Ajattelin nyt ittekkin koittaa kirjoitella tänne vähän juttua kun muitten projektia on tullut kyllä luettua niin tuli mieleen jos jotakin sattuis tämmöset autot kiinnostaan.
Elikkä lähdetään nyt liikkele vaikka tuosta ässäläisestä. Autohan tuli ostettua jo 5vuotta sitten ja eipähän autoon paljoa pariin ekaan vuoteen mitään tehty. Mutta 3 vuotta sitten ässä tuli maalattua yli toki alkuperäisiin väreihin. Viime talvena alusta tuli purettua täysin jolloin vaihdettiin kaikki kuluvat osat ja h&r alusta sarja. Lisäksi sattui käymään omasta mielestäni hyvä tuuri kun löytyi pikku rahalla amg-n alkuperäinen helma sarja. Tällähetkellä ässä lepäileekin tallissa pukkien päällä odotellen uusia bensalinjoja ja taka jarruputkea, kun loppu kesästä meni yllättäen jarru poljin pohjaan ja huomasin että auton alle alko lammikko kertymään.
Tässä nyt lyhyt selostus vanhasta herrasta ja eikähän tästäkin lisää tekstiä tule ajan myöte mutta epäilen että pää painotteisesti mennään tuon w124-sen kanssa
Vanha herra W126 280 SE ja uutusin tulokas W126 500 SEC
Vanha herra W126 280 SE ja uutusin tulokas W126 500 SEC
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut K44R1, Ke 06.11.2019 15:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Vanha herra W126 ja W124 tuleva 320cdi
Sitten päästäänkin tähän 124-seen. Autohan siis tuli minulle jo kolme vuotta sitten ollessaan alkuperäisessä loistossaan om602 vapari moottotilla varustettu
Siispä autosta motti pois ja pukeille koska taka kelkassa reikä niin pitihän sekin samalla korjata Siispä pellin alle vaihdettiin om605 turpo 8mm syöttö pumpulla ja hx 40super johan alko kärry liikkua Cool ja alustakin laitettiin uusiin puihin, kaikki puslat ja varret vaihdettiin uusin, jarrut vaihdettiin 320 24v satalankusta ja kaikki osat polttomaalattiin. Maalarille annoin väristä vapaat kädet. noh parivuotta mentiin tällä kokoonpanolla ja kun tuli aika penkityksen ja katsastuksen niin eihän sekään mennyt niin kuin piti Rolling Eyes penkissä olin aivan varma että hajoaahan se mutta ei! tyytyväisenä sieltä lähdin ja parikilometriä ennen koti pihaa kuului kumma ääni ja tehot katos, noh esikammio vitos sylinteriltä suli ja siitä se kaikki sitten taas alkoi. Eli moottori pois ja rekennetaan uusiksi.
Noh moottorihan oli samana iltana jo pieninä palasina ja pummpu/suuttimet lähdössä testaukseen säätöön. Mutta siinä kun illalla vielä istuskelin ja mietiin niin tuli idea että josko tuonkin auton maalais kun emäntä ei koskaan oo tykänny tuosta autosta tuon värisenä ja siitä se purkaminen ja pohja töiden teko alkoi. pohjatöitähän tuli tehtyä sitten se parikuukautta, kun ensin kittailtiin sitten pohjamaali ja ruiskukitti/hionta, pohjamaali/hionta, väri+lakkaus/välihionta ja lakkaus. Mutta kyllä se tuo puskuri taisi olla kova töisin No sitten hän se motivaatio katosi ja auto lojui sen puolivuotta ettei mitään tapahtunut mutta nyt joulun alla se jostain taas löytyi. Moottorihan siis oli palasina ja kun niitä aloin keräillä niin totesin että nyt riitti esikammiot, siispä kaikki myyntiin ja nehän meni äkkiä. Taon aikana oon lueskellu teidän muiden tarinoitanne ja itsellekkin alkoi tulla halu istuttaa 320cdi tuonne, no nyt sellainen on hankittu anoppila reissun aikana ja malttamattomana täällä odottelenkin että pääsis sitä jo tuonne asentamaan. Mutta siinäkin nyt lyhkäisyydessään tämänkin auton tarina ja vähän kerrottu jo tulevaisuudestakin
kuvat nyt sitten on mitä on koska en jaksa alkaa niitä minnekkään lataileen niin muokkailen suoraan puhelimen kuvista ja kun puhelimella tätät nyt pääsääntöisin tulee tehtyäkin, mutta jatketaan sitten ensi vuonna tästä. Hyvää uuttavuotta 2019 kaikille 
Eipähän sillekkään sitten hetin mitää tullut tehtyä kun pumppu oli tappiinsakin jo ruuvattu niin savua piisas ja olihan se hienoo Very Happy noh ekan kerran kun kytki peräkärryn perään niin totesin että ei per...e ja siitä se ajatus lähti. Ensin sinne vain laitettiin pieni borgwanner ja tuttuun tyyliin nälkä kasvo syödessä ja koko homma karkas räpylästä taas. Siispä autosta motti pois ja pukeille koska taka kelkassa reikä niin pitihän sekin samalla korjata Siispä pellin alle vaihdettiin om605 turpo 8mm syöttö pumpulla ja hx 40super johan alko kärry liikkua Cool ja alustakin laitettiin uusiin puihin, kaikki puslat ja varret vaihdettiin uusin, jarrut vaihdettiin 320 24v satalankusta ja kaikki osat polttomaalattiin. Maalarille annoin väristä vapaat kädet. noh parivuotta mentiin tällä kokoonpanolla ja kun tuli aika penkityksen ja katsastuksen niin eihän sekään mennyt niin kuin piti Rolling Eyes penkissä olin aivan varma että hajoaahan se mutta ei! tyytyväisenä sieltä lähdin ja parikilometriä ennen koti pihaa kuului kumma ääni ja tehot katos, noh esikammio vitos sylinteriltä suli ja siitä se kaikki sitten taas alkoi. Eli moottori pois ja rekennetaan uusiksi.
Noh moottorihan oli samana iltana jo pieninä palasina ja pummpu/suuttimet lähdössä testaukseen säätöön. Mutta siinä kun illalla vielä istuskelin ja mietiin niin tuli idea että josko tuonkin auton maalais kun emäntä ei koskaan oo tykänny tuosta autosta tuon värisenä ja siitä se purkaminen ja pohja töiden teko alkoi. pohjatöitähän tuli tehtyä sitten se parikuukautta, kun ensin kittailtiin sitten pohjamaali ja ruiskukitti/hionta, pohjamaali/hionta, väri+lakkaus/välihionta ja lakkaus. Mutta kyllä se tuo puskuri taisi olla kova töisin No sitten hän se motivaatio katosi ja auto lojui sen puolivuotta ettei mitään tapahtunut mutta nyt joulun alla se jostain taas löytyi. Moottorihan siis oli palasina ja kun niitä aloin keräillä niin totesin että nyt riitti esikammiot, siispä kaikki myyntiin ja nehän meni äkkiä. Taon aikana oon lueskellu teidän muiden tarinoitanne ja itsellekkin alkoi tulla halu istuttaa 320cdi tuonne, no nyt sellainen on hankittu anoppila reissun aikana ja malttamattomana täällä odottelenkin että pääsis sitä jo tuonne asentamaan. Mutta siinäkin nyt lyhkäisyydessään tämänkin auton tarina ja vähän kerrottu jo tulevaisuudestakin


Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Vanha herra W126 ja W124 tuleva 320cdi
Noniin viikonloppu takana ja vähä kerkes jotain tekemään, elikkä nyt kun oli koleet kotona niin projekti sai alkunsa. Ei nyt sen suurempia tapahtunu lähinnä vain moottorin apulaiteiten purkua ja maalailua tuli harrastelutua
Mutta olisi myös teille tänne vähän kysyttävää. Autohan siis on tarkoitus muutos katsastaa ilman suurempia kosketteluja moottoriin, mutta kun sitten joskus on leima saatu niin olisi tarkoitus vaihtaa 400cdin korkeapaine pumppu ja suuttimet lähtevät myös pajalle mutta haaveena olisi tarkoitus saada se +500hp eli olidiko täällä suosituksia turbon valintaan ?? Ja että mennäänkö yhdellä vai peräti kahdella turbolla ?? Vinkkejä ja keskustelua kuunnellaan mieluusti
Sitten vähän ässä asiaa, sille nyt ei suuria ole tapahtunut sen jälkeen kun bensa ja jarru putket putittu eli niitä odottelee ja tulossa ovat
viikon loppuna nyt tuli perä kontti purettua ja vietyä verhoiltavaksi kun kesällä ei "kerennyt" niin saataisiin sekin edes ensi kesäksi kuntoon.
W124 alkuperäiselle moottorin lämpö anturille tuli sorvattua kannen vesi reikään holkki ja asennettua, vielä pitäiai imusarjata vähän vinguttaa alumiinia pois että saa sopimaan paikalleen
Sähkötkin kerkesivät vähän asettua paikkaansa ja sai suuniteltua että mistä ja miten mutta kyllä niissäkin hommaa viellä piisaa niin kun koko autossa.
Autostahan siis pitäisi nyt viellä purkaa ainakin kytkin poljin ja jarrupoljin pois että saisi asennettua tuon automaatin oman polkimen paikalleen ja poltto aine linjathan on myös jo ennesttään purettu pois eli nekin nyt täytyy asentaa uusiksi ja olis tarkoitus toteuttaa an8 liittimillä mutta siitä lisää luulta vasti ensi viikolla. Mikäli nyt vain sitten ensi viikonloppuna aikaa on niin pitäisi moottoriin vaihtaa viellä vesipumppu, termostaatti, rullat, remmi ja öljyt sudattimineen.Mutta olisi myös teille tänne vähän kysyttävää. Autohan siis on tarkoitus muutos katsastaa ilman suurempia kosketteluja moottoriin, mutta kun sitten joskus on leima saatu niin olisi tarkoitus vaihtaa 400cdin korkeapaine pumppu ja suuttimet lähtevät myös pajalle mutta haaveena olisi tarkoitus saada se +500hp eli olidiko täällä suosituksia turbon valintaan ?? Ja että mennäänkö yhdellä vai peräti kahdella turbolla ?? Vinkkejä ja keskustelua kuunnellaan mieluusti

Sitten vähän ässä asiaa, sille nyt ei suuria ole tapahtunut sen jälkeen kun bensa ja jarru putket putittu eli niitä odottelee ja tulossa ovat

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Vanha herra W126 ja W124 tuleva 320cdi
No niin jatketaanpa nyt vähän tätä yksin puhelua.
Elikkä auto on nyt edennyt ihan kivasti eteenpäin mutta tekemistä silti vielläkin tuntuu olevan ihan riittävästi. Mutta siis nyt olis jo moottori ja vaihdelaatikko paikallaan löpölinjat valmiina ja ahtoputket enää uudelleen maalausta vaille valmiit
sähkistä nyt sen verram että odotellaan virtalukon isoa liitintä uutta niin sitten päästäis tekeen sähkö hommat loppuun ja valmiiksi. Vaihteistolle pitäisi keppi viellä asennella jäähdyytäjän putket rakentaa ja tietysti sähköt. Vaihdelaatikon takakannake pitäisi myös tehdä siistimpi ja kardaania yrittää sovittaa. Mutta tässänyt pieni kertomus mitä on tehty ja pitää viellä tehdä, kuvat kertokoon lisää 
Ässäläisestä sen verran että nyt on siihenkin tilattu pensa linjat niin päästään senkin kimppuun piakkoin
Elikkä auto on nyt edennyt ihan kivasti eteenpäin mutta tekemistä silti vielläkin tuntuu olevan ihan riittävästi. Mutta siis nyt olis jo moottori ja vaihdelaatikko paikallaan löpölinjat valmiina ja ahtoputket enää uudelleen maalausta vaille valmiit


Ässäläisestä sen verran että nyt on siihenkin tilattu pensa linjat niin päästään senkin kimppuun piakkoin

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Vanha herra W126 ja W124 tuleva 320cdi
Hienoo hommaa, ässä on kyllä erittäin tyylikäs!
Merseedespents
Re: Vanha herra W126 ja W124 tuleva 320cdi
On asia meininki, tuo 124 on makea kun joskus liikkuu...
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900