iskari/vetonivel/apuakseli/tukilaakeri.
hajosi moottorin hydraulikumi ja sisempi vetonivelen poorit ja vetoakselin poorit.....
vaihdoin hydraulikumen.vetonivelen.ja apuakselin(akselin joka menee öljypohjan läpi etuperään)
sitten myöhemmin huomasin että kun nostaa auton autonostimella ylös ja renkaat roikkuu vapaana..
kun pyörität rattaasta niin sisemmän vetonivelen kulma tulee liian suureksi ja nivel pukkaa
moottoria sivulle päin...sitten kun nostan etunapaa ylöspäin n1cm...nivelen vatkaus loppuu..
kaverilla samanlainen auto ja siinä sitä ei tapahdu...mutta minä olin laittanut omaani
bilstenin b6 iskarit....ne oli n.2cm pitemmät kuin alkuperäiset kun rengas on vapaana roikkumassa.
kaikkien katalookien mukaan tuo iskari pitäis käydä tähän autoon.
b4 olis ollut vakio jäykkyys b6 urheilullisempi ja jäykempi....
nyt pakko ostaa taas sacshin iskarit....bilsteinin b4 ei uskalla kokeilla kun se bilstein b6 rikkoo auton
glk iskari/vetonivel/apuakseli/tukilaakeri
Re: glk iskari/vetonivel/apuakseli/tukilaakeri
Nostikos toi iskari auton korkeutta orkkikseen nähden?...muutenhan se ei olisi mahdollista tehdä tuhoa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: glk iskari/vetonivel/apuakseli/tukilaakeri
2.5cm keula korkiammalla bilsteinin iskareilla
kyllähän sitä tuhoa tulee jos ajat tilanteeseen jossa joustot käy ääriasennossa..elikkä huonossa maastossa rengas käy ilmassa,
tai ajat heittoon jossa auton joustot käy ääriasennossa..
tuskinpa iskari on ongelma jos ajelee tasasta asavalttia..
jousitus painuu n6cm kun auton paino on iskareitten päällä
kyllähän sitä tuhoa tulee jos ajat tilanteeseen jossa joustot käy ääriasennossa..elikkä huonossa maastossa rengas käy ilmassa,
tai ajat heittoon jossa auton joustot käy ääriasennossa..
tuskinpa iskari on ongelma jos ajelee tasasta asavalttia..
jousitus painuu n6cm kun auton paino on iskareitten päällä
Re: glk iskari/vetonivel/apuakseli/tukilaakeri
Voisi kuvitella, että tukivarsissa jossain on "rajoittimet" liikeradoille? Eli korotuksella (jousi/iskari) vaan ulosmitataan jo enemmän tätä liikerataa....eli lähtötilanteessa ollaan ylempänä, mutta samalla on syöty ulosjoustoja sen korotuksen verran? Toki jos on poistettu/säädetty rajoittimia niin silloin kyllä voi saada nivelen poksahtamaan liiallisen kulman vuoksi...?
...lähtee ku purkka tukasta...
Re: glk iskari/vetonivel/apuakseli/tukilaakeri
glk mersussa liikerataa rajoittaa iskarin pituus....ei ole muita rajoittimia tässä mallissa