Renkaitten uusimisen jalkeen tarina jatkui,kardaani kaytettiin koneessa,ei tasapaino hairioita ja tarina jatkuu.
Rupesin pohtimaan,mika osa tarisee ,vetoakseli ja rengas sama pyorinta nopeus,kardaani vakio pyorinta nopeus vauhdin mukaan.
Vaihde laatikon pyorat vaihteen mukaan,turbiini ja moottori samalla nopeudella.
Avuksi loysin alypuhelimeen ladattavan Hz mittarin,jolla saan selville tarinan aiheuttajan kierrostaajuuden
https://play.google.com/store/apps/deta ... s&hl=en_US" onclick="window.open(this.href);return false;
Taajuus helppo muuttaa kierrosluvuksi (rpm)
https://www.convertworld.com/fi/taajuus ... uutti.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Aluksi hiukan laskelmia
100 km/h 7 vaiht, moottori 1531rpm 25.5Hz rengas792 rpm 13.2Hz, kardaani 1531 rpm 25.5 Hz
100 km/h 6 1721 28.68 samat
100 km/h 5 2096 34.93 samat
120 km/h 7 vaiht 1837 30.62 rengas 950.5rpm15.84Hz,kardaani 1837 rpm 30.62 Hz
120 km/h 6 2065 34.42 samat
Sit baanalle mittarin kanssa,ja lukemia tuli moottori tiella vakionopeus saatimella,huomasin,etta vakkarin viiksesta laitettu nopeus jai alle mittarinopeuden hiukan
Nopeus
100kmh vaihde 7, 12,5Hz
100 kmh 6, 12.6
100kmh 5, 12.7 keskim rengas rpm760 , laskettu 792 rpm ja tajuus 13.2 Hz
120kmh,vaihde7,6,5 sama 15.4 Hz rengas 924,laskettu 950 rpm 15.83Hz
160kmh 7, 21.0Hz 1260 laskettu 1269 21.15Hz
Nyt nayttas kaikki taajuudet viittaavan vetoakselin ja renkaan pyorimisnopeuteen,tarina nurkan sais selville johdon paassa olevalla anturilla jonka teippais vuoronperaan auton nurkkaan kiinni.
Ensin tutkin vetoakselien nivelet-onko muita veikkauksia.
Insinoorit sanokaa nyt meniko minun laskelmat oikein

