200 cdi kytkin ongelmat
200 cdi kytkin ongelmat
Tervehdys
Mersu on 6-portainen manuaali vm 2008, kilometrejä 220000. Kytkintä korjattiin työsylinterin vuodon vuoksi ja samalla ilmeni, että asetelman automaattisäätö ei toimi. Nyt siihen on vaihdettu uusi vauhtipyörä, asetelma, levy, painelaakeri, työsylinteri ja pääsylinteri. Kytkin irrotti polkimen ollessa puolenvälin alapuolella ja nyt remontin jälkeen aivan pohjassa. Vaihteet myös takertelevat välillä ja kytki pitää päästää välillä ylös ja painaa uudelleen pohjaan vaihtaessa. Palautin auton takaisin korjaajalle joka tarkisti kytkimen ja ilmasi sen uudelleen. Ei mitään vikaa. Mersun kytkin nyt on vain sellainen.
Mikä tässä remontissa on mahdollisesti mennyt pieleen?
Mersu on 6-portainen manuaali vm 2008, kilometrejä 220000. Kytkintä korjattiin työsylinterin vuodon vuoksi ja samalla ilmeni, että asetelman automaattisäätö ei toimi. Nyt siihen on vaihdettu uusi vauhtipyörä, asetelma, levy, painelaakeri, työsylinteri ja pääsylinteri. Kytkin irrotti polkimen ollessa puolenvälin alapuolella ja nyt remontin jälkeen aivan pohjassa. Vaihteet myös takertelevat välillä ja kytki pitää päästää välillä ylös ja painaa uudelleen pohjaan vaihtaessa. Palautin auton takaisin korjaajalle joka tarkisti kytkimen ja ilmasi sen uudelleen. Ei mitään vikaa. Mersun kytkin nyt on vain sellainen.
Mikä tässä remontissa on mahdollisesti mennyt pieleen?
-
- Mersumies
- Viestit: 2587
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Kuvauksen perusteella ilmaus koska oireet viittaavat siihen.majava kirjoitti:Tervehdys
Mersu on 6-portainen manuaali vm 2008, kilometrejä 220000. Kytkintä korjattiin työsylinterin vuodon vuoksi ja samalla ilmeni, että asetelman automaattisäätö ei toimi. Nyt siihen on vaihdettu uusi vauhtipyörä, asetelma, levy, painelaakeri, työsylinteri ja pääsylinteri. Kytkin irrotti polkimen ollessa puolenvälin alapuolella ja nyt remontin jälkeen aivan pohjassa. Vaihteet myös takertelevat välillä ja kytki pitää päästää välillä ylös ja painaa uudelleen pohjaan vaihtaessa. Palautin auton takaisin korjaajalle joka tarkisti kytkimen ja ilmasi sen uudelleen. Ei mitään vikaa. Mersun kytkin nyt on vain sellainen.
Mikä tässä remontissa on mahdollisesti mennyt pieleen?
Yksi harvinainen vika voi olla korvausilman riittämätön poistuminen kytkintä nostettaessa jolloin ilma kulkeutuu kytkimen pääsylinterissä nesteen sekaan joka puolestaan aiheuttaa vetelän ja toimimattoman kytkimen, kerta toisensa jälkeen vaikka miten ilmaa. Erillisellä kytkinsäiliöllä olevassa autossa viallinen korkki aiheutti vastaavan vian.
Tämä on pelkkä arvaus koska en tiedä millainen pääsylinteri tuossa on. Useinhan kytkin käyttää jarrupääsylinterin säiliötä jolloin kytkimen pääsylinteriin tulee pelkkä letku.
Joskus 1970 -luvulla eräässä silloisessa kaasutinautossa oli mystinen vika kun polttoaineletku oli kaivautunut puoliksi bensapumpun liittimeen jonka seurauksena liittimen sisällä oleva kumiletkun osa kuristi polttoaineen virtausta.
Periaatteessa tuokin on hyvä tarkistaa eli onko kytkimen pääsylinteristä lähtevä ja jarrupääsylinterin säiliöön tuleva letku asiallisesti laitettu koska se on voinut olla irti remontin yhteydessä.
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Kiitos arvelusta.
Kytkin käyttää jarrujen kanssa samaa säiliötä. Itsekin olen ajatellut puutteelisen ilmauksen olevan ongelmana. On kuulemma hankala tehdä tähän malliin..
Auto on ollut meillä vasta vähän aikaa ja ajattelin, että onko siinä jäänyt jokin oma juttunsa huomioimatta kytkin remontin yhteydessä.
Varaan ajan mersuhuoltoon ilmaukseen ja jos asia ei tule kuntoon, täytyy se sitten palauttaa remontin suorittaneelle korjaajalle.
Kytkin käyttää jarrujen kanssa samaa säiliötä. Itsekin olen ajatellut puutteelisen ilmauksen olevan ongelmana. On kuulemma hankala tehdä tähän malliin..
Auto on ollut meillä vasta vähän aikaa ja ajattelin, että onko siinä jäänyt jokin oma juttunsa huomioimatta kytkin remontin yhteydessä.
Varaan ajan mersuhuoltoon ilmaukseen ja jos asia ei tule kuntoon, täytyy se sitten palauttaa remontin suorittaneelle korjaajalle.
-
- Mersumies
- Viestit: 2587
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Hyvä suunnitelma, ei missään tapauksessa pidä hyväksyä "ominaisuutena".majava kirjoitti:Kiitos arvelusta.
Kytkin käyttää jarrujen kanssa samaa säiliötä. Itsekin olen ajatellut puutteelisen ilmauksen olevan ongelmana. On kuulemma hankala tehdä tähän malliin..
Auto on ollut meillä vasta vähän aikaa ja ajattelin, että onko siinä jäänyt jokin oma juttunsa huomioimatta kytkin remontin yhteydessä.
Varaan ajan mersuhuoltoon ilmaukseen ja jos asia ei tule kuntoon, täytyy se sitten palauttaa remontin suorittaneelle korjaajalle.
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Lankuissa kanssa vaikea ilmata ja kun työ sylinteri on alempana..tuohon on simppeli kikka että ilmaa tippakannulla alakautta työntäen säiliöön päin sitä nestellä...ja pitäisi myös muistaa että ilmatulla nesteellä ei pidä lisätä säiliöön suoraan vaan vuorokausi seistä että ilma erottuu...jotkut myös on ravistelleet pulloa ennen kaatamista säiliöön..ei myöskään näin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
No, nyt on kytkintä ilmattu 95€ edestä mersuhuollossa. Alhaalta ylöspäin, ylhäältä alaspäin ja lopuksi vanhalla lailla. Eipä vaan nyt auttanut. Työsylinteri lähti kyllä pienen välyksen jälkeen seuraamaan poljinta niinkuin pitääkin ja muutenkin homma tarkastettiin päällisin puolin. Huollossakin totesivat kykimen toimivan huonosti.
Olin yhteydessä remontin tekijään ja kerroin asiasta hänelle. Sovittiin, että kytkin puretaan ja katsotaan, että mikä on vikana. Työllä ja osilla on takuu.
Mersuhuollon mukaan siinä pitäisi olla aivan vakio kytkin, elikkä asetelman ei kuuluisi olla säätyvä. Korjaajan mukaan varaosanumero näyttää automaattisäätöistä asetelmaa, jollainen siinä olikin. Kytkintä on tuskin remontattu vielä näillä kilometreillä ennen tätä. Mielenkiintoista...
Korjaajan mukaan remontti pitäisi olla kaikenpuolin oikein tehty, asetelman esijännityskin on huomioitu jne. Pieni mahdollisuus on, että jokin varaosa on viallinen, vaikka ne pitäisi olla laadukkaita.
Olin yhteydessä remontin tekijään ja kerroin asiasta hänelle. Sovittiin, että kytkin puretaan ja katsotaan, että mikä on vikana. Työllä ja osilla on takuu.
Mersuhuollon mukaan siinä pitäisi olla aivan vakio kytkin, elikkä asetelman ei kuuluisi olla säätyvä. Korjaajan mukaan varaosanumero näyttää automaattisäätöistä asetelmaa, jollainen siinä olikin. Kytkintä on tuskin remontattu vielä näillä kilometreillä ennen tätä. Mielenkiintoista...
Korjaajan mukaan remontti pitäisi olla kaikenpuolin oikein tehty, asetelman esijännityskin on huomioitu jne. Pieni mahdollisuus on, että jokin varaosa on viallinen, vaikka ne pitäisi olla laadukkaita.
-
- Mersumies
- Viestit: 2587
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
On mahdollista (vaikkei kukaan sitä myöntäisikään), että SAC -kytkin eli itsesäätyvä kytkin, on asennettu ilman erikoistyökalua jolloin automaattisäätö on vahingoittunut.majava kirjoitti:No, nyt on kytkintä ilmattu 95€ edestä mersuhuollossa. Alhaalta ylöspäin, ylhäältä alaspäin ja lopuksi vanhalla lailla. Eipä vaan nyt auttanut. Työsylinteri lähti kyllä pienen välyksen jälkeen seuraamaan poljinta niinkuin pitääkin ja muutenkin homma tarkastettiin päällisin puolin. Huollossakin totesivat kykimen toimivan huonosti.
Olin yhteydessä remontin tekijään ja kerroin asiasta hänelle. Sovittiin, että kytkin puretaan ja katsotaan, että mikä on vikana. Työllä ja osilla on takuu.
Mersuhuollon mukaan siinä pitäisi olla aivan vakio kytkin, elikkä asetelman ei kuuluisi olla säätyvä. Korjaajan mukaan varaosanumero näyttää automaattisäätöistä asetelmaa, jollainen siinä olikin. Kytkintä on tuskin remontattu vielä näillä kilometreillä ennen tätä. Mielenkiintoista...
Korjaajan mukaan remontti pitäisi olla kaikenpuolin oikein tehty, asetelman esijännityskin on huomioitu jne. Pieni mahdollisuus on, että jokin varaosa on viallinen, vaikka ne pitäisi olla laadukkaita.
Olen kuullut enemmän kuin yhdeltä "ettei siinä mitään erikoistyökaluja tarvita".
Eipä tuossa oikein enää paljoa muita vaihtoehtoja ole jos se jarrupääsylinterin ja kytkinsylinterin kumiletku on oikein asennettu ettei se ole kaivanut sisustaansa jommankumman säiliön liittimeen.
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Auto on nyt purettuna ja selvää vikaa ei ole vielä löytynyt. Työsylinterinkin liikematka on ok. Paikalla on käynyt eri asiantuntijoita hommaa ihmettelemässä. Vika saattaa olla vauhtipyörässä, koska se on erilainen vuotta nuoremmassa ja jos tuo on jo sillä kytkimellä ja ja ja. Saapa nähdä...
No joka tapauksessa, uudet osat tulevat huomenna ja taas kokeillaan
No joka tapauksessa, uudet osat tulevat huomenna ja taas kokeillaan
-
- Mersumies
- Viestit: 2587
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Onpas erikoinen vika. Noiden tietojen perusteella edelleen asennusvirheen mahdollisuus tai sitten se systeemi tosiaan vetää ilmaa jostakin jonka seurauksena kytkin saattaa ilmauksen jälkeen hetkellisesti toimia.majava kirjoitti:Auto on nyt purettuna ja selvää vikaa ei ole vielä löytynyt. Työsylinterinkin liikematka on ok. Paikalla on käynyt eri asiantuntijoita hommaa ihmettelemässä. Vika saattaa olla vauhtipyörässä, koska se on erilainen vuotta nuoremmassa ja jos tuo on jo sillä kytkimellä ja ja ja. Saapa nähdä...
No joka tapauksessa, uudet osat tulevat huomenna ja taas kokeillaan
Mielenkiinnolla seuraan mistä vika lopulta löytyy. Tuskin kuitenkaan vauhtipyörästä koska olisi vaikeaa kuvitella sen vaikuttavan liikeradan pituuteen joka tuossa nyt näyttää olevan ongelma.
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Eipä tuo vieläkään tullut kuntoon. Kytkimen osat olivat oikeat ko autoon. Osat kyllä taas uusittiin, mutta vaiva jatkuu.
Selitin korjaajalle täällä lukemani vinkit ja ehdotukset sekä mersuhuollosta saamani vinkit, ennen tätä uusinta korjausta.
Kytkin kyllä toimii ehkä piirun verran paremmin, mutta irrottaa vasta kun poljin on reilustu puolenvälin alapuolella. Poljin on kyllä napakka, eikä vaikuta ilmavaivaiselta.
Varaan huomenna mersuhuollosta ajan. Saavat sen siellä laittaa kuntoon.
Pitänee myös varmaan pyytää sieltä viasta kirjallinen selitys siltä varalta, jos korjaajan kanssa tule erimielisyyttä asioista.
Ei toki yhtään ärsytä, mutta..
Selitin korjaajalle täällä lukemani vinkit ja ehdotukset sekä mersuhuollosta saamani vinkit, ennen tätä uusinta korjausta.
Kytkin kyllä toimii ehkä piirun verran paremmin, mutta irrottaa vasta kun poljin on reilustu puolenvälin alapuolella. Poljin on kyllä napakka, eikä vaikuta ilmavaivaiselta.
Varaan huomenna mersuhuollosta ajan. Saavat sen siellä laittaa kuntoon.
Pitänee myös varmaan pyytää sieltä viasta kirjallinen selitys siltä varalta, jos korjaajan kanssa tule erimielisyyttä asioista.
Ei toki yhtään ärsytä, mutta..
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Mikä sen alkuperäisen työsylinterin on rikkonut ? Onko ongelman aiheuttaja uusittu?
-
- Mersumies
- Viestit: 2587
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Kuvauksen perusteella ilmaa ei siis järjestelmässä ole ja kytkimen työsylinterin liike on riittävä joten vaihtoehdoksi ei nyt oikein muuta tule mieleen kuin että automaattisäätö ei toimi toivotulla tavalla jonka seurauksena kytkin irroittaa vasta polkimen liikkeen loppupäässä.majava kirjoitti:Eipä tuo vieläkään tullut kuntoon. Kytkimen osat olivat oikeat ko autoon. Osat kyllä taas uusittiin, mutta vaiva jatkuu.
Selitin korjaajalle täällä lukemani vinkit ja ehdotukset sekä mersuhuollosta saamani vinkit, ennen tätä uusinta korjausta.
Kytkin kyllä toimii ehkä piirun verran paremmin, mutta irrottaa vasta kun poljin on reilustu puolenvälin alapuolella. Poljin on kyllä napakka, eikä vaikuta ilmavaivaiselta.
Varaan huomenna mersuhuollosta ajan. Saavat sen siellä laittaa kuntoon.
Pitänee myös varmaan pyytää sieltä viasta kirjallinen selitys siltä varalta, jos korjaajan kanssa tule erimielisyyttä asioista.
Ei toki yhtään ärsytä, mutta..
En nyt tällä hetkellä osaa kuvitella muuta vikaa jos ilmaa ei systeemissä ole.
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
etradelle
Alunperin syy remonttiin oli se, että työsylinteri oli tullut tiensä päähän. On kuulemma normaalia tuon ikäisessä autossa. Siinä samalla korjaaja huomasi, että asetelman säätö oli kääntynyt loppuun, eli kytkinlevyn olisi pitänyt olla entinen. Kulutuspintaa oli vielä runsaasti, jolloin päätelmä oli, että asetelma on rikki.
Kytkin toimi ennen remonttiakin pakkasessa takerrellen, joten se tuki teoriaa asetelman viallisuudesta. Kytkin irrotti polkimen ollessa noin puolivälissä.
Nyt on kaikki mahdolliset osat taas uusittu, mutta kytkin ei toimi vieläkään niinkuin pitäisi. Irottaa vasta polkimen ollessa melkein lattiassa.
Ilma ongelmaa ei pitäisi olla koska poljin on napakka, joten todennäköisesti vika on asetelman säädössä (asennusvirhe), niinkuin täällä foorumissa on arveltu.
Auto menee viikon päästä mersuhuoltoon, jossa vika varmasti selviää.
Alunperin syy remonttiin oli se, että työsylinteri oli tullut tiensä päähän. On kuulemma normaalia tuon ikäisessä autossa. Siinä samalla korjaaja huomasi, että asetelman säätö oli kääntynyt loppuun, eli kytkinlevyn olisi pitänyt olla entinen. Kulutuspintaa oli vielä runsaasti, jolloin päätelmä oli, että asetelma on rikki.
Kytkin toimi ennen remonttiakin pakkasessa takerrellen, joten se tuki teoriaa asetelman viallisuudesta. Kytkin irrotti polkimen ollessa noin puolivälissä.
Nyt on kaikki mahdolliset osat taas uusittu, mutta kytkin ei toimi vieläkään niinkuin pitäisi. Irottaa vasta polkimen ollessa melkein lattiassa.
Ilma ongelmaa ei pitäisi olla koska poljin on napakka, joten todennäköisesti vika on asetelman säädössä (asennusvirhe), niinkuin täällä foorumissa on arveltu.
Auto menee viikon päästä mersuhuoltoon, jossa vika varmasti selviää.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5801
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Onkos se koko omistus ajan ollut tuolainen jos niin voi olla vääriä osiakin kannatta tarkistaa myös laatikon,majava kirjoitti:etradelle
Alunperin syy remonttiin oli se, että työsylinteri oli tullut tiensä päähän. On kuulemma normaalia tuon ikäisessä autossa. Siinä samalla korjaaja huomasi, että asetelman säätö oli kääntynyt loppuun, eli kytkinlevyn olisi pitänyt olla entinen. Kulutuspintaa oli vielä runsaasti, jolloin päätelmä oli, että asetelma on rikki.
Kytkin toimi ennen remonttiakin pakkasessa takerrellen, joten se tuki teoriaa asetelman viallisuudesta. Kytkin irrotti polkimen ollessa noin puolivälissä.
Nyt on kaikki mahdolliset osat taas uusittu, mutta kytkin ei toimi vieläkään niinkuin pitäisi. Irottaa vasta polkimen ollessa melkein lattiassa.
Ilma ongelmaa ei pitäisi olla koska poljin on napakka, joten todennäköisesti vika on asetelman säädössä (asennusvirhe), niinkuin täällä foorumissa on arveltu.
Auto menee viikon päästä mersuhuoltoon, jossa vika varmasti selviää.
pääsylinterin osa numerot
Mökkillä
'
'
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Korjaaja sanoo tarkistaneensa kaikkien osien oikeellisuuden moneen kertaan.
Kytkin ei alussa oireillut, mutta kovien pakkasten aikana vaihteet alkoivat takerrella. Ongelma poistui, kun kone vähän lämpeni. Kilometrin ajon jälkeen kaikki oli ok. Työsylinteristä löytyi tuolloin vuoto.
Olen tuossa unohtanut kertoa, että auton mukana tuli huoltokirja josta ilmeni, että kaikki huollot on tehty merkkiliikkeessä auton edellisen omistajan aikana. Ei ole mainintaa kytkinremontista.. Toki on mahdollista että remontti on tehty muualla, mutta luulen että korjaaja olisi sen kyllä huomannut ja maininnut asiasta.
Kytkin ei alussa oireillut, mutta kovien pakkasten aikana vaihteet alkoivat takerrella. Ongelma poistui, kun kone vähän lämpeni. Kilometrin ajon jälkeen kaikki oli ok. Työsylinteristä löytyi tuolloin vuoto.
Olen tuossa unohtanut kertoa, että auton mukana tuli huoltokirja josta ilmeni, että kaikki huollot on tehty merkkiliikkeessä auton edellisen omistajan aikana. Ei ole mainintaa kytkinremontista.. Toki on mahdollista että remontti on tehty muualla, mutta luulen että korjaaja olisi sen kyllä huomannut ja maininnut asiasta.
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Mersuhuollon diagnoosin mukaan kytkinpolkimen yläpäästä on laakerointi (muovipusla) kulahtanut, jonka vuoksi pääsylinterin mäntä ei liiku riittävästi. Uusi tullee ensi viikolla. Varaosaa ei löytynyt suomesta.
Sitä odotellessa..
Sitä odotellessa..
-
- Mersumies
- Viestit: 2587
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Mahdollista mutta aika paljon saa olla kulunut jotta kytkimen toiminta olennaisesti heikkenisi. Varsinkin jos poljin on ollut jämäkkä koko liikeradaltaan.majava kirjoitti:Mersuhuollon diagnoosin mukaan kytkinpolkimen yläpäästä on laakerointi (muovipusla) kulahtanut, jonka vuoksi pääsylinterin mäntä ei liiku riittävästi. Uusi tullee ensi viikolla. Varaosaa ei löytynyt suomesta.
Sitä odotellessa..
Sehän pitäisi olla suorastaan veltto jos liike ei välity pääsylinteriin.
Toivotaan, että vika on tuossa.
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Ihan kuin levy olisi väärinpäinmajava kirjoitti:Tervehdys
Mersu on 6-portainen manuaali vm 2008, kilometrejä 220000. Kytkintä korjattiin työsylinterin vuodon vuoksi ja samalla ilmeni, että asetelman automaattisäätö ei toimi. Nyt siihen on vaihdettu uusi vauhtipyörä, asetelma, levy, painelaakeri, työsylinteri ja pääsylinteri. Kytkin irrotti polkimen ollessa puolenvälin alapuolella ja nyt remontin jälkeen aivan pohjassa. Vaihteet myös takertelevat välillä ja kytki pitää päästää välillä ylös ja painaa uudelleen pohjaan vaihtaessa. Palautin auton takaisin korjaajalle joka tarkisti kytkimen ja ilmasi sen uudelleen. Ei mitään vikaa. Mersun kytkin nyt on vain sellainen.
Mikä tässä remontissa on mahdollisesti mennyt pieleen?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Sama käväisi mielessä mutta ei kehdannut ehottaa... Tuo pusla kuulostaa aika hurjalta nuilla kilometreillä... No mulle nyt merkkiliike=kirosanajari_w123 kirjoitti:Ihan kuin levy olisi väärinpäinmajava kirjoitti:Tervehdys
Mersu on 6-portainen manuaali vm 2008, kilometrejä 220000. Kytkintä korjattiin työsylinterin vuodon vuoksi ja samalla ilmeni, että asetelman automaattisäätö ei toimi. Nyt siihen on vaihdettu uusi vauhtipyörä, asetelma, levy, painelaakeri, työsylinteri ja pääsylinteri. Kytkin irrotti polkimen ollessa puolenvälin alapuolella ja nyt remontin jälkeen aivan pohjassa. Vaihteet myös takertelevat välillä ja kytki pitää päästää välillä ylös ja painaa uudelleen pohjaan vaihtaessa. Palautin auton takaisin korjaajalle joka tarkisti kytkimen ja ilmasi sen uudelleen. Ei mitään vikaa. Mersun kytkin nyt on vain sellainen.
Mikä tässä remontissa on mahdollisesti mennyt pieleen?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
a
Pitää myös muistaa että asetelmahan on pilalla jos sen käyttää paikallaan niin että se säätyy.
Kuusivaihteisen työsylintereitä ei ole koskaan vaihdettu vian vuoksi, vain kytkinremontin yhteydessä ja kytkinremonttia ei juuri tarvitse tehdä, pari kolme muistan vuosien varrelta ja ne ohjelmalla viritettyjä noin 600000 kilometriä ajettuja.
(viiden asentajan mersukorjaamo)
Yleensä ottaen cdi:t, vauhtipyöriä on useammanlaisia. Syvyys eri. Laitetaan asetelma + levy jotka ei sovi vauhtipyörään -> käy joko niinkuin tässä tapauksessa tai sitten kytkinpoljin ei painu eikä kytkin erota.
Jos ottaa EPC:stä varaosanumeron ja kääntää tarvikeosaan niin eipä välttämättä onnistu. Työkaveri otti kolme kertaa vaihteiston irti eräästä A-mersusta väärien osien vuoksi, ja ottaen huomioon millainen savotta se on ei ollut hauskaa kenelläkään. Osien numerot varmistettiin viimeisen päälle, vaan eipä silti mennyt oikein.
Lopuksi päädyttiin tilaamaan koko p*ska uutta alkuperäisosilla eli vauhtipyörä ja kytkinpaketti ja kas kuntoon tuli.
Tämä on todennäköinen vaihtoehto.E200kompressor kirjoitti:On mahdollista (vaikkei kukaan sitä myöntäisikään), että SAC -kytkin eli itsesäätyvä kytkin, on asennettu ilman erikoistyökalua jolloin automaattisäätö on vahingoittunut.majava kirjoitti:No, nyt on kytkintä ilmattu 95€ edestä mersuhuollossa. Alhaalta ylöspäin, ylhäältä alaspäin ja lopuksi vanhalla lailla. Eipä vaan nyt auttanut. Työsylinteri lähti kyllä pienen välyksen jälkeen seuraamaan poljinta niinkuin pitääkin ja muutenkin homma tarkastettiin päällisin puolin. Huollossakin totesivat kykimen toimivan huonosti.
Olin yhteydessä remontin tekijään ja kerroin asiasta hänelle. Sovittiin, että kytkin puretaan ja katsotaan, että mikä on vikana. Työllä ja osilla on takuu.
Mersuhuollon mukaan siinä pitäisi olla aivan vakio kytkin, elikkä asetelman ei kuuluisi olla säätyvä. Korjaajan mukaan varaosanumero näyttää automaattisäätöistä asetelmaa, jollainen siinä olikin. Kytkintä on tuskin remontattu vielä näillä kilometreillä ennen tätä. Mielenkiintoista...
Korjaajan mukaan remontti pitäisi olla kaikenpuolin oikein tehty, asetelman esijännityskin on huomioitu jne. Pieni mahdollisuus on, että jokin varaosa on viallinen, vaikka ne pitäisi olla laadukkaita.
Olen kuullut enemmän kuin yhdeltä "ettei siinä mitään erikoistyökaluja tarvita".
Pitää myös muistaa että asetelmahan on pilalla jos sen käyttää paikallaan niin että se säätyy.
Ei ole ensinkään normaalia tuon ikäisessä mersussa. Jossain "autossa" varmasti on.Alunperin syy remonttiin oli se, että työsylinteri oli tullut tiensä päähän. On kuulemma normaalia tuon ikäisessä autossa.
Kuusivaihteisen työsylintereitä ei ole koskaan vaihdettu vian vuoksi, vain kytkinremontin yhteydessä ja kytkinremonttia ei juuri tarvitse tehdä, pari kolme muistan vuosien varrelta ja ne ohjelmalla viritettyjä noin 600000 kilometriä ajettuja.
(viiden asentajan mersukorjaamo)
Yleensä ottaen cdi:t, vauhtipyöriä on useammanlaisia. Syvyys eri. Laitetaan asetelma + levy jotka ei sovi vauhtipyörään -> käy joko niinkuin tässä tapauksessa tai sitten kytkinpoljin ei painu eikä kytkin erota.
Jos ottaa EPC:stä varaosanumeron ja kääntää tarvikeosaan niin eipä välttämättä onnistu. Työkaveri otti kolme kertaa vaihteiston irti eräästä A-mersusta väärien osien vuoksi, ja ottaen huomioon millainen savotta se on ei ollut hauskaa kenelläkään. Osien numerot varmistettiin viimeisen päälle, vaan eipä silti mennyt oikein.
Lopuksi päädyttiin tilaamaan koko p*ska uutta alkuperäisosilla eli vauhtipyörä ja kytkinpaketti ja kas kuntoon tuli.
wiimax.fi
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Uuden polkimen myötä tuntuma parani piirun verran, mutta varsinainen ongelma ei poistunut. Todennäköisesti asia ei parane ellei siihen vaihdeta alkuperäistä kytkinpakettia.
Eli teidän antamilla vinkeillä mennään ja on hyvä asia, kun täältä löytyy asiantuntijoita.
Otan taas yhteyttä alkuperäiseen korjaajaan ja katsotaan kuinka edetään. Palaan asiaan...
Eli teidän antamilla vinkeillä mennään ja on hyvä asia, kun täältä löytyy asiantuntijoita.
Otan taas yhteyttä alkuperäiseen korjaajaan ja katsotaan kuinka edetään. Palaan asiaan...
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Olipa se hankala ja pitkä projekti.
Tarkastivat mersuhuollossa kytkimen ja lopuksi vika löytyi. Varaosat olivat eri valmistajan ja eivät toimineet keskenään. Vaihdettiin uusi vauhtipyörä, joka kuuluu asetelmaan ja levyyn. Samalla vaihdettiin työsylinteri, jossa on pidempi liikematka (sama kuin Vitossa). Kiinni olleeseen vauhtipyörään ei edes löytynyt asetelmaa...
Otin yhteyttä alkuperäiseen korjaajaan, joka lupasi ottaa yhteyttä varaosamyyjään. Varaosamyyjä (en nyt yritystä mainitse) oli käynyt tarkistamassa toisella korjauskerralla korjaamossa osien oikeellisuuden.
No loppu hyvin, kaikki hyvin. Korjaaja lupasi maksaa mersuhuollon laskun ja yrittää sitten saada rahat takaisin varaosat myyneeltä yritykseltä
Kiitokset väelle neuvoista ja vinkeistä!
Tarkastivat mersuhuollossa kytkimen ja lopuksi vika löytyi. Varaosat olivat eri valmistajan ja eivät toimineet keskenään. Vaihdettiin uusi vauhtipyörä, joka kuuluu asetelmaan ja levyyn. Samalla vaihdettiin työsylinteri, jossa on pidempi liikematka (sama kuin Vitossa). Kiinni olleeseen vauhtipyörään ei edes löytynyt asetelmaa...
Otin yhteyttä alkuperäiseen korjaajaan, joka lupasi ottaa yhteyttä varaosamyyjään. Varaosamyyjä (en nyt yritystä mainitse) oli käynyt tarkistamassa toisella korjauskerralla korjaamossa osien oikeellisuuden.
No loppu hyvin, kaikki hyvin. Korjaaja lupasi maksaa mersuhuollon laskun ja yrittää sitten saada rahat takaisin varaosat myyneeltä yritykseltä
Kiitokset väelle neuvoista ja vinkeistä!

-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5801
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Eli niinpä se vaan oli vääriä osia, outo juttu että on moneen kertaan tarkisteltu ja silti netin välityksellä tulee autoa näkemättä osuvampia syitä kuin livenä tutkineiltamajava kirjoitti:Olipa se hankala ja pitkä projekti.
Tarkastivat mersuhuollossa kytkimen ja lopuksi vika löytyi. Varaosat olivat eri valmistajan ja eivät toimineet keskenään. Vaihdettiin uusi vauhtipyörä, joka kuuluu asetelmaan ja levyyn. Samalla vaihdettiin työsylinteri, jossa on pidempi liikematka (sama kuin Vitossa). Kiinni olleeseen vauhtipyörään ei edes löytynyt asetelmaa...
Otin yhteyttä alkuperäiseen korjaajaan, joka lupasi ottaa yhteyttä varaosamyyjään. Varaosamyyjä (en nyt yritystä mainitse) oli käynyt tarkistamassa toisella korjauskerralla korjaamossa osien oikeellisuuden.
No loppu hyvin, kaikki hyvin. Korjaaja lupasi maksaa mersuhuollon laskun ja yrittää sitten saada rahat takaisin varaosat myyneeltä yritykseltä
Kiitokset väelle neuvoista ja vinkeistä!

Mökkillä
'
'
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Asiallista toimintaa kuitenkin kytkimen vaihtajalta että hän kuittaa laskun nimiinsä, tiedän tapauksia jossa ihan näin ruusuisesti ei ole selvitty.
Mielipahaa ja vaivaa tuskin kukaan korvaa mutta hyvä että auto tuli kuntoon.
Mielipahaa ja vaivaa tuskin kukaan korvaa mutta hyvä että auto tuli kuntoon.
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Hienoa että saatiin lopulta kuntoon.
Tuo ongelma on sellainen ettei oikein voi edes varaosamyyjää syyttää, syyllinen on osien valmistaja. Ainakin aiemmin kertomassani tapauksessa osien piti olla keskenään sopivia kaikkien numeroiden ja EPC kääntelyjen mukaan, mutta kun mitat on mitä sattuu niin ei vaan toimi.
Tuo ongelma on sellainen ettei oikein voi edes varaosamyyjää syyttää, syyllinen on osien valmistaja. Ainakin aiemmin kertomassani tapauksessa osien piti olla keskenään sopivia kaikkien numeroiden ja EPC kääntelyjen mukaan, mutta kun mitat on mitä sattuu niin ei vaan toimi.
wiimax.fi
- Vitollinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
- Paikkakunta: Lounais-Häme
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Niinpä, autonkorjaaja kun pitää itsestäänselvänä osien yhteensopivuutta. Ja niinhän sen pitäisi ollakin.dealer kirjoitti:Hienoa että saatiin lopulta kuntoon.
Tuo ongelma on sellainen ettei oikein voi edes varaosamyyjää syyttää, syyllinen on osien valmistaja. Ainakin aiemmin kertomassani tapauksessa osien piti olla keskenään sopivia kaikkien numeroiden ja EPC kääntelyjen mukaan, mutta kun mitat on mitä sattuu niin ei vaan toimi.
Muistan vetoakselin sisäpään remontin, jossa tripodin malja oli se puoli milliä liian pitkä. Laitapa sitten se seegeri paikalleen...
Koska autolla oli kiirus ajoon, niin sitten täytyi akselin kaulaa hioa saadakseen maljan hieman pidemmälle. Seuraavassa remontissa on sitten viisainta vaihtaa koko akseli.
Kyseessä oli kuitenkin tunnetun varaosaketjun tuote, joten kaikki ei aina mene kuin Strömsössä.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2587
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 200 cdi kytkin ongelmat
Tuollaista ei ole sattunut omalle kohdalle mutta useampia kytkimiä olen ostanut eri valmistajien sarjoina joissa tulee esim. paineasetelma, kytkinlevy ja painelaakeri/työsylinteri/etupään stefa.Vitollinen kirjoitti:Niinpä, autonkorjaaja kun pitää itsestäänselvänä osien yhteensopivuutta. Ja niinhän sen pitäisi ollakin.dealer kirjoitti:Hienoa että saatiin lopulta kuntoon.
Tuo ongelma on sellainen ettei oikein voi edes varaosamyyjää syyttää, syyllinen on osien valmistaja. Ainakin aiemmin kertomassani tapauksessa osien piti olla keskenään sopivia kaikkien numeroiden ja EPC kääntelyjen mukaan, mutta kun mitat on mitä sattuu niin ei vaan toimi.
Muistan vetoakselin sisäpään remontin, jossa tripodin malja oli se puoli milliä liian pitkä. Laitapa sitten se seegeri paikalleen...
Koska autolla oli kiirus ajoon, niin sitten täytyi akselin kaulaa hioa saadakseen maljan hieman pidemmälle. Seuraavassa remontissa on sitten viisainta vaihtaa koko akseli.
Kyseessä oli kuitenkin tunnetun varaosaketjun tuote, joten kaikki ei aina mene kuin Strömsössä.
Usein tuollainen valmis sarja on edullisempi kuin vastaavat osat erikseen ostettuina.
Mielenkiinnolla odotan muutaman viikon sisällä tulevaa kytkinremppaa jossa alkuperäinen kaksoismassa-vauhtipyörä korvataan kiinteällä ja alkuperäinen asetelma/levy kaksilevyisellä kytkinsarjalla. Sarja tulee tunnetulta alkuperäisosien valmistajalta ja luvataan kevyempi poljintuntuma sekä parempi pitokyky.