722.6 laatikon KYB venttiilin vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

722.6 laatikon KYB venttiilin vaihto

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Hei,

Onko kyseiseen laatikkoon kyb venttiilin vaihtotyö minkälainen? Öljyt pois, öljypohja irti, mitä sitten?
Star C3 @LPR
Ruuvimeisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38

Re: 722.6 laatikon KYB venttiilin vaihto

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

Öljynsuodatin irti, venttiilipöytä irti (se koko paketti mikä näkyy öljypohjan irrotuksen jälkeen) kyb venttiili vaihtoon ulkoa en muista mikä se niistä venttiileistä oli niitä on siinä useampi. Sit paketti takas kasaan, sen väli ”pillin” hydr yksikön ja askin välillä kannattaa uusia, uus suodatin ja öljyt tiivisteet jne. Sit testerillä kyb/askin adaptointi.

Edit: jaa en muista oliko viis lovisessa sitä välipilliä, seiskassa ainaki on. Eikä sen uusiminen nyt mikään välttämätön kenties ole. Mut euron osa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 722.6 laatikon KYB venttiilin vaihto

Viesti Kirjoittaja atlas »

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=356564" onclick="window.open(this.href);return false;


Tossa kuvassa on mikä kyb...torque nimellä ...niin sitä pilliä ei ole 722.6 vain 9 askissa on se.

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=29746" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolla myös hyviä kuvia ja ohjeita öljynvaihdosta
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
W211driver
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 17.03.2019 23:23

Re: 722.6 laatikon KYB venttiilin vaihto

Viesti Kirjoittaja W211driver »

anselmi123 kirjoitti:Hei,

Onko kyseiseen laatikkoon kyb venttiilin vaihtotyö minkälainen? Öljyt pois, öljypohja irti, mitä sitten?
Muutamia seikkoja jotka itselle tuli yllätyksenä, vaikka varmaan kaikki mahdolliset ketjut tuli koluttua läpi ennen ensikertaa.
- Jotta hydrauliikkayksikkö irtoaa käsiin, täytyy pistokkeen runko olla irroitettu johdinlevystä. Pistokkeen rungon sisällä on 7mm kannalla oleva pultti jota löysäämällä runko lähtee vetämällä irti. Pultti jää runkoon. Tämän jälkeen hydr.yksiköstä torxit auki ja yksikkö tippuu käsiin.
- hydrauliikkayksikkö painaa jonkin verran. Varo myös vaihteensiirtäjän vieressä olevaa valkoista muoviosaa ettet riko.
- yksikön sisältä tulee yllättävän paljon vielä öljyä niskaan kun viimeisen torxin avaa.
- kyb venttiili on pistokkeen kanssa samassa päädyssä, mutta viereisessä kulmassa oleva venttiili. Päältä torx auki, rautapidike pois ja venttiili lähtee nostamalla.
- jos kierrätät vanhat öljyt lauhduttimen paluuputkessa olevan banjopultin kautta, suosittelen etsimään letkun jonka saat työnnettyä pultin pohjaan asti. Omani ei mennyt, joten öljyä pääsi tulemaan välistä lattialle. Ehkä laatikon kylkeen jäävää reikääkin kannattaa yrittää rätillä hieman tukkia.

Edellisen kirjoittajan mainitsemaa pilliä ei 5-lovisessa tietääkseni ole.

Helppo joskin aikaa vievä operaatio ja ainakin itsellä oli hieman sotkuisaa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5964
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 722.6 laatikon KYB venttiilin vaihto

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

W211driver kirjoitti:
anselmi123 kirjoitti:Hei,

Onko kyseiseen laatikkoon kyb venttiilin vaihtotyö minkälainen? Öljyt pois, öljypohja irti, mitä sitten?
Muutamia seikkoja jotka itselle tuli yllätyksenä, vaikka varmaan kaikki mahdolliset ketjut tuli koluttua läpi ennen ensikertaa.
- Jotta hydrauliikkayksikkö irtoaa käsiin, täytyy pistokkeen runko olla irroitettu johdinlevystä. Pistokkeen rungon sisällä on 7mm kannalla oleva pultti jota löysäämällä runko lähtee vetämällä irti. Pultti jää runkoon. Tämän jälkeen hydr.yksiköstä torxit auki ja yksikkö tippuu käsiin.
- hydrauliikkayksikkö painaa jonkin verran. Varo myös vaihteensiirtäjän vieressä olevaa valkoista muoviosaa ettet riko.
- yksikön sisältä tulee yllättävän paljon vielä öljyä niskaan kun viimeisen torxin avaa.
- kyb venttiili on pistokkeen kanssa samassa päädyssä, mutta viereisessä kulmassa oleva venttiili. Päältä torx auki, rautapidike pois ja venttiili lähtee nostamalla.
- jos kierrätät vanhat öljyt lauhduttimen paluuputkessa olevan banjopultin kautta, suosittelen etsimään letkun jonka saat työnnettyä pultin pohjaan asti. Omani ei mennyt, joten öljyä pääsi tulemaan välistä lattialle. Ehkä laatikon kylkeen jäävää reikääkin kannattaa yrittää rätillä hieman tukkia.

Edellisen kirjoittajan mainitsemaa pilliä ei 5-lovisessa tietääkseni ole.

Helppo joskin aikaa vievä operaatio ja ainakin itsellä oli hieman sotkuisaa.
Pilliä ei ole,

letku pultti juttun toinen konsti, niin iso letku että se irrotettu letkun pää menee sinne kokonaan

kuvalisia ohjeita ja kuvia jo linkatussa mese fi
Mökkillä
'
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

Re: 722.6 laatikon KYB venttiilin vaihto

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Kiitoksia vastauksista! Ajattelin kun sopiva aika löytyy niin vaihtelis venttiilin ja samalla uudet ölpät ja suodatin sisään. Öljyillä ei tosin ole ajettu vasta kun muutama tuhat km. Pientä kierrosten hyppelyä esiintyy tasakaasulla, niin ajattelin että onkohan kyseessä tuo venttiili? Tosiaan mittaristosta kun katsoo tasakaasulla ajaessa niin hyppii kierroslukumittarista katsottuna yhden "viivan" eli sen 200rpm?
Star C3 @LPR
Vastaa Viestiin