W201 m102 huohotus?
-
- Sisäänajossa
W201 m102 huohotus?
Morjens! elikkä onko normaalia että öljykorkki auki työntää öljyä? Öljyä kuluttaa muutenkin välillä ja välillä ei. Itse epäilisin että männänrenkaat niin karstassa että jumissa. Oottekos kanssamersuilijat saaneet mitenkään pelastettua noita loppuun karstottuneita moottoreita esim jollain moottorin sisäpesuaineella?
W201 190 2.0 -90
-
- Vakiokalustoa
Re: W201 m102 huohotus?
Täysin normaalia. Mites huohotuksesta tuloo
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
-
- Sisäänajossa
Öljy korkista lentää varmasti öljyä mutta huohoituksesta tulee hyvälläkin koneella ohivuotoa...seisseestä koneestä kunnon pitkällä pö liotuksella lähtee renkaat liikkeelle.
Toi moottori kestää kilsoja paljon mutta kuitenkin luulen että sulla on ilmanputsri tukos tai venttiilivarrenkumit loppu eli siellä viat voi olla.
Toi moottori kestää kilsoja paljon mutta kuitenkin luulen että sulla on ilmanputsri tukos tai venttiilivarrenkumit loppu eli siellä viat voi olla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
Okei. Kiitoksia vinkistä! pitääpä toteuttaa kunhan autolle taas pääsen, ajossa haisee myös öljy aika vahvasti kabiinin puolelle mutta eipä ole kulkuun vaikuttanut.atlas kirjoitti:Öljy korkista lentää varmasti öljyä mutta huohoituksesta tulee hyvälläkin koneella ohivuotoa...seisseestä koneestä kunnon pitkällä pö liotuksella lähtee renkaat liikkeelle.

W201 190 2.0 -90
No voihan esim. venakopan tiivistekin vuotaa pakosarjalle tai kansipahvin välistä tihuttaa jo vanhuuttaan...sitten se haisisi.
Lankussa varmaan erilainen ilman kierto ja otto etttä sinne ei tollaista hajua tule kyllä koskaan vaikka konehuone palaisi.
Lankussa varmaan erilainen ilman kierto ja otto etttä sinne ei tollaista hajua tule kyllä koskaan vaikka konehuone palaisi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
Avataas taas tätä ketjua hieman asian tiimoilta.
Tuossa paripäivää sitten auto oli tunnin yhtäsoittoa käynnissä. välillä kun rajotinta vasten anto paikoillaan kenkää niin venttiilikopan juuresta missä on tietääkseni huohotin josta yhdistyy pieni letku ilman putsarille niin tyrkkäs öljyä konehuoneen puolelle ja rajotinta vasten puski sinistä putkesta pellole. Toisaalta auto ei ole sitä ennen 2 kuukauteen ollu käynnissä. Muutenki kaupunkiajossa kuluttanu enemmän öljyä ku matka-ajossa. Oon tässä kelailliu että Johtuuko tämä asia joko tukkeutuneesta huohottimesta. Kuluneista venttiilivarren kumeista sekä väljistä venttiiliohjureista vai jumiutuneista/kuluneista männänrenkaista. Tosiaan seka-ajossa välillä kulutti öljyä enemmän ja välillä vähemmän. Mittarissa 320tkm ja pysähtynyt ennen ku kyseinen auto on mulle edes tullut.
Edit: venakopan tiiviste on vaihettu ja laitettu gaskettia kaveriks ku rupesi uudelleen vuotamaan.
Tuossa paripäivää sitten auto oli tunnin yhtäsoittoa käynnissä. välillä kun rajotinta vasten anto paikoillaan kenkää niin venttiilikopan juuresta missä on tietääkseni huohotin josta yhdistyy pieni letku ilman putsarille niin tyrkkäs öljyä konehuoneen puolelle ja rajotinta vasten puski sinistä putkesta pellole. Toisaalta auto ei ole sitä ennen 2 kuukauteen ollu käynnissä. Muutenki kaupunkiajossa kuluttanu enemmän öljyä ku matka-ajossa. Oon tässä kelailliu että Johtuuko tämä asia joko tukkeutuneesta huohottimesta. Kuluneista venttiilivarren kumeista sekä väljistä venttiiliohjureista vai jumiutuneista/kuluneista männänrenkaista. Tosiaan seka-ajossa välillä kulutti öljyä enemmän ja välillä vähemmän. Mittarissa 320tkm ja pysähtynyt ennen ku kyseinen auto on mulle edes tullut.
Edit: venakopan tiiviste on vaihettu ja laitettu gaskettia kaveriks ku rupesi uudelleen vuotamaan.
W201 190 2.0 -90
-
- Mersumies
Käytännössä mahdoton sanoa mistä vika johtuu mutta kilometrien ohella pahin kulumisen aiheuttaja on laiminlyöty huolto joka pikeyttää männänrenkaat ja kuluttaa männät, laakerit ja ylipäätään kaiken koko koneessa. Yleisesti mitä vanhempi auto, sitä vähemmän on enää vaihdettu öljyjä, jarrunesteitä, jäähdytysnesteitä, ilmansuodattimia, yms.A.W.E.S.O.M.E kirjoitti:Avataas taas tätä ketjua hieman asian tiimoilta.
Halvin tapa kokeilla on vaihtaa ohjurinkumit koska ne eivät montaa kymmpiä maksa. Paljonko se kuluttaa sitä öljyä per 1000km...?