W212 220 cdi limp mode

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
haimakainen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 26.03.2018 12:10

W212 220 cdi limp mode

Viesti Kirjoittaja haimakainen »

Terve,


Eli auto siis S212 220 cdi 2012.

Ilmoittaa starilla että
P2463: nokimäärä hiukkassuodattimessa : epäuskottava
tätä koodia en muista mutta: imuilmajärjestelmä, vuoto havaittu.

dpf:n paine-eroanturi on vaihdettu kun eka luettiin jollain muulla testerillä ja nyt vielä kun pääsi starin päähän niin ahtopaine anturi mutta häiriö valo pysyy ja on tehot rajoitettuna. Pakko poltot tehty ja koodit nollattu mutta pienen ajon jälkeen taas vikatilaan ja hiukkassuodattimen täytöksi näyttää 400 %.


Onko ideoita? Olisiko seuraavana mietinnässä ahtopaineputki tai imusarja?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18229
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W212 220 cdi limp mode

Viesti Kirjoittaja dealer »

Saatko siis kuitenkin hiukkaspöntön kaikki arvot testerillä oikeisiin lukemiin, ja silti kohta ilmoittaa että pönttö täynnä, miten pian ?
Riittikö täyttöasteen uudelleenmääritys vai pitikö tehdä ajonaikainen pakkopoltto ?

Ahtopainetunnistimen vaihdoit eikä se enää ole vikakoodina ?
wiimax.fi
haimakainen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 26.03.2018 12:10

Re: W212 220 cdi limp mode

Viesti Kirjoittaja haimakainen »

sai arvot tippumaan oikeaan pakkopoltolla mutta 5 min ajo ja taas näyttää täynnä. Kumpikin vikakoodi ilmestyy takaisin vaikka tunnistimet vaihdettu.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18229
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W212 220 cdi limp mode

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ähtopainetunnistin on imusarjan puolella muovisen mustan alipainerasian alla hieman hankalasti. Joskus vaihdetaan erehdyksessä samanlainen osa joka on paremmin näkösällä moottorin etupäässä.
Paine-erotunnistin on ilmansuodatinkotelon takana letkujen päässä.

Varmistelen vaan että olisi oikeat osat vaihdettu.

Vai oliko niin että vikakoodit jotka tulee on enää nokimäärästä ja vuodosta ?
wiimax.fi
haimakainen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 26.03.2018 12:10

Re: W212 220 cdi limp mode

Viesti Kirjoittaja haimakainen »

juuri nämä vaihdettu. nokimäärä ja vuoto koodien syynä, samat mitkä alunperin.
Johtotähti1234
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 27.09.2016 18:28

Re: W212 220 cdi limp mode

Viesti Kirjoittaja Johtotähti1234 »

Osaisiko täällä joku auttaa minuakin vastaavassa ongelmassa. Itsellä tosiaan s212 220CDI 2010, ja noin 3000km omistuksen jälkeen herjasi samaa p2463 koodia. Staarikaan ei näyttänyt mitään muuta koodia että miksi aiheuttaisi tuota tms, joten ajattelin että lähinnä pätkäajon takia tämä on pikkuhiljaa tullut ja sammutuksiakin varmaan regeneroinnin aikana(?). Suoritettiin sitten pakkopoltolla pönttö täysin puhtaaksi ja nyt noin 1500km jälkeen p2463 koodia herjaa. Pakkopolton jälkeen vähentänyt pätkäajoa huomattavasti, ja yleensä ajomäärät kerralla n. parin tunnin luokkaa. Mikä tuota voisi aiheuttaa?
EemeliErkki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 561
Liittynyt: To 11.04.2019 10:26

Re: W212 220 cdi limp mode

Viesti Kirjoittaja EemeliErkki »

Nuo paineanturi ja eropaine-anturit ei paljoa maksa, jos jokin Merkki-tarvike osa kelpaa. Helppoja yleensä vaihtaa itsekin
Aika yleisiä ovat nokeentumaan jokaisessa autossa. Ja aiheuttavat ko. vika-ongelmia. Halpaa ja hyödyllistä vaihtaa vaikka ei heti osuisi oikean anturiin. Kannattaa katsoa vaikka vanhasta osasta oikea Mercedes osa-numero, niin saa varmemmin oikeat.

Googleen : mercedes fault p2463
Nurmituomas
Mersumies
Mersumies
Viestit: 507
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: W212 220 cdi limp mode

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

tuo viittaus imuilmavuotoon voi liittyä jotenkin myös maffiin ja koska se laskee kaikenlaista dpf juttua senkin perusteella niin voi sotkea koko homman
W212 E350cdi
Vastaa Viestiin