällä kertaa antoi uudestaan esp ilmoituksen ja syyksi ohjauskulma anturin perusasettaminen keskeytetty. Eli syystä tai kolmannesta perusasettaminen on mennyt pieleen ja/tai keskeytynyt vaihdetun komponentin osalta sillä seurauksella että esp valo oli mittaristosta sammunut mutta abs jäi.
Perusasettaminen ohjeiden mukaan sammutti sekä abs valon mittarista, että poisti vikakoodin.
Kummalista kun seuraa työ ohjeita homma tulee kuntoon

hyvä niin
Mökkillä
'
'