M113 uusi kampiakselin hihnapyörä heiluu
M113 uusi kampiakselin hihnapyörä heiluu
CLS 500 (M113) vaihdettiin tarvike kampiakselin hihnapyörä, joka kuitenkin väpätti yhtä pahasti kuin aiempikin. Nyt on vielä vaihdettu Veholla uusi alkuperäinen hihnapyörä, mutta sekin väpättää. Eli vika ei voi olla itse hihnapyörässä. Foorumilta löysin keskustelua, että kampiakselin kiila voisi väljä? Miten iso töinen operaatio tuo on vaihtaa?
Re: M113 uusi kampiakselin hihnapyörä heiluu
Kyllä ne aina tuntuu vähän lieppaavan jos tarkasti kattoo ja on vulkanoitu pyörä kyseessä.
Re: M113 uusi kampiakselin hihnapyörä heiluu
Minulla oli samanlainen ongelma M111-koneessa, joka oli purkaamosta kotoisin. Vaihdoin linttaan ajetun hihnapyörän, mutta vapina ei loppunut kokonaan. Kampiakselin pää oli ilmeisesti hiukan vääntynyt kolarissa ja vaiva loppui vasta koneen vaihdon myötä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: M113 uusi kampiakselin hihnapyörä heiluu
Veholla verrattiin vielä tänään hihnapyörän heiluntaa toiseen M113 koneeseen ja samalla tavalla siinäkin oli hiukan väpättänyt. Eli enemmänkin ilmeisesti ominaisuus tuossa koneessa.
Re: M113 uusi kampiakselin hihnapyörä heiluu
En sanoisi ominaisuudeksi vaan hihnapyörähän on vulkanoitu kahden metalli kakkaran väliin ja jo jos vulkanointi on kapea niin varmasti väpättää...isoissa dieseleissä on jo kokoa noilla osilla ja painoakin ja ei väpättele...suunnittelu virhe...voihan toi kuutosen tasapainokin tehdä sen että se saa jo tyhjäkäynnillä sen värisemään kun katsoo sitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-





