mb 300 E hybridi w212...kannattako hankkia
mb 300 E hybridi w212...kannattako hankkia
miten olisko viisaita neuvoja....olisko huono hankinta jos tollasen 300E w212 hybridin farkun 230tkm ajettun...mitä siinä vois olla huoltoo eroa tavalliseen eli mihin pitäs varautua...akut kai mut onko kalliit..ym..mitähän muuta....vois tulla...?????
Re: mb 300 E hybridi w212...kannattako hankkia
Omaan olen ollut melko tyytyväinen.
Normi huollot ei poikkea perus dieselin huoltamisesta.
Akkuja autossa taitaa olla 3 kpl.
Molemmat ns. Normi akut vaihdoin juuri omaani. Olisiko ollut pikku-akku noin 100€ ja 95ah akku sen 200€
Jos se hybridi akku menee, sen hinta noin 20000€.
Ilmeisesti niitä ei kovin useasti mene.
Omani herjasi tuota suurjänniteakkua.(käyttö ikä ylitetty). Omalla staarilla luettu.
Soittelin vehoon ja kyselyä akun takuusta. Selvää vastausta en saanut, kaikki tapaukset käsitellään tapaus kohtaisesti.
Raision Veho ilmoitti, ettei ole vaihtanut akkuja ainuttakaan E sarjaan ja yhden S sarjaan.
Omasta autosta ei Vehon testerillä akku herjaa tullut.
En ole tämän reissun jälkeen ehtinyt tuolla omalla staarilla autoa lukemaan.
Vikakoodien lukemisen yhteydessä autoon ajettiin uusi softa ja vähän epäilen että softalla korjattiin akku herja.
No auto toiminut kuitenkin koko ajan ihan normaalisti, joten en nyt tuota ottanut niin vakavasti.
Noilla kilometreillä varmaan jarrulevyt ovat vaihto kunnossa.
Jos auto sattuu olemaan Mersun tekonahka penkeillä, niiden laatu on todella surkea.
Ainoa asia johon olen pettynyt, mutta se nyt ei ole pelkästään tän hybridin ongelma.
Kyllä minä ainakin tuollaisen auton uskaltaisin ostaan jos auto on siistissä kunnossa ja hinta kohdillaan.
Normi huollot ei poikkea perus dieselin huoltamisesta.
Akkuja autossa taitaa olla 3 kpl.
Molemmat ns. Normi akut vaihdoin juuri omaani. Olisiko ollut pikku-akku noin 100€ ja 95ah akku sen 200€
Jos se hybridi akku menee, sen hinta noin 20000€.
Ilmeisesti niitä ei kovin useasti mene.
Omani herjasi tuota suurjänniteakkua.(käyttö ikä ylitetty). Omalla staarilla luettu.
Soittelin vehoon ja kyselyä akun takuusta. Selvää vastausta en saanut, kaikki tapaukset käsitellään tapaus kohtaisesti.
Raision Veho ilmoitti, ettei ole vaihtanut akkuja ainuttakaan E sarjaan ja yhden S sarjaan.
Omasta autosta ei Vehon testerillä akku herjaa tullut.
En ole tämän reissun jälkeen ehtinyt tuolla omalla staarilla autoa lukemaan.
Vikakoodien lukemisen yhteydessä autoon ajettiin uusi softa ja vähän epäilen että softalla korjattiin akku herja.
No auto toiminut kuitenkin koko ajan ihan normaalisti, joten en nyt tuota ottanut niin vakavasti.
Noilla kilometreillä varmaan jarrulevyt ovat vaihto kunnossa.
Jos auto sattuu olemaan Mersun tekonahka penkeillä, niiden laatu on todella surkea.
Ainoa asia johon olen pettynyt, mutta se nyt ei ole pelkästään tän hybridin ongelma.
Kyllä minä ainakin tuollaisen auton uskaltaisin ostaan jos auto on siistissä kunnossa ja hinta kohdillaan.
Tesla Model 3
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Re: mb 300 E hybridi w212...kannattako hankkia
Selvittelin tuota akku asiaa, ihan oman mielenrauhan vuoksi. Uusi akku on todellakin järjettömän hintainen, mutta käytetyn akun saa 1000€:lla. Akuissa ei ole ollut isommin ongelmia, koska muutenhan markkinoilla ei olisi käytettyjä akkuja purkaamoilla 5 -10% pyyntihinnalla verrattuna uuden akun hintaan. S400 hybridid samalla tekniikalla tuli markkinoille jo vuonna 2009.Henri_L kirjoitti: Jos se hybridi akku menee, sen hinta noin 20000€.
Ilmeisesti niitä ei kovin useasti mene.
Vaihteistoöljyjen vaihtoväli on lyhyempi kuin perus Diesellissä. Omaani olen ollut tyytyväinen. Lähes 6-koneisen tehot pikku Dieselin kulutuksella.
Re: mb 300 E hybridi w212...kannattako hankkia
Saa ne kutosen tehot ohjelmallakin, eikä tarvi viittäkymmentä vikapaikkaa autoon lisää.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: mb 300 E hybridi w212...kannattako hankkia
http://www.brabus.com/en/deliver.php?id ... 20D4.2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.brabus.com/en/deliver.php?id ... Hybrid.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.brabus.com/en/deliver.php?id ... Hybrid.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: mb 300 E hybridi w212...kannattako hankkia
Voi tuhoboksit. 280hp on ilmeisesti tällä hetkellä mahdollista saada 250cdi oikealla ohjelmoinnilla.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: mb 300 E hybridi w212...kannattako hankkia
Aivan
Mutta Hybridiin saa saman softan ja näiden lisäksi vielä 20kW ja 250 Nm.![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Mutta Hybridiin saa saman softan ja näiden lisäksi vielä 20kW ja 250 Nm.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: mb 300 E hybridi w212...kannattako hankkia
Minne toi 20 kilowattia tulee, väännön perusteella tyhjäkäynnille?Jussiboy kirjoitti:Aivan![]()
Mutta Hybridiin saa saman softan ja näiden lisäksi vielä 20kW ja 250 Nm.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: mb 300 E hybridi w212...kannattako hankkia
Henri_L kirjoitti:Omaan olen ollut melko tyytyväinen.
Normi huollot ei poikkea perus dieselin huoltamisesta.
Akkuja autossa taitaa olla 3 kpl.
Molemmat ns. Normi akut vaihdoin juuri omaani. Olisiko ollut pikku-akku noin 100€ ja 95ah akku sen 200€
Jos se hybridi akku menee, sen hinta noin 20000€.
Ilmeisesti niitä ei kovin useasti mene.
Omani herjasi tuota suurjänniteakkua.(käyttö ikä ylitetty). Omalla staarilla luettu.
Soittelin vehoon ja kyselyä akun takuusta. Selvää vastausta en saanut, kaikki tapaukset käsitellään tapaus kohtaisesti.
Raision Veho ilmoitti, ettei ole vaihtanut akkuja ainuttakaan E sarjaan ja yhden S sarjaan.
Omasta autosta ei Vehon testerillä akku herjaa tullut.
En ole tämän reissun jälkeen ehtinyt tuolla omalla staarilla autoa lukemaan.
Vikakoodien lukemisen yhteydessä autoon ajettiin uusi softa ja vähän epäilen että softalla korjattiin akku herja.
No auto toiminut kuitenkin koko ajan ihan normaalisti, joten en nyt tuota ottanut niin vakavasti.
Noilla kilometreillä varmaan jarrulevyt ovat vaihto kunnossa.
Jos auto sattuu olemaan Mersun tekonahka penkeillä, niiden laatu on todella surkea.
Ainoa asia johon olen pettynyt, mutta se nyt ei ole pelkästään tän hybridin ongelma.
Kyllä minä ainakin tuollaisen auton uskaltaisin ostaan jos auto on siistissä kunnossa ja hinta kohdillaan.
KIITOS ,SELVIS TAAS JOTAIN MIELENKII TOISTA.....
---maanantaina auto koko päivän koeajossani..katotaan miten miellyn peliin.....-----