W212 350CDI vm.2012 vaihteiston luisto
W212 350CDI vm.2012 vaihteiston luisto
Elikkäs tuossa kk sitten ostettuun autoon teetätin täyden huollon(öljyt, suodattimet ja vaihteiston öljyt huuhtelemalla).
Ostaessa vaihteisto vaihtoi vähän nykien ja vakionopeudella välillä kierrosmittari pomppi sen 50rpm.
Huollon jälkeen vaihdot korjautuivat mutta tuo kierrosten heittely esim. 120km/h vauhdissa ei.
No autoliikkeen kanssa keskustelu ja uusi turbiini 50/50 periaatteella. Hort auto espoossa antoi diagnoosin että turbiini rikki kun kerroin oireet. Oireena lisäksi oli tai siis on yhä että varsinkin kylmällä moottorilla/vaihteistolla risteykseen tullessa vaihteisto vähän täristää.
Nyt on uutta turbiinia ja nollattu myös. Ei vieläkään vikakoodeja mistään mutta oireet pysyvät.
Lisäksi huomasin että jos manuaalisesti laittaa vaikka 7vaihteen päälle ja polkasee kaasua niin luistaa laatikko siten että kierrokset nousevat heti 100-200rpm vaikka nopeus ei yhtään. Kiihtyy kyllä sen jälkeen heti mutta mielestäni laatikko ei lukita.
Olisiko jollain ideaa että onko se vain johdinlevyn uusintaan vai voisiko adaptaatiota koittaa turbiinille ja lukitusventtiilille?
Auto tosiaan toimii kyllä mutta oire häiritsee koska näinhän sen ei pidä toimia.
Kävin apua kysymässä mersulta mutta heillä ei ole sähkäriä nyt kesällä.
Jos joku osaisi auttaa asiassa ja adaptoida autoa starilla tai mitä siihen nyt tarvitseekaan tehdä niin ajan vaikka minne jos vain saisi kuntoon. Kuluista voin vängätä autoliikkeen kanssa kyllä mutta kuntoon olisi saatava. Vasta kuukauden ollut niin vastuu on liikkeellä jonkinmoinen kuitenkin.
Niin ja mersulla oli huollettu 172tkm asti kunnes ostin itselleni ja nyt kohta 180tkm ja nyt jo kahdet laatikkoöljyt menossa.
Ostaessa vaihteisto vaihtoi vähän nykien ja vakionopeudella välillä kierrosmittari pomppi sen 50rpm.
Huollon jälkeen vaihdot korjautuivat mutta tuo kierrosten heittely esim. 120km/h vauhdissa ei.
No autoliikkeen kanssa keskustelu ja uusi turbiini 50/50 periaatteella. Hort auto espoossa antoi diagnoosin että turbiini rikki kun kerroin oireet. Oireena lisäksi oli tai siis on yhä että varsinkin kylmällä moottorilla/vaihteistolla risteykseen tullessa vaihteisto vähän täristää.
Nyt on uutta turbiinia ja nollattu myös. Ei vieläkään vikakoodeja mistään mutta oireet pysyvät.
Lisäksi huomasin että jos manuaalisesti laittaa vaikka 7vaihteen päälle ja polkasee kaasua niin luistaa laatikko siten että kierrokset nousevat heti 100-200rpm vaikka nopeus ei yhtään. Kiihtyy kyllä sen jälkeen heti mutta mielestäni laatikko ei lukita.
Olisiko jollain ideaa että onko se vain johdinlevyn uusintaan vai voisiko adaptaatiota koittaa turbiinille ja lukitusventtiilille?
Auto tosiaan toimii kyllä mutta oire häiritsee koska näinhän sen ei pidä toimia.
Kävin apua kysymässä mersulta mutta heillä ei ole sähkäriä nyt kesällä.
Jos joku osaisi auttaa asiassa ja adaptoida autoa starilla tai mitä siihen nyt tarvitseekaan tehdä niin ajan vaikka minne jos vain saisi kuntoon. Kuluista voin vängätä autoliikkeen kanssa kyllä mutta kuntoon olisi saatava. Vasta kuukauden ollut niin vastuu on liikkeellä jonkinmoinen kuitenkin.
Niin ja mersulla oli huollettu 172tkm asti kunnes ostin itselleni ja nyt kohta 180tkm ja nyt jo kahdet laatikkoöljyt menossa.
E 250 CDI AMG Avantgarde Sport -2013
Ex: E 350 CDI AMG Sport -2012
Ex: E 350 CDI AMG Sport -2012
Re: W212 350CDI vm.2012 vaihteiston luisto
Auto tosiaan toimii kyllä mutta oire häiritsee koska näinhän sen ei pidä toimia.

Re: W212 350CDI vm.2012 vaihteiston luisto
Niin no siinä on lauseessa tullut ajatuskatkos. Eli auto toimii siten ettei suuremmin häiritse normaalia ajoa mutta mielestäni se ei lukitse laatikkoa ollenkaan vaan on kuin kuminauha jatkuvasti. Ja siis kierrokset heijaa ajaessa motarilla. Välillä havaittavissa 60km/h nopeudessakin.
Aiemmat automaatit joilla olen ajanut (ford ja volvo) ovat kuitenkin selkeästi olleet ns. Lukossa ja voinut ajaa väännöillä kunnolla. On siis huomannut että laatikko ei luista esim. 6 vaihteella kiihdyttäessä.
Tämä 7g + nyt selkeästi luistaa ja silloin tuntuukin että osa tehosta menee harakoille.
Aiemmat automaatit joilla olen ajanut (ford ja volvo) ovat kuitenkin selkeästi olleet ns. Lukossa ja voinut ajaa väännöillä kunnolla. On siis huomannut että laatikko ei luista esim. 6 vaihteella kiihdyttäessä.
Tämä 7g + nyt selkeästi luistaa ja silloin tuntuukin että osa tehosta menee harakoille.
E 250 CDI AMG Avantgarde Sport -2013
Ex: E 350 CDI AMG Sport -2012
Ex: E 350 CDI AMG Sport -2012
Re: W212 350CDI vm.2012 vaihteiston luisto
Tässä aamulla ajellessa kun oli kylmä laatikko niin ei tuntunut juurikaan olevan ongelmaa. En mielestäni havainnut sitä heijaamista ollenkaan kun ajoin 80km/h pätkän ennen motaria. Tällä n. 10km siirtymän jälkeen kun liityin motarille ja sen 120km/h vauhtia niin heijaaminen alkoi.
Voisiko väärä öljynmäärä laatikossa aiheuttaa tätä? Mietin vain jos kylmänä ei juurikaan ole oireita muuta kuin tuo täristys kun hidastaa risteykseen?
Lisäksi kun pääsin perille niin tyhjäkäynti oli karvan korkeampi eli jotain 800rpm luokkaa ja konehuone reilusti kuuma. Ilmeisesti dpf poltteli. Tässä kun parkissa antoi sitten vähän lisää kierroksia kuitenkin alle 1000prm niin koko auto tärisi. Jos yli tuon tuhannen niin tärinä loppui. Ihan kuin turbiini olisi jumitellut. Ajossa ryömittämällä samoilla kierroksilla ei ollut tärinää. N tai P asennolla ei merkitystä siihen.
Muistelin vielä turbiininvaihtajan kommenttia että tässä mallissa ei olisi ollut opetusta/adaptaatiota turbiinille vaan että autolle kerrottiin että se on vaihdettu jolloin se opettelee itse. Onko näin?
Voisiko väärä öljynmäärä laatikossa aiheuttaa tätä? Mietin vain jos kylmänä ei juurikaan ole oireita muuta kuin tuo täristys kun hidastaa risteykseen?
Lisäksi kun pääsin perille niin tyhjäkäynti oli karvan korkeampi eli jotain 800rpm luokkaa ja konehuone reilusti kuuma. Ilmeisesti dpf poltteli. Tässä kun parkissa antoi sitten vähän lisää kierroksia kuitenkin alle 1000prm niin koko auto tärisi. Jos yli tuon tuhannen niin tärinä loppui. Ihan kuin turbiini olisi jumitellut. Ajossa ryömittämällä samoilla kierroksilla ei ollut tärinää. N tai P asennolla ei merkitystä siihen.
Muistelin vielä turbiininvaihtajan kommenttia että tässä mallissa ei olisi ollut opetusta/adaptaatiota turbiinille vaan että autolle kerrottiin että se on vaihdettu jolloin se opettelee itse. Onko näin?
E 250 CDI AMG Avantgarde Sport -2013
Ex: E 350 CDI AMG Sport -2012
Ex: E 350 CDI AMG Sport -2012
-
- Mersumies
- Viestit: 507
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 350CDI vm.2012 vaihteiston luisto
https://www.youtube.com/watch?v=ynX154fruMs" onclick="window.open(this.href);return false;
ehkä se vaatii vähän oikeasti staria ja ajoa se adaptaatio. Vaikka se osaisi oppia itsekkin, niin silti sen on vaikea tehdä mitään adaptaatiota silloin kun sen pitää vaihtaa, eli kuten videossa pitäisi pitää vaihdetta pakotettuna ja saada se lukitsemaan jokaisella vaihteella.
nuo tärinät voivat johtua myös kumityynyistä, moottorissa tai vaihteiston peräkumityyny. Koeajoin kyllä yhtä 350cdi;tä joka tärisi joillain kevyen kiihdytyksen alueilla, mutta vain liikkeessä. ja siinäkin pomppi ne kierrokset motarilla.
jos se johtuu siitä turbine shudder ilmiöstä niin se kai johtuu nesteen kuumuudesta/ohentumisesta , joka tietysti tapahtuu jos turbiini ei lukitu ja se vatkaa siellä sitä koko ajan.
Ehkä vaihteistoon olisi pitänyt vaihtaa se turbiinin lukitus venttiilikin.
ehkä se vaatii vähän oikeasti staria ja ajoa se adaptaatio. Vaikka se osaisi oppia itsekkin, niin silti sen on vaikea tehdä mitään adaptaatiota silloin kun sen pitää vaihtaa, eli kuten videossa pitäisi pitää vaihdetta pakotettuna ja saada se lukitsemaan jokaisella vaihteella.
nuo tärinät voivat johtua myös kumityynyistä, moottorissa tai vaihteiston peräkumityyny. Koeajoin kyllä yhtä 350cdi;tä joka tärisi joillain kevyen kiihdytyksen alueilla, mutta vain liikkeessä. ja siinäkin pomppi ne kierrokset motarilla.
jos se johtuu siitä turbine shudder ilmiöstä niin se kai johtuu nesteen kuumuudesta/ohentumisesta , joka tietysti tapahtuu jos turbiini ei lukitu ja se vatkaa siellä sitä koko ajan.
Ehkä vaihteistoon olisi pitänyt vaihtaa se turbiinin lukitus venttiilikin.
W212 E350cdi
Re: W212 350CDI vm.2012 vaihteiston luisto
Hmm. Vaikuttais kyllä järkevältä. Jos tosiaan luistaa kuumentaa öljyt niin sentäin sit pomppii myös kiekat.
Oiskohan hyviä suosituksia paikasta missä vois sen venttiilin vaihdattaa ja tuo opetus onnistuisi myös?
Sillein kun sais että toimis varmasti vaihteisto kuten kuuluu. Muuten on oikein hyvä auto.
Kumityynyt voisin vaihdella varoiksi kun ei ole mikään mahdoton homma omassakaan tallissa vaikkein auto sinne kokonaan mahdukkaan.
Oiskohan hyviä suosituksia paikasta missä vois sen venttiilin vaihdattaa ja tuo opetus onnistuisi myös?
Sillein kun sais että toimis varmasti vaihteisto kuten kuuluu. Muuten on oikein hyvä auto.
Kumityynyt voisin vaihdella varoiksi kun ei ole mikään mahdoton homma omassakaan tallissa vaikkein auto sinne kokonaan mahdukkaan.
E 250 CDI AMG Avantgarde Sport -2013
Ex: E 350 CDI AMG Sport -2012
Ex: E 350 CDI AMG Sport -2012
Re: W212 350CDI vm.2012 vaihteiston luisto
Täällä samankaltaista ongelmaa. Vaihteisto luistaa varsinkin 5-vaihteella kun nopeutta on noin 60-70km/h ja lähtee kiihdyttämään. Auto alkaa nykimään ja hetken päästä vetää taas. Vaihteiston hydraulinen ohjausyksikkö vaihdettu, eikä siitä ollut apua. Kun ajaa pidempään motarilla, alkaa flekti huutamaan, eli jokin lämpenee riittävästi ja tämän jälkeen alkaa nykiminen ja täristäminen liikkeelle lähdössä. Onko muilla vastaavaa?
Re: W212 350CDI vm.2012 vaihteiston luisto
Tänään taas säädettiin ja adaptoitiin, ei vaikutusta. Lisäksi auto kusee öljyä alleen, sinertävää tietty. Siihen vaihteiston öljypumppuun uusittii pari letkunpätkää mutta eipä auttanut vuotoon.
Huoltopajsn mielestä vaihtaa hyvin ja vaihteiston kuuluukin luistaa? kiihdyttäessä. Sanoi kyllä että tuo kierrosten heijaaminen ei kuulu asiaan mutta vikaa ei löydy.
Huomenna taas soittaa varmaan vuodosta. Turbiini oli kuulemma kuiva jamuutenkin ei havaittavaa vuotoa oikein olisi. Ideoita moiseen? Öljy on aika mustaa mutta sinertävää. Alkoi turbiinin uusinnan jälkeen sopivasti.
Huoltopajsn mielestä vaihtaa hyvin ja vaihteiston kuuluukin luistaa? kiihdyttäessä. Sanoi kyllä että tuo kierrosten heijaaminen ei kuulu asiaan mutta vikaa ei löydy.
Huomenna taas soittaa varmaan vuodosta. Turbiini oli kuulemma kuiva jamuutenkin ei havaittavaa vuotoa oikein olisi. Ideoita moiseen? Öljy on aika mustaa mutta sinertävää. Alkoi turbiinin uusinnan jälkeen sopivasti.
E 250 CDI AMG Avantgarde Sport -2013
Ex: E 350 CDI AMG Sport -2012
Ex: E 350 CDI AMG Sport -2012