MB V6 3.0 CRD:n jakopääremontti
MB V6 3.0 CRD:n jakopääremontti
Jakopääremontti on aluillaan. Onko jollakin kokemusta aiheesta ja mitä erityisen huomioonotettavaa liittyy tähän. Moottori pitää tietenkin pystyä lukitsemaan niin ettei se pääse pyörähtämään ja sotkemaan ajoitusta. Jakopään uusi täydellinen varaosasarja ja kampiakselin tiiviste on odottamassa asennusta. Remontin tarve tuli kun ketjunkiristimen vaihdolla ei enää saanut ketjun rallatusta pois. Koneella ajettu 340tkm ja se on Jeep Grand Cherokeessa.
Re: MB V6 3.0 CRD:n jakopääremontti
Pääosin vaihtavat vain ketjuja avaamalla apparin puolen venttiilikopan ja siitä vanha ketju katkaistaan ja sillä vedetään uusi sisään... on siinäkin purkamista suuttimia myöden. Toki varmaan jos pitää kaikki ohjaimet yms vaihtaa niin purkamista vielä enemmän. Joku "kurahaara" topic täälä foorumilla oli missä muistaakseni oli auki koko koneen etupää...
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: MB V6 3.0 CRD:n jakopääremontti
Ei tarvitse lukita konetta. Et tarvitse ka-tiivistettä. Muutaman tunnin homma, älä nyt ainakaan ala jakopäänkoppaa irti purkamaan ja koko p*skaa levittämään.
wiimax.fi
Re: MB V6 3.0 CRD:n jakopääremontti
V-koneessa ei jakoketjuja vaihdeta vetämällä vanhalla ketjulla. Kunnon remontti vaatii myös ketjupyörien vaihdon ja ketjunohjaimien vaihdon.
Re: MB V6 3.0 CRD:n jakopääremontti
Ilman muuta vaihdetaan vetämällä vanhalla ketjulla, valmistajan ohjeen mukaan.
Jos kokee ettei remontti ole kunnollinen ilman pyörien ja laahaimien vaihtoa, niin se on sitten tehtävä niin, mutta mitään lisähyötyä sillä ei saavuta.
Olen ehkä 50-80 moottoriin noihin veekuutosiin vaihtanut ketjun, työkaveri enemmän. Melkein kaikki mersun mallit on tullut "kerättyä" joissa OM642 sekä Jeepit ja Chryslerit.
Eniten ajetuista tulee mieleen mm. eräs C300 johon meillä vaihdettu kahdesti ketju ja kiristin noin 300tkm välein, nyt taitaa olla 900000 kilometrin raja lähellä. Pari muutakin autoa muistan joihin jo kahdesti tehty, taksissa keräävät kilometrejä. Yhteenkään ei ole ohjaimia tai ketjupyöriä vaihdettu.
Jos kokee ettei remontti ole kunnollinen ilman pyörien ja laahaimien vaihtoa, niin se on sitten tehtävä niin, mutta mitään lisähyötyä sillä ei saavuta.
Olen ehkä 50-80 moottoriin noihin veekuutosiin vaihtanut ketjun, työkaveri enemmän. Melkein kaikki mersun mallit on tullut "kerättyä" joissa OM642 sekä Jeepit ja Chryslerit.
Eniten ajetuista tulee mieleen mm. eräs C300 johon meillä vaihdettu kahdesti ketju ja kiristin noin 300tkm välein, nyt taitaa olla 900000 kilometrin raja lähellä. Pari muutakin autoa muistan joihin jo kahdesti tehty, taksissa keräävät kilometrejä. Yhteenkään ei ole ohjaimia tai ketjupyöriä vaihdettu.
wiimax.fi