W124 hifistelyä.. (ja taas vaihtuu)

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

W124 hifistelyä.. (ja taas vaihtuu)

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Laitetaan nyt hieman juttua noista soittopeleistä.

Levyjä pöyrittelee Alpinen 9813r

Korvia hyväilee DLS:n Iridium 1 diskantit ja DLS UP5:t. Ovissa reikiä peittämässä suojat :)

Subina Lanzar OptiDrive 12"

Vahvistimena DLS A7





http://photobucket.com/albums/y3/_Antti/soittopelit/
Viimeksi muokannut _Antti, Ti 08.11.2005 21:19. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Tuomo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.11.2003 16:04
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

off:
ihan tollee ohimennen aikas veikeen väriin toi sun mersu 8)
"Mersu edustaa laatua ja suorituskykyä"
Ex. W123 200D -85
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Joo ei oo montaa saman väristä tullu vastaan :wink:
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Ja kuvia lisäilty.

Kontti "puolivalmis", reunoille vielä karvat ja muutama kylmäkatodiputki lisää tunnelmaa tuomaan niin kehtee kavereille esitellä.. :wink:
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
Rieskale
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 28.07.2004 16:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Rieskale »

Pitikös paljon korottaa/pakkeloida a-pilaria, että sait diskantin noin syvälle? Vai onko diskantti niin matala, että menee vakioon pilariin? Ite harkinnu samoja diskantteja...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v333/Rieskale/sign.jpg[/img]
-300 CE-
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Rieskale kirjoitti:Pitikös paljon korottaa/pakkeloida a-pilaria, että sait diskantin noin syvälle? Vai onko diskantti niin matala, että menee vakioon pilariin? Ite harkinnu samoja diskantteja...
Ei tarvinnu korottaa mitenkään, liittimet piti vain taittaa sivuille ja suojata kunnolla etteivät pääse koskemaan itse pilariin.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Seassit läksi kaappiin pölyttymään ja tilalle vaihtu DLS:n Iridium 1.

Ja näin pikaisten kokeilujen jälkeen voin sanoa, että kannatti vaihtaa, ero on "uskomaton" :D

Ensimmäinen reaktio kun Semmarit rupesivat laulelemaan oli lievästi kuvattuna :lol: :lol: :lol: :twisted: :lol: :lol: :lol:

Lisää juttua ja kuvia illemmalla, jahka raaskii autosta lähteä :wink:
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Zefor
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 30.05.2005 10:46
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Zefor »

Mitenkä hyvin/huonosti nuo subit tuolta vararengaskotelosta kuuluvat? Luulisi äänen vaimenevan tuolta tullessa melko paljon jos siihen päällekkin vielä tulee jotain...
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Zefor kirjoitti:Mitenkä hyvin/huonosti nuo subit tuolta vararengaskotelosta kuuluvat? Luulisi äänen vaimenevan tuolta tullessa melko paljon jos siihen päällekkin vielä tulee jotain...
Mihinkäs ne siinä matkalla vaimenisi? Korkeintaan hattuhylly ottaa hävän veroa, tosin ei se paljoa tunnu aallonpituuden ollessa jo tosi pitkä.

Varapyöräkoteloonhan noita koppia on tehty jo maailman sivut :)
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Zefor kirjoitti:Mitenkä hyvin/huonosti nuo subit tuolta vararengaskotelosta kuuluvat? Luulisi äänen vaimenevan tuolta tullessa melko paljon jos siihen päällekkin vielä tulee jotain...
Kyllähän osa sub.taajuuksista vähän vaimenee, mut toi w124 on siitä mukava/kauhea että myöskin korostaa/pehmentää noita matalia taajuuksia aika runsaasti 8)

Ja laitteistokin on matkanvarrella kokenut taasen hieman vaihdoksia, entiset DLS:n R5A:t vaihtoivat haikein mielin omistajaa ja tilalle tuli DLS:n UP5:t :twisted:

Ja voiko se meesun kojelauta resonoida niin kovasti, no voihan se :)
Tänään tullu puoli lautaa purettua ja tehty vähintäänkin erikoisia ratkaisuja turhien äänien poistamiseksi..

Ja jospa vaikka tänään sais niitä kuvia laiteltua.. :roll:
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Ja nyt niitä kuvia.. :roll:

UP5 ja R5A vertailua

Iridium1 vänkärin puoli

Iridium1 kuskin puoli

Tulevaisuudessa diskanteille tehään paikat a-pilariin
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

http://photobucket.com/albums/y3/_Antti ... lit/uutta/

Johdotuksia hiukka paranneltu ja eipä se konttikaan muutoksilta välttyny.

Harvinaisen kamala harrastus kun jatkuvasti pitää olla väsäämäs jotain :wink:
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
T-mu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Su 29.02.2004 09:42
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja T-mu »

Hienoo!
_Antti kirjoitti: Harvinaisen kamala harrastus kun jatkuvasti pitää olla väsäämäs jotain :wink:
Nyt pääsit asian ytimeen! Et arvaa kuinka monta kertaa toi meikäläisen parempi puolisko on kuullut lausahduksen "Enää pari pientä hommaa niin tää on valmis.." :lol:
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Miun auto valmistui jo tehtaalla ja parempi niin . 8)
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

e320 kirjoitti:Miun auto valmistui jo tehtaalla ja parempi niin . 8)
Autot ei oo koskaan valmiita, parempi niin, säilyy mielenkiinto :wink:

Ja lisää värkkäilty, vuorossa tälläkertaa uusi subikotelo.

http://i2.photobucket.com/albums/y3/_An ... C01983.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y3/_An ... C01981.jpg

Suuripieni boksi, tilavuus arviolta 15L, ehkä jopa vähemmän :twisted:
Elementiksi sama vanha Peerlessin XLS10, orjalla höystettynä tottakai..
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Luojan kiitos heitit ne karvat sieltä kontista huitsin v*****n!
Ei ymmärrä kun mersustakin tarvii tehdä oikeen kunnon pimpwagon... :evil:
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Pasi H. kirjoitti:Luojan kiitos heitit ne karvat sieltä kontista huitsin v*****n!
Ei ymmärrä kun mersustakin tarvii tehdä oikeen kunnon pimpwagon... :evil:
*köh* ...no jokainen taplaa tyylillään :roll:
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Sami.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Su 18.09.2005 23:06
Paikkakunta: Ulvila / Pori

Viesti Kirjoittaja Sami.M »

tuli tost karvast mielee "mulle tulee verhoilu kamelin esinahasta!"
sanoi yks Nismo kuski mulle... :lol: :lol:
VW Golf Variant TDi -97 ++90hv++
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

mjoo...taas vähän karkaa aiheesta.

Olkoon kuka vaan mitä mieltä tahansa karvasta tai muusta semmoisesta jota konttiin on tehty.. Pääasiahan on että ite tykkää ja eikös tuningissa oo tarkoitus hakee tätä persoonallisuutta. Siinä vaiheessa on syytä herätä, jos alkaa kaikki ilkkua ja nauraa, mutta silloin ei oo mittään hättää jos saa enempi pos. kommenttia ku neg. :)

Mut joo eiköhän tämäki aihe jouda jatkaa kommentointiaan oikeesta aiheesta eikä tästä OT karvalässytyksestä :D
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Mika.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 01.03.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Mahtuuko nuo DLS:n diskantit tuonne a-pilariin vai pitääkö tehä lasikuidusta koroke :?:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Ei mahdu, mut mukana tulee kiinnitysjalka millä sen saa aika nätisti kiinni.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
Mika.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 01.03.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

_Antti kirjoitti:Ei mahdu, mut mukana tulee kiinnitysjalka millä sen saa aika nätisti kiinni.
Jääkö pahati pullottaan ku laittaa siihen pilariin :?:
Mulla on nuo UP1C diskantit, noi ei oo niin syvät ku iridium diskantit :wink: (asennus-syvyys = UP1C 23mm ja Iridium 31mm)
Miten ne edelliset (oliko ne nyt SEAS:it :?: ) passas :roll: :?: Ja muistatko upotus syvyyttä :?:
Ei viittis reijittää nuita verhoiluja ennenku tietää passaako ilman modausta :oops: :wink:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Mika.S kirjoitti:
_Antti kirjoitti:Ei mahdu, mut mukana tulee kiinnitysjalka millä sen saa aika nätisti kiinni.
Jääkö pahati pullottaan ku laittaa siihen pilariin :?:
Mulla on nuo UP1C diskantit, noi ei oo niin syvät ku iridium diskantit :wink: (asennus-syvyys = UP1C 23mm ja Iridium 31mm)
Miten ne edelliset (oliko ne nyt SEAS:it :?: ) passas :roll: :?: Ja muistatko upotus syvyyttä :?:
Ei viittis reijittää nuita verhoiluja ennenku tietää passaako ilman modausta :oops: :wink:
Seassit meni nätisti tohon pilariin kun taitto liittimet sivuille, upotussyvyyttä en muista , iridiumilla jäi muistaakseni 1-1,5cm rako.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
Mika.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 01.03.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

_Antti kirjoitti:Seassit meni nätisti tohon pilariin kun taitto liittimet sivuille, upotussyvyyttä en muista , iridiumilla jäi muistaakseni 1-1,5cm rako.
Sittenhän nuo disut pitäs mennä sinne :roll: pitää viikonloppuna ruveta sovittaan 8)
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Vastaa Viestiin