m104 viskon laakeripukki

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

m104 viskon laakeripukki

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

Tuo kyseinen osa törky hintainen kl:ssä. :thumbdown: ilmeisesti harvinainen tuo malli missä ilmapumpun jalka, eli sopiiko tuohon mikä tahansa M104 tarkoitettu pukki? Eikös sen ilmapumpun saa heivata, jos löytää oikean hihnan mitan ilman sitä pumppua..?
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: m104 viskon laakeripukki

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ilmapumppu tosiaan mäelle ja lyhyempi hihna...täällä oli pituuksia myös sille mutta taisi olla kaksi vaihto ehtoa mutta vanhalla hihnalla ja lukko pihdeillä saa suurpiirteisen pituuden kun kiristimen vielä vetäisee nollille.
Tarkoitat pukilla kaiketi sitä ilmapumpun yläpuolella kulmassa olevaa laakeria ja rullaa?..toki jos sekin joutaa pois kunhan hihna linja kulkee hyvin...yhteen vaihdoin tein tuon mutta siit on aikaa...piti tukkia vielä ilma linjan putki kanteen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Re: m104 viskon laakeripukki

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

..siis tuo viskon laakeripukki tuli tiensä päähän ja tuo katillisen pukki maksoi kl:ssä jotain 390e.. oli mielestäni kohtuu hinta osasta joka näyttäis tarvikkeena olevan noihin katittomiin, eli missä ei ole reikää tuolle ilmapumpulle noin 10 kertaa halvempi..
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Re: m104 viskon laakeripukki

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

mr300 oli aikaa sitten pohtinut samaa, mut siinä ei ollut mitään osa koodia sopivista. Kirjotteli vaa laittavansa tuon katittoman osan, nyt näyttää nuo kl:n osa hinnat aika suolasilta vs esim ainoo minkä merteilillä on tarjolla tosin m103 29€, jos en pian löydä, alkaa laakerin vaihto.. :shock: päälle 300€osaa kannattaa jo vähän yrittää ite työstää. Oli vaan se laippa akselissa tiukan oloinen, no kai sen ehjänä irti saa kun keskittyy :crazy:
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: m104 viskon laakeripukki

Viesti Kirjoittaja Timo N »

Eikös se kalliimpi pukki ole korkeampi kuin se halpis?
Ite sorvasin siihen laippaan korokepalan niin sai hihnapyörän oikeaan linjaan.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Re: m104 viskon laakeripukki

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

Ei mitään tietoo.. sais ny vaa jonku vinkin mitä kannattaa lähtee työstään. Tuo koroke vois olla kyllä helpoimmasta päästä, tarvis mitää laakeri kestävyyksiä arpoo. Jos vielä tietäis mitä osaa alkaa hommaan..
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Re: m104 viskon laakeripukki

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

Tilasin tuolta merteililtä 103 tarkoitetun osan ja korkeus täsmää, se sopii myös jokopään koteloon. Hihnan mitta tosin on arvoitus, mutta vanhalla mittaamalla sekin selviää. Tuo ohjain rulla tulee myös eri kohtaan mutta eiköhän sen pysty ratkaisemaa, jos ei uusi kohta syystä tai toisesta toimi.
Remonttini vähäsen laajeni, piti tosiaan tuo visko korjailla, mutta nyt on jakopää avattu,jos onnistuis vähentään tuota öljyn vuotelua.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Re: m104 viskon laakeripukki

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

Nyt on pumppu poistettu ja tulpattu, sekä uusi viscon laakeripukki. Hihnan sovitus oli aavistuksen arpapeliä, nuo mitat noin pitkissä remmeissä oli paikallisten osaliikkeiden mukaan n. 10- 15mm välein. Vanhaa apuna käyttäen sain mitaksi 2400mm, lähinnä mitä kertoivat saavansa oli 2404mm seuraava 2390mm. Hyllyssä ei ollut piti tilata joten päädyin tuohon pidempään ja tuntuu pelittävän :clap: nyt jos oikeen hyvin haluaisi tuon toteuttaa vaihtaisi m103 laturinkannakkeen ja tarkastaisi ohjainrullien koot vastaamaan m103, niin saisi m103 kuuluvan remmin sopimaan.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
Vastaa Viestiin