-95 220TE käy kahdella.
-95 220TE käy kahdella.
Missähän mahtaisi olla vika? 2&3 sylinteriin tulee kipinä ja bensa mutta jostain syystä ei kuitenkaan käy kuin kahdella.
Olen kokeillut vaihtaa puolat päikseen, tulpat vaihdettu, tulpan johtoja vaihdellut ristiin, puolille menevät johdot uusittu, yj-rele juotettu kertaalleen uudelleen jo aikaisemmin. Kastelee aina keskimmäiset tulpat mutta ainakin tulpat irrallaan koneen päällä antaa kipinän kaikkiin tulppiin.
Auto käynnissä 2 tai 3 tulpan johdon poistaminen ei vaikuta mitenkään mutta 1 tai 4 jos ottaa pois huononee käynti selvästi.
Vika tuli kun pesin auton (ei konehuonetta). Kaikki boksit ja releet käynyt konehuoneesta paineilmalla läpi joten niissä tuskin enää vettä on.
Olen kokeillut vaihtaa puolat päikseen, tulpat vaihdettu, tulpan johtoja vaihdellut ristiin, puolille menevät johdot uusittu, yj-rele juotettu kertaalleen uudelleen jo aikaisemmin. Kastelee aina keskimmäiset tulpat mutta ainakin tulpat irrallaan koneen päällä antaa kipinän kaikkiin tulppiin.
Auto käynnissä 2 tai 3 tulpan johdon poistaminen ei vaikuta mitenkään mutta 1 tai 4 jos ottaa pois huononee käynti selvästi.
Vika tuli kun pesin auton (ei konehuonetta). Kaikki boksit ja releet käynyt konehuoneesta paineilmalla läpi joten niissä tuskin enää vettä on.
Viimeksi muokannut 22te, Su 05.08.2018 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: -95 220TE 2&3 ei sytytä.
Toi moottori ja sen biohajoava johtosarja ei tykkää moottorin pesusta...onko tulppien kolot kuivattu vedestä ja öljystä.
Toki jos motti pelasi ennen pesua ei tarvitse epäillä kansi pahvi vikaa joka pitää tutkia puristus paine mittauksella.
huolellinen kuivatus voisi auttaa mutta johto sarja kun hapertuu niin kuoret lähtee ja oikosulku ja häisiöt vedestä normi kauraa...käy vaan boxin päälle ja polttaakin se lopulta.
Jos 2litran koneella on se suurempi ongelma kun boxeja ei tahdo enää helpolla löytyä mistään ja hinnatkin sen mukaisia...tuohon sulle löytyy helpommin.
Toki jos motti pelasi ennen pesua ei tarvitse epäillä kansi pahvi vikaa joka pitää tutkia puristus paine mittauksella.
huolellinen kuivatus voisi auttaa mutta johto sarja kun hapertuu niin kuoret lähtee ja oikosulku ja häisiöt vedestä normi kauraa...käy vaan boxin päälle ja polttaakin se lopulta.
Jos 2litran koneella on se suurempi ongelma kun boxeja ei tahdo enää helpolla löytyä mistään ja hinnatkin sen mukaisia...tuohon sulle löytyy helpommin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: -95 220TE 2&3 ei sytytä.
Sehän siinä hauskaa onkin kun moottoria en ole pessyt. Aikaakin tästä on jo yli 2kk joten vaikea uskoa että enää missään vettä olisi. Joo noita johtosarjoja on aika reippaasti rävelletty jo entisen omistajan toimesta mutta auto toimi ihan hienosti pesuun asti.
Re: -95 220TE 2&3 ei sytytä.
Mahtoiko moottorinohjausboxi saada vettä niskaan? Sehän on siinä akun takana ja jos se muovisuoja hukkunut niinkö ylheensä niin voi vesi päästä sinne.
Toinen on ne puolat. Kipinää voi tulla muttei riitä???
Toinen on ne puolat. Kipinää voi tulla muttei riitä???
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: -95 220TE 2&3 ei sytytä.
Ei ole koko suojaa enää tuossa autossa tallessa joten suuri todenäköisyys on että on saanut vettä. Noita puolia testailin että vaihtelin ristiin mutta kun vika pysyi samana eikä vaihtanut paikkaa niin olisiko kuitenkaan niissä vika...joop79 kirjoitti:Mahtoiko moottorinohjausboxi saada vettä niskaan? Sehän on siinä akun takana ja jos se muovisuoja hukkunut niinkö ylheensä niin voi vesi päästä sinne.
Toinen on ne puolat. Kipinää voi tulla muttei riitä???
Re: -95 220TE 2&3 ei sytytä.
Onko 2 ja 3 saman puolan alla? 1 ja 4 toisen puolan alla...
Kyllä se ohjaus sieltä taitaa nyt puuttua 2&3:lta...
Kyllä se ohjaus sieltä taitaa nyt puuttua 2&3:lta...
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: -95 220TE 2&3 ei sytytä.
Joo juuri noin eli 2&3 samalta ja 1&4 samalta puolalta. Sen verran olen mittaillut että auto käynnissä tuonne puolille tulee 14v jännitettä.joop79 kirjoitti:Onko 2 ja 3 saman puolan alla? 1 ja 4 toisen puolan alla...
Kyllä se ohjaus sieltä taitaa nyt puuttua 2&3:lta...
Re: -95 220TE 2&3 ei sytytä.
Olihan tämä nyt oikea sytytys järjestys?
Tänään kun taas käynnissä revin tulpan johtoja irti niin vain kolmosen johdon irroittamalla ei ollut vaikutusta käyntiin. Kakkosen kun ottaa pois käynti aavistuksen huononee. 1 tai 4 jos ottaa pois auto hädin tuskin käy tyhjäkäyntiä ollenkaan.
Kaikkiin puolille tuleviin johtoihin tulee tasainen 14v jännite auto käynnissä.
Mittasin myös puristuksia äsken. 1,2,4 mittari näytti noin 125psi ja 3 näytti 175psi. Kolmosta mitatessa myös koko mittarin letku täyttyi bensasta. Muissa sylintereissä ei tätä ilmiötä ollut.
Tänään kun taas käynnissä revin tulpan johtoja irti niin vain kolmosen johdon irroittamalla ei ollut vaikutusta käyntiin. Kakkosen kun ottaa pois käynti aavistuksen huononee. 1 tai 4 jos ottaa pois auto hädin tuskin käy tyhjäkäyntiä ollenkaan.
Kaikkiin puolille tuleviin johtoihin tulee tasainen 14v jännite auto käynnissä.
Mittasin myös puristuksia äsken. 1,2,4 mittari näytti noin 125psi ja 3 näytti 175psi. Kolmosta mitatessa myös koko mittarin letku täyttyi bensasta. Muissa sylintereissä ei tätä ilmiötä ollut.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: -95 220TE käy kahdella.
Se taitaa maadoittamalla ohjata puolia jos en väärin muista. Ja eikös se ole hukkakipinä puola, eli lyö yhtäaikaa molemmille pytyille? Saatan kyllä olla väärässä molempien väitteiden kans
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: -95 220TE käy kahdella.
Kyllä johtosarjavialta vaikuttaa, eli rikkonaisen piuhoihin päässyt vesi (katsopa akun alle uiko piuhat vedessä?). Ecun vesitiiveys ei pelkän muovisuojan varassa ole, eli ei sinne vettä kovin helpolla pääse. Tietysti lähettämällä ecun tarkastukseen saa selville onko vika siinä.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: -95 220TE käy kahdella.
Akun alla ei näkynyt mitään erikoista. Johdot ei uinut vedessä ja muutenkin päälle päin näytti ehjältä.
Re: -95 220TE käy kahdella.
Mitenkäs tämä on edennyt, löytyikö maatunutta johtoa erkkarin alta?
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: -95 220TE 2&3 ei sytytä.
Tuosta ajattelen, ettei vaan suutin lorottelis kokoajan benssaa kolmoselle, jos sitä nousee puristuspainemittariinki ja vieläpä tuo korkeampi paine siellä pytyssä voisi johtua puristumattomasta aineesta elikkä bensasta tai muusta nesteestä.. Jos kolmosen tulppa kastuu kunnolla, viekö se sitten pariltakin kipinän huonoksi?22te kirjoitti:
Mittasin myös puristuksia äsken. 1,2,4 mittari näytti noin 125psi ja 3 näytti 175psi. Kolmosta mitatessa myös koko mittarin letku täyttyi bensasta. Muissa sylintereissä ei tätä ilmiötä ollut.