W203 Iskarin yläpää väljä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Raastinrauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: To 16.12.2010 14:19

W203 Iskarin yläpää väljä?

Viesti Kirjoittaja Raastinrauta »

Kyseinen potilas on vuoden 2005 C220 CDI.

Talviajossa olen huomannut että hiemankin jos on epätasainen tienpinta, kuuluu edestä kolinaa joka kuulostaa ajoittain hyvin muoviselta, niinkuin joku muovikippo olisi konehuoneessa irti. Mielestäni tämä ääni kuuluu molemmilta puolilta edestä, vaikken täysin varma ole. Kovassa vauhdissa ei juurikaan ääntele, mutta hiljaisemmalla kyllä hyvinkin selkeästi.

Itse en viimeksi renkaanvaihdon yhteydessä havainnut välyksiä alustan osissa, ja paljon etupään alustaosaa on uusittu noin 20 000 kilometriä sitten. Katselin konepellin alle ja havaitsin että iskarin yläpään siivekkeet ovat molemmin puolin "irtonaiset". Kysyisinkin, että onko seuraavan linkin mukainen rako siivekkeen ja korin välissä normaali, jostain semmoisen muistikuvan olen repinyt ettei ainakaan tuonkokoista välystä ole aiemmissa pistänyt silmään.

https://imgur.com/LLOW9rI
W201 2.6 '92 - Rämä mutta oma!
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: W203 Iskarin yläpää väljä?

Viesti Kirjoittaja shade_z »

kuluu olla rako ja oikeastaan pitääkin olla jos on kunnossa.
mahdollisuus on että iskarin uramutteri on löysällä ,( itselläni oli omassa aikoinaan )joka näkyy kun tuon mutterin avaa ja ottaa ton metalliläpyskän pois. Sen voi ottaa auki kun auto on pyörillään maassa koska estää vaan iskaripaketin putoamisen kun autoa nostetaan. siis ton ylemmän mutterin voi ottaa auki, uramutteria ei tietenkään koska se pitää iskaripaketin kasassa ja iskari voi karkaa jos sen ottaa pois
Viimeksi muokannut shade_z, To 28.03.2019 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Raastinrauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: To 16.12.2010 14:19

Re: W203 Iskarin yläpää väljä?

Viesti Kirjoittaja Raastinrauta »

Loistavaa :)

Täytyy se katsoa vielä sekin. Pidin tuossa hetken aikaa volvoa jossa tosiaan oli mutteri löysällä, ja ääni oli kyllä erilainen, paljon metallisempi kolina. Mutta täytyy se koittaa, ja jos ei siellä ole vikaa niin kai se sitten kallistuksenvakaajasta seuraavaksi on lähdettävä koittamaan, josko olis koiranluu tai sitten korin puslat kuitenkin loppu.
W201 2.6 '92 - Rämä mutta oma!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W203 Iskarin yläpää väljä?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Koiranluut edessä on vaikea havaita välyksiä mutta purista niveltä pihdeillä kokoon päin niin millikin väljää niin kolisee..muuten ei löydä välystä kuin puristamalla noista mitenkään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Raastinrauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: To 16.12.2010 14:19

Re: W203 Iskarin yläpää väljä?

Viesti Kirjoittaja Raastinrauta »

Kiitoksia vinkistä, täytyy viikonlopun aikana tutkia :clap:

Tuossa kun viikonloppuna renkaanvaihdon yhteydessä korjaan myös alkavia ruosteita takakaarista, ja hapotuksen pitkän odotteluvälin takia pitäisi saada koko perä kerralla ilmaan työn nopeuttamiseksi, niin mihinköhän kohtiin taka-akseliston tienoille on turvallista laittaa pukit? Tunkinpaikalle huono laittaa kun pitäis jostain tunkatakin ensin ylös :roll:
W201 2.6 '92 - Rämä mutta oma!
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1243
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W203 Iskarin yläpää väljä?

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Tunkkaa perämurikasta ja pukit tunkinpaikoille
Vastaa Viestiin