Tästä alkaa w115 220D -68 pystärin projekti, jossa auto elvytetään takaisin tieliikenteeseen. Auto on tietojen mukaan katsastettu viimeksi vuonna 1994, että on muutama leima jäänyt väliin. Kuten kuvista näkee, joku maalannut auton matta mustalla melkein kokonaan. Alunperin ollut vaalean sininen. Vaalean sinistä tai valkoista vähän pyöritellyt mielessä, että tämä maalaisi. Onneksi edellinen omistaja tehnyt koriin jo mittavat peltityöt, joten se helpottaa projektia huomattavasti.
Lattia näyttäisi olevan jo kertaalleen hitsattu ja vedetty väristä päätellen Ferrexillä. Jos se on kovin vanhaa Ferrexiä siinä voi olla lyijyä. Eli sitä ei saisi hioa eikä hitsata, koska siitä leviää lyijypölyä ilmaan. Lyijypöly on myrkyllistä.
Ei ole mitään hajuakaan millä ja kuinka vanhalla nuo lattiat on sudittu. Mutta projekti jatkuu. Käsijarruvaijerit on uudet paikoillaan, edellinen omistaja laittanut uudet iskarit joka kulmaan. Hioin etulokarit ja konepellin maalausta varten. Lokarit on uudet että niissä ei ollut kitattavaa. Konepelti myös hyvässä kunnossa, oikeastaan pelkkä hionta riitti. Kyselin myös uutta tuulilasia kun tuo vanha halki koko matkalta niin löytyy edelleen uusi lasi, maksaa 200€,luulin ettei näihin enää löydy uusia.
Oikeasta etuovesta löytyi tuollainen outo kalvo maalipinnan päällä
Viimeksi muokannut toni20, To 05.12.2019 19:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
https://www.sarjat.org/
4 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (371tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (591tkm farkku)
W903 Sprinter -03 (625tkm) 10-paikkainen linja-auto
VW Golf Plus -06 (276tkm) bensa manuaali
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali pakettiauto)
Itte sain just laitettua uuden lasin ,Pilkingtonin värilasi 150e toimitettuna..lienee oli vähän halvempi kun ottivat firman omien tilauksien kanssa samaan kuormaan.Kannattaa sitten tilata vaikka mbclassicista orkkis tiivisteet,jos vanha huono.Itse en uskonut ja tilailin KL:stä tarviketiivisteet ja ei siitä mitään semmosilla tullu,orkkiksella onnistu heti ja sai krominkin pysymään hyvin.
Kiitos tuosta mbclassic sivustosta! Sieltä lähti heti osia tilaukseen mitä en muualta löytäny Jos jollain olis mielellään kanta-hämeen alueella orkkis peltivanteet+renkaat tähän niin vois olla yhteydessä...
Nyt lokarit irti ja muutakin tarkastelua.
Viimeksi muokannut toni20, To 05.12.2019 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://www.sarjat.org/
4 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (371tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (591tkm farkku)
W903 Sprinter -03 (625tkm) 10-paikkainen linja-auto
VW Golf Plus -06 (276tkm) bensa manuaali
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali pakettiauto)
slsl77 kirjoitti:Ratti on kaakkossarjalaisen eli 74-76.
Joo näin arvelin, että ei ole tuollainen ollut 1960-luvulla.
Tuo ratin vaihto oli joku kumma "modernisointivillitys" noihin pystylyhtyihin.
Minun ekaan Mersuun (W115, vm 1971) oli myös vaihdettu tuollainen "pehmeä ratti".
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Löytyy orkkis peltivanteita ja tarvike peltivanteita ja barok tarvike vaateita ja Michelin TRX barokit jotka on 390 milliä 14 ja 15 tuuman vanteen välistä. Lisäksi löytyy musta hyvä orkkis ratti ja paljon pystylampun osia Ohkola Mäntsälä 0405360542
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Juho kirjoitti: Michelin TRX barokit jotka on 390 milliä 14 ja 15 tuuman vanteen välistä.
Ei oikeastaan ole siitä välistä, on vaan erilainen eli millikokoa.
TRX390 vastaa kooltaan 15-tuumaista. Esim. 200/60-390 on käytännössä täysin vastaavankokoinen rengas kuin 205/60-15. Vanteetkin voivat olla päälle päin täysin identtiset. Eivät silti tietenkään sovi nuo renkaat keskenään ristiin vanteilleen.
joop79 kirjoitti:Ja taakse vaihdettu lamput myös uudemmasta. Tehty kunnon facelift
Joo! Muistini palaa pätkittäin...
Siihen minunkin pystylyhtyyn (vm. 1971) oli vaihdettu "ritilä" takavalot tasapintaisten tilalle.
Lisäksi sitä oli käytetty pois rekisteristä, että siihen oli saatu valkopohjaiset kilvet.
Mutta sehän oli kauhia häpeä 70-luvun puolivälin paikkeilla jos autossa oli mustapohjaiset kilvet!
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Trae kirjoitti:Eikös tuo vaihdekeppikin ole niitä nuoremmista lainattuja? Ton ikäsessä mielestäni rautakeppi pyöreällä nuopilla.
Tuolta mbclassicista kattelin tuollaista mustaa pyöreää versioo jos tähän vaihtaisi.
joop79 kirjoitti:Ja taakse vaihdettu lamput myös uudemmasta. Tehty kunnon facelift
Uritetut valokuoret oli takana kiinni mutta löytyy myös sileät versiot, tiedä jos ne laittais kiinni.
Timo999 kirjoitti:Mutta sehän oli kauhia häpeä 70-luvun puolivälin paikkeilla jos autossa oli mustapohjaiset kilvet!
Nykyään on toisin päin, ei tälläisiin klassikko autoihin sovi yhtään nämä nykyajan fin tunnuksella olevat eu-kilvet. Onneks tämän ikäisiin saa vielä mustat kilvet vaikka ei ole museossa, kun muistaakseni yläikäraja on -70/-71.
Pohjatyöt pohjamaalausta varten jatkuu vauhdilla
https://www.sarjat.org/
4 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (371tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (591tkm farkku)
W903 Sprinter -03 (625tkm) 10-paikkainen linja-auto
VW Golf Plus -06 (276tkm) bensa manuaali
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali pakettiauto)
Timo999 kirjoitti:Mutta sehän oli kauhia häpeä 70-luvun puolivälin paikkeilla jos autossa oli mustapohjaiset kilvet!
Nykyään on toisin päin, ei tälläisiin klassikko autoihin sovi yhtään nämä nykyajan fin tunnuksella olevat eu-kilvet. Onneks tämän ikäisiin saa vielä mustat kilvet vaikka ei ole museossa, kun muistaakseni yläikäraja on -70/-71.
Jos on ollut Suomessa kilvissä 71 tai ennen, niin saa mustat kilvet ilman museotarkastusta.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Taisi valkoiset tulla -73? saahan nuo valkoisetkin aknettomana jos haluaa, SECiin hommasin ja olikohan joku 18€ kustannus.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Juu kyllä valkopohjaiset saa ilman fin-tunnusta mutta mun mielestä tän ikäisissä pitää olla mustapohjaiset.
Pohjatöitä väännetty. Tarkoitus vetää ulkopinnat ruiskulla hiomaväriin. Vaikeeta päättää minkä väriseks tuon maalaa Mitä värikarttoja mersun sävyistä kattelin netistä niin light blue 339, papyrus white 717 tai pastel white 131 vois olla vaihtoehtona.
Viimeksi muokannut toni20, To 05.12.2019 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://www.sarjat.org/
4 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (371tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (591tkm farkku)
W903 Sprinter -03 (625tkm) 10-paikkainen linja-auto
VW Golf Plus -06 (276tkm) bensa manuaali
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali pakettiauto)
Pystäri saatu pohjamaaliin. Uudet takajarrusatulat ja palat ostettu myös jarrujen rakenteluun. Auto ollut katsastamatta 25 vuotta niin vanhat satulat aivan yhtä puuta, ei osat liiku mihinkään. Uusilla osilla korjaantuu tämä.
Viimeksi muokannut toni20, To 05.12.2019 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://www.sarjat.org/
4 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (371tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (591tkm farkku)
W903 Sprinter -03 (625tkm) 10-paikkainen linja-auto
VW Golf Plus -06 (276tkm) bensa manuaali
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali pakettiauto)
tahtoomersun kirjoitti:Taisi valkoiset tulla -73? saahan nuo valkoisetkin aknettomana jos haluaa, SECiin hommasin ja olikohan joku 18€ kustannus.
1973 tuli valkopohjaiset käyttöön Suomessa. Mutta! poikkeuksiakin on... joissain maakunnissa oli mustapohjaiset käytössä vielä 1973. Oiskohan ne nuukuuttaan halunneet käyttää vanhat varastot pois?
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Sharedoc kirjoitti:Lattia näyttäisi olevan jo kertaalleen hitsattu ja vedetty väristä päätellen Ferrexillä. Jos se on kovin vanhaa Ferrexiä siinä voi olla lyijyä. Eli sitä ei saisi hioa eikä hitsata, koska siitä leviää lyijypölyä ilmaan. Lyijypöly on myrkyllistä.
Yhtohyvin tuo voi olla 1k happopohjaa, missä on ilmeisesti fosforihappoa ollut mukana ja hyvä pohjamaali, mutta pakkelin alle ei kannata jätää paljoa. Maalien alla toimii hyvin.
maximum kirjoitti:Hienoa lisää pystylamppuja liikenteeseen
Ota takapyöräkoteloista nuo roiskeläppien jämät pois vai ovatko jotkut kiinnitysraudat? ennen maalausta
Onko pystäri käyntikuntoinen?
Joo näitä ei näe liikaa liikenteessä. Noi roiskeläpät on joku edellisistä omistajista taiteillut pellistä On tämä käyntikuntoinen, lähtee hyvin käymään. Öljyt ja suodattimet pitää tietenkin tähän vaihtaa ennen ajoja. Kytkin on vielä hieman kysymysmerkki, saa kytkintä nostaa paljon että mitään tapahtuu, joutuu varmaan laittamaan uuden kytkimen. Tänään laitettu uudet takajarrut mutta tehoa ei tule tarpeeksi, liekö pääsylinterissä jotain häikkää vielä Kori pikkuhiljaa valmisteltu maalausta varten, en vaan edelleenkään tiedä millä tämän maalaisi
Viimeksi muokannut toni20, To 05.12.2019 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://www.sarjat.org/
4 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (371tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (591tkm farkku)
W903 Sprinter -03 (625tkm) 10-paikkainen linja-auto
VW Golf Plus -06 (276tkm) bensa manuaali
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali pakettiauto)
Jos värigalluppia pidät niin multakin ääni ei-valkoiselle, niitä tuntuu olevan kyllä mutta värikkäämpiä vähempi..
Peltinen DIY-roiskeläppä hieman pomppaa kuvista, modaisin sen ainakin irroitettavaksi (jos ei jo ole) tai poistaisin kokonaan. Tilalle mieluummin kumiset tms. huomaamattomalla kiinnityksellä jos niitä tarvitaan.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
joop79 kirjoitti:Eikä tarvi olla edes Suomessa ollut liikenteessä ennen 72 vuotta, mulla on 71 ruotsin tuonti mustilla kilvillä. Tillaa vain konttorilta
Toki yleensä vanhoissa Suomi autoissa on monesti mielenkiintoisempia ne ekat kilvet. Lyhyempiä yms.
Trafi sanoo: Mustapohjaiset rekisterikilvet on mahdollista tilata
•1972 tai aikaisemmin Suomessa käyttöönotetulle autolle
•1971 tai aikaisemmin ulkomailla käyttöönotetulle tuontiajoneuvolle
Harmittavasti minun Fiat on valmistunut 1971 mutta otettu ulkomailla käyttöön 1972 joten en saanut mustaa kilpeä.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24