190e 2.6 laiska lämpimänä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Himmel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:01
Paikkakunta: Kitee

190e 2.6 laiska lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Himmel »

Taas puheenaiheen 190e 2.6 moottori :lol: Moottori toimii hyvin ja on ripeä kylmänä. Kun moottori saavuttaa normaali käyntilämpötilan, tuntuu että moottori on tehottomampi? Mistä ´vika´mahtanee johtua? Lambaada on testattu ja se toimii...
pena78
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 09.12.2004 14:01
Paikkakunta: PYHÄSALMI

Viesti Kirjoittaja pena78 »

Mulla sammaa vikkaa!? :?
MB&Audi
steelman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 27.06.2004 09:22

Laiska

Viesti Kirjoittaja steelman »

Yleensähän tuppaa olemaan niin että jos alkaa olla kone "väljä"niin lämpimänä nuo puristuspaineet on pienemmät.Eli kannattaisi mitata puristukset sekä kylmänä että lämpimänä,se kertoo aika paljon mikä on moottorin kunto.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Mulla oli joskus Jupiter merkkinen mopedi ja siinä oli samaa vikaa :lol:

Se oli myös harva. Sitten ku laitto uudet männän renkaat ja hoonasi, niin kulki 70km/h ja jarruja ei tietenkään ollut.

Tämä näin vertauskuvallisesti :wink:

Siksihän moottoreita, varsinkaan ahdettuja ei saa kenkiä kylmänä, koska silloin mäntä laajenee joutuummin ja lakki tarttuu kiinni. Välykset lämpimää isommat.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Väitän että tämä johtuu vanhanaikaisesta ruiskutustekniikasta. Aivan samat piirteet näissä vanhoissa vehkeissä.Ei ole väljyydestä kysymys.Vanhassa K- jetissä oli myös samat fiilikset.(golf gti).
250TD -86, 260E LANG -90
Vastaa Viestiin