Tuli tehtyä keppijumppa W124 250D- 91) eli raidetangot eteen ja vielä taakse muut varret paitsi alatukivarret, meinasin alatukivarsiin, siis niihin täysin poikittaisiin vaihtaa narinanivelet ja sisäpuolen puslat kunnes avasin sisemmän pään ja totesin näinköhän kannattaa kun uusi maksaa sen 110 euroa. Voin sanoa että vuodesta -91 kiinni olleet mutterit oli tiukassa, mutta vain yksi säätötanko oli "jäätynyt" sisäholkkiinsa ja vaati rälläkkää, mutta kysymykseen...eli etupäätä madallettu joku ja joskus saksan maalla tai itärajalla -30 mm, takapää tavallinen 3. pisteen kumeilla, siis suht normaali korkunen. Auto näyttää perse pystyssä pikkuisen pöljältä. Meinasin kyllä laittaa nyt eteen normi jouset kun en oikein saa talvikelissä kulkemaan tuota etupäätä vakaasti, vai liekkö tuo hakeminen satalankun ominaisuus tahi liukkaan kelin tuoma ihanuus. Nelipyöräsuuntaukseen en ole autoa rempan takia vieny, kun en oikein usko että liki kaupungista (Joensuu) löytyy näin vanhan auton asiasta ymmärtävää ainakin kun tuo etupää on alhaalla. Nyt suuntaukset tehty linjaarilla tähdäten ja kepillä mitaten siten että takaset on lähellä nollaa aurauksen suhteen ja edessä 1-2 mm aurausta, voipi ollaa muutakin, mutta empä usko. Kysymys onkin että yritänkö saada madallettua keulaa kulkemaan vakaasti nelipyöräsuuntauksella ja jos niin millä arvoilla vai vaihdanko normi jouset eteen, kun eivät niin kalliita ole nuokaan KL:ssä tahi muualla.
Ohessa kuva talvikelin pommin varmasta auton tuennasta; voi kiristellä mutterit just siinä tasossa kuin haluaa ei kaadu auto päälle.
https://aijaa.com/img/t/00500/14645528.t.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Etupää madallettu 30 mm suuntaus
Etupää madallettu 30 mm suuntaus
Auto:
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Re: Etupää madallettu 30 mm suuntaus
Tilasin nuo Eibach R10276 jouset (pituus 434 mm, lanka 14,5),jos syy levottomuuteen on väärissä etupään camber kulmissa niin ehkäpä tilanne korjaantuu ja voi auton viedä normi mitoilla olevana suuntaukseen.
Auto:
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT