Nykyään on jo alkanut näkemään neljän sentinkin eroja 95:n ja 98:n välillä

eli miten on tämän polttoaineen kanssa tässä (1993-1995) moottorissa?
Mitä sanoo arvon raati?
No kylläpäs menee pienellä. Termostaattivikainen (?) turbiinilukoton syö sekalaisessa varmaan neljä litraa enemmän kuin tuo, vaikka konekin on neljä desiä pienempi. Maantiellä ei tunnu pääsevän alle kympin sitten millään ilveellä. Kaupungissa talvella viekin sitten jo reippaasti enemmän, kun on paljon kylmäkäynnistyksiä ja suht. lyhyttä matkaa. No, ehkä viisitoista litraae320 kirjoitti:Minä ajelen aina 98:lla ja matka-ajossa paras saavutus on 7.7l/100km. Siinä kasin pinnassa se on käytännössä aina, nousee tosin kymppiin jos on paljon kaupunkipyöritystä.
Sulla on V6, se on paljonkin uudempaa polvea kuin 300E:n kone. Sillä 300E:n koneella voi tosiaan vaikuttaa eri bensiini paljonkin, kuten Sivonen tuossa sanoi (M103:stahan löytyy se nuppi, josta valitaan käytettävä polttoaine). Mutta nyt puhuttiin 24-tappisesta rivikoneesta HFM-ruiskulla, jossa ei merkittävää eroa tule (näköjään), tankkasiko sitten 95:sta vai 98:a. Itse en ole huomannut koneen käynnissä eroa eri bensoilla, mutta kuulemma M103:n käyntiin vaikuttaa merkittävästikin.eerola kirjoitti:Minulla on C320. Kone ei ole sama, mutta uudempaa polvea kuin 300E:n kone.
Äheerola kirjoitti:Ai, olin siinä uskossa että W124:n E320 olisi ollut jo automaattisesti säätyvää mallia. No, aina oppii uuttam4rcuz kirjoitti:...Sulla on V6, se on paljonkin uudempaa polvea kuin 300E:n kone...
Asian sivuun hiukan, itsellä on M103(260E) onko valitsemenTimo L. kirjoitti:Minusta M104 on jo suunniteltu käyvän 95E:llä... toista oli M103:n kanssa. Tosin ohjekirjastahan se tieto löytyy.
Mulla taas lähes päinvastaisia kokemuksia. Ajonopeus kyllä vaikuttaa, mutta sellainen yhdeksänkympin jurruttaminen ei tunnu olevan kovin taloudellista verrattuna siihen, että nopeutta olisi enemmän. Selityksenä voisi olla mm. se, kun laatikossa ei ole turbiinilukkoa ja se tuntuu luistavan sitä enemmän, mitä vähemmän on vauhtia, ja kun moottori ei toimi parhaimman vääntönsä alueella noilla nopeuksilla. Joskus olen nimittäin päässyt tavallista pienempään maantiekulutukseen kun on pintakaasulla ajellut pitkiä matkoja 130-140 km/h taulussa. Muutenkin kulku on kepeämpää noilla nopeuksilla, moottori vastaa kaasuun paremmin ja kiihtyvyys on parempaa kuin satasen paikkeilla. Siis suurimmalla automaatin pykälällä.e320 kirjoitti:Ajonopeus tuntuu tuon 320:n kanssa merkitsevän todella paljon.