203 käsijarrun säätö yms.
203 käsijarrun säätö yms.
Moro
Eli potilas w203 270cdi vm 03
Katsastushenkilö moitti seisontajarrua hengettömäksi niin pitäs koittaa häntä säätää. Onko näissäkin se perinteinen pultinreijjästä säätö?
Etujousi oli kans katkenna niin kannattaako ees yrittää ite koukkupuristimilla ruveta vaihtaan?
Eli potilas w203 270cdi vm 03
Katsastushenkilö moitti seisontajarrua hengettömäksi niin pitäs koittaa häntä säätää. Onko näissäkin se perinteinen pultinreijjästä säätö?
Etujousi oli kans katkenna niin kannattaako ees yrittää ite koukkupuristimilla ruveta vaihtaan?
Re: 203 käsijarrun säätö yms.
Onhan se reikäsäätökin joskus aiheellinen, varsinkin jos kengät vaihdettu. Jos poljin painuu syvälle, niin säätäisin vetotankoa takapenkin alla olevan luukun kautta.
Jousien vaihtoon oma mersun jousipuristin. Muilla ei kannata alkaa haaveileen.
Jousien vaihtoon oma mersun jousipuristin. Muilla ei kannata alkaa haaveileen.
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: 203 käsijarrun säätö yms.
Eipä tuo polin mahottoman syvälle painu vaan pittääpä katella nuita säätöjä kuha keli antaapi myöten, ko ei talliakaan oo.
Jousen vaihon mahan telekoijja viisaammille.
Jousen vaihon mahan telekoijja viisaammille.
Re: 203 käsijarrun säätö yms.
Navan sisältä säätö kuntoon, suosittelen myös että rasvaa takapenkin alta sen jakokeskuksen.
Etujousen vaihto korjaamolla kolmen vartin homma.
Etujousen vaihto korjaamolla kolmen vartin homma.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: 203 käsijarrun säätö yms.
Jousen vaihtoa s203:saa itse kokeilin joskus niillä peruspuristimilla. Irti sain, kasaan laitossa alkoi pelottamaan liikaa ja vein tolpat korjaamolle. W211:n tolpat sitten jo suorilla kuskasin jousen vaihtoon. Arvostan paksua otsaluutani ihan liikaa - tosin ohut se on sille jouselle, kun se jännityksestä laukeaa.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: 203 käsijarrun säätö yms.
Nyky iskareissa on ongelma kun se vetää itsensä keski asentoon ja ulos on työläs vetää se ja saada keskimutteri kiinni kun kaikki jousen joustosta on vedetty kiinni...sitten siinä w203 yläpäässä on sellainen kiila mutteri ohut jonka varassa on ylimmän mutterin irroituksen jälkeen kasassa...todella hankala vaihtaa ilman oikeanlaista korjaamo puristinta....vanhoihin mc person tolppaan oli helppo vaihtaa mutta uudempiin paskamainen...toki vaihtuu hans sas mutta maalitkin jo karisee kun tollaisella perus puristimella pitää kahteen otteesee joko puristaa tai voimalla saatava tiuhan kierteen väliin väkisin niitä koukkuja että saadaan kaikki kokoon ja irroitus samanlaista maalin repimistä kun otat sen pois.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 203 käsijarrun säätö yms.
Joo se on 203 etujousi hankalimmasta päästä vaihtaa (tai iskari) ilman juuri oikeanlaista puristinta, ei kannata yrittää.
wiimax.fi
Re: 203 käsijarrun säätö yms.
Unohtu kysyä onko alapallonivelen vaihdossa mitään erikoista, löysi pirulainen siitäki muka välijää. Ilmeisesti vaihettava koko tukivarsi jos oikeen oon ymmärtänä?
Jousen vaihatan suosiolla ammattilaisilla mutta jos nuita muita yrittäs ite.
Jousen vaihatan suosiolla ammattilaisilla mutta jos nuita muita yrittäs ite.
Re: 203 käsijarrun säätö yms.
Jos tarkoitit tätä niveltä, niin tässä tosi selkeä video https://www.youtube.com/watch?reload=9& ... R13B86bNU0" onclick="window.open(this.href);return false;k.jamsa kirjoitti:Unohtu kysyä onko alapallonivelen vaihdossa mitään erikoista, löysi pirulainen siitäki muka välijää. Ilmeisesti vaihettava koko tukivarsi jos oikeen oon ymmärtänä?
Jousen vaihatan suosiolla ammattilaisilla mutta jos nuita muita yrittäs ite.
Re: 203 käsijarrun säätö yms.
Pitäs vaihtaa se alempi, joka lienee vähän näppärämpi homma.
Re: 203 käsijarrun säätö yms.
On, ei tarvitse tolppaa irroittaa navasta jne.k.jamsa kirjoitti:Pitäs vaihtaa se alempi, joka lienee vähän näppärämpi homma.
Re: 203 käsijarrun säätö yms.
Tuosta W203 etujousesta. Vaihdoin iltasella tyttären autoon katkenneen tilalle ja kamalaahan se on.. Tuli myöhemmin vaan mieleen että pystyisikö iskarin lukitsemaan pitkäksi kiristämällä varren ympärille kumiletku+klemmarivirityksen tms.? Se +10 cm olisi valtava apu, toi homma on oikeesti vaarallinen kuten aiemmin jo todettiin.
-
Ruuvimeisseli
- Vakiokalustoa

- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: 203 käsijarrun säätö yms.
Turha noita jousihommia on itse tehdä ilman oikeita työkaluja, siinä vielä voi käydä pahasti jos jousi pääsee jännittyneenä aukeamaan. Mielummin vie irtonaisen tolpan korjaamolle jossa sujauttavat uuden jousen paikalleen tuskin maksaakaan montaa euroa.
Re: 203 käsijarrun säätö yms.
Juu jos ei oo käypäsiä kaluja nii ei kannata kalluvaan vaarantaa. Käytin mb osalla vaihattaa niin 75e työ+jousi joitaki kymppejä (en irrotellu ite mitään)
Koukkumallin perus puristimilla jo 202sen etujousen vaihto tuntu meleko harakiri hommalta, tulipahan kumminki vaihettua.
Koukkumallin perus puristimilla jo 202sen etujousen vaihto tuntu meleko harakiri hommalta, tulipahan kumminki vaihettua.
Re: 203 käsijarrun säätö yms.
Niinpä, mietin vain että onko mitään kikkaa jolla uudemman kaasuiskarin saisi pysymään pitkänä. 2x w203 ja w211, jousi/iskarivaihtoo siis mulla vuosittain..





