W211 - määränsäädön venttiili rikki?
W211 - määränsäädön venttiili rikki?
W211 vuodelta -03 (200 cdi). Autossa semmoinen ongelma, että kun ajossa painaa kovemmin kaasua, niin meno puutuu ja moottorin vikavalo syttyy. Kun jalkaa nostaa pois kaasulta, niin moottorin vikavalo sammuu ja matka jatkuu normaalisti. Tähtitesteri antoi seuraavan virheilmoituksen --> 2017-001 --> Rail-putken paineen valvonta määränsäädön venttiilin kautta. Rail-putken paine liian pieni.
Tein seuraavan testin:
Eli eikös tuossa ohjeessa tarkoiteta niin, että kaasua käytetään eri kierroksilla testin aikana? Mä ainakin pidin kaasua eri asennoissa testin aikana.
Ja eikös tää nyt pahasti viittaa siihen, että ko määränsäädön venttiili on hajalla? Vai onko jotain muita ehdotuksia? Testi kertoi, että jos 3 kertaa menee raja-arvo 20 ylitse, niin silloin on osa rikki. Mun mielestä menee aika reilusti yli. =0
Tein seuraavan testin:
Eli eikös tuossa ohjeessa tarkoiteta niin, että kaasua käytetään eri kierroksilla testin aikana? Mä ainakin pidin kaasua eri asennoissa testin aikana.
Ja eikös tää nyt pahasti viittaa siihen, että ko määränsäädön venttiili on hajalla? Vai onko jotain muita ehdotuksia? Testi kertoi, että jos 3 kertaa menee raja-arvo 20 ylitse, niin silloin on osa rikki. Mun mielestä menee aika reilusti yli. =0
Viimeksi muokannut Jacka, Su 05.09.2021 11:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 - määränsäädön venttiili rikki?
Ja paintestissä auto käy todella epätasaisesti (koko auto tärisee) ja joskus auto sammuu testin lopussa.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 - määränsäädön venttiili rikki?
Oireet voi olla ihan tukkeutunut polttoaineen suodinkin.
Toi määränsäädin nyt ei ole älyttömän kallis kokeilla...yhteen vaihdoin mutta varmuudeksi kokeiltiin ehjällä ensin...sekin sammuili mutta muistaakseni kun löysäsi kaasun...moottorin vikavalo paloi myös.
Toi määränsäädin nyt ei ole älyttömän kallis kokeilla...yhteen vaihdoin mutta varmuudeksi kokeiltiin ehjällä ensin...sekin sammuili mutta muistaakseni kun löysäsi kaasun...moottorin vikavalo paloi myös.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 - määränsäädön venttiili rikki?
Testeri tekee kaikeen tarvitan eli kaasua ei tarvitse painaaJacka kirjoitti:W211 vuidelta -03 (200 cdi). Autossa semmoinen ongelma, että kun ajossa painaa kovemmin kaasua, niin meno puutuu ja moottorin vikavalo syttyy. Kun jalkaa nostaa pois kaasulta, niin moottorin vikavalo sammuu ja matka jatkuu normaalisti. Tähtitesteri antoi seuraavan virheilmoituksen --> 2017-001 --> Rail-putken paineen valvonta määränsäädön venttiilin kautta. Rail-putken paine liian pieni.
Tein seuraavan testin:
Eli eikös tuossa ohjeessa tarkoiteta niin, että kaasua käytetään eri kierroksilla testin aikana? Mä ainakin pidin kaasua eri asennoissa testin aikana.
[ https://i.imgur.com/lUaZc8c.jpg ]
Ja eikös tää nyt pahasti viittaa siihen, että ko määränsäädön venttiili on hajalla? Vai onko jotain muita ehdotuksia? Testi kertoi, että jos 3 kertaa menee raja-arvo 20 ylitse, niin silloin on osa rikki. Mun mielestä menee aika reilusti yli. =0
[ https://i.imgur.com/2scJi8T.jpg ]
Mökkillä
'
'
Re: W211 - määränsäädön venttiili rikki?
Onko tämä kuvassa alempana oleva osa se polttoainepumpun määränsäädön venttiili? Ja mikäs virka tuolla ylemmällä anturilla on?
Ja nämä alla olevat kuvat olevat rail-paineen tunnistin sekä rail-paineen säädin? Onko rail-paineen tunnistin etummainen?
Moottorin etupää.
Moottorin takapää.
Ja nämä alla olevat kuvat olevat rail-paineen tunnistin sekä rail-paineen säädin? Onko rail-paineen tunnistin etummainen?
Moottorin etupää.
Moottorin takapää.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 - määränsäädön venttiili rikki?
Ja nyt hiukan tutkin EPC:tä. Eli löysin tuommoisen kuvan, missä näkyy rail-putki, mutta takapään säätimelle ei näytä mitään koodia? Mistähän eri valikosta tuon löytää? Alla vaan lukee pressure valve control, mutta mulla ei taidot riitä mistä tuota etsin? Vai saako EPC:stä haettu tuolla hakusanalla jotenkin? =0
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 - määränsäädön venttiili rikki?
Jep ovat neJacka kirjoitti:Onko tämä kuvassa alempana oleva osa se polttoainepumpun määränsäädön venttiili? Ja mikäs virka tuolla ylemmällä anturilla on?
[ https://i.imgur.com/axGpcOH.jpg ]
Ja nämä alla olevat kuvat olevat rail-paineen tunnistin sekä rail-paineen säädin? Onko rail-paineen tunnistin etummainen?
Moottorin etupää.
[ https://i.imgur.com/EwmEUTl.jpg ]
Moottorin takapää.
[ https://i.imgur.com/CAOalGU.jpg ]
Ylempi Anturi on poltoaineen lämpotila anturi
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 - määränsäädön venttiili rikki?
Ei näy pelkästään sille osa numero myyvät sen railiputeken mukan hinta taisi olla kokonais edulinen ~1000€Jacka kirjoitti:Ja nyt hiukan tutkin EPC:tä. Eli löysin tuommoisen kuvan, missä näkyy rail-putki, mutta takapään säätimelle ei näytä mitään koodia? Mistähän eri valikosta tuon löytää? Alla vaan lukee pressure valve control, mutta mulla ei taidot riitä mistä tuota etsin? Vai saako EPC:stä haettu tuolla hakusanalla jotenkin? =0
[ https://i.imgur.com/2VzB95Q.jpg ]
Mökkillä
'
'
Re: W211 - määränsäädön venttiili rikki?
Yllätys. Viat korjaantuivat polttoainesuodattimen vaihdolla. Myöskään tähtitesteri ei enää ilmoitellut ko vikoja. Toivottavasti viat pysyy poissa.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)