-90 luvun mersujen ABS anturi ja hammaskehä
-90 luvun mersujen ABS anturi ja hammaskehä
Laitetaan kysymys kun foorumi näyttää toimivan.
Miten toimii ABS anturi ja hammaskehä vanhemmis mersuis?
Jos liian suuri välys anturin ja hammaskehän välillä, niin ABS valo palaa?
Jos anturi rikki niin ABS valo palaa, mutta jos hammaskehässä vikaa niin nykyttää poljinta, kuten olis jäätä renkaan alla?
Jos anturi olis rikki, niin eihän se tietäisi että renkaan alla jäätä, vaikka vika onkin todellisuudes hammaskehäs?
Menikö oikein?
Miten toimii ABS anturi ja hammaskehä vanhemmis mersuis?
Jos liian suuri välys anturin ja hammaskehän välillä, niin ABS valo palaa?
Jos anturi rikki niin ABS valo palaa, mutta jos hammaskehässä vikaa niin nykyttää poljinta, kuten olis jäätä renkaan alla?
Jos anturi olis rikki, niin eihän se tietäisi että renkaan alla jäätä, vaikka vika onkin todellisuudes hammaskehäs?
Menikö oikein?
Re: -90 luvun mersujen ABS anturi ja hammaskehä
ABS valo voi palaa jos akunjännite on liian matala...valo palaa myös jos yj-rele on viallinen tai sen sulake on rikki.
Noi sun oletukset on oikeat muuten mutta harvemmin niissä vaikka vanhoja onkin on vikoja.
Onko sulla vika päällä?
Noi sun oletukset on oikeat muuten mutta harvemmin niissä vaikka vanhoja onkin on vikoja.
Onko sulla vika päällä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: -90 luvun mersujen ABS anturi ja hammaskehä
Veikkaan että vääntelin hammaskehän vinoon. ABS pumppu alkaa sirisemään kun nopeus nousee yli kävelyvauhdin.
ABS valo ei pala.
En laittanu auton mallia, kun yleisesti ottaen kysyin.
ABS valo ei pala.
En laittanu auton mallia, kun yleisesti ottaen kysyin.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: -90 luvun mersujen ABS anturi ja hammaskehä
Suunilleen noin, boxsi vika voi myös ilmetä samasn tapaan,etrade kirjoitti:Laitetaan kysymys kun foorumi näyttää toimivan.
Miten toimii ABS anturi ja hammaskehä vanhemmis mersuis?
Jos liian suuri välys anturin ja hammaskehän välillä, niin ABS valo palaa?
Jos anturi rikki niin ABS valo palaa, mutta jos hammaskehässä vikaa niin nykyttää poljinta, kuten olis jäätä renkaan alla?
Jos anturi olis rikki, niin eihän se tietäisi että renkaan alla jäätä, vaikka vika onkin todellisuudes hammaskehäs?
Menikö oikein?
itse testin tekee ~20km/h kohdilla
Jos on abs niin on testerin töpselille reikä...
E: jos kehää juuri remontoitu niin selvä syy yhteys
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: -90 luvun mersujen ABS anturi ja hammaskehä
Jep.CDI203 kirjoitti:
E: jos kehää juuri remontoitu niin selvä syy yhteys
Tähän viestiketjuun vaan lisää kysymyksiä aiheesta, jos google tuo tämän ketjun
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: -90 luvun mersujen ABS anturi ja hammaskehä
kehän lukeminen on sitä 'vaikeampaa' mitä nopeampaa ajaa. Kerran oli kehä poikki, jolloin yksi väli on pitempi kuin muut, toimi sataseen asti, sitten syttyi valo.
siihen anturin päähän voi kertyä myös rautaa joka vaikeuttaa anturin toimintaa. Joissain tapauksissa ruoste nostaa anturia kauemmaksi kehästä.
siihen anturin päähän voi kertyä myös rautaa joka vaikeuttaa anturin toimintaa. Joissain tapauksissa ruoste nostaa anturia kauemmaksi kehästä.
W212 E350cdi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 319
- Liittynyt: Su 22.10.2006 10:22
Re: -90 luvun mersujen ABS anturi ja hammaskehä
Omassani on samaa tärinäongelmaa seisahtuessa.
ABS valo sensijaan ei pala koskaan.
Puhdistin likaiset ja ruosteisen oloiset lukukehät messinkisutilaikalla kertaalleen mutta vika ei kokonaan poistunut.
Pitää kai puhdistaa uudelleen tai uusia koko pyörännavat, kehäähän ei saa ymmärtääkseni irti pyörännavasta. Navat mahtaa olla kalliit?
ABS valo sensijaan ei pala koskaan.
Puhdistin likaiset ja ruosteisen oloiset lukukehät messinkisutilaikalla kertaalleen mutta vika ei kokonaan poistunut.
Pitää kai puhdistaa uudelleen tai uusia koko pyörännavat, kehäähän ei saa ymmärtääkseni irti pyörännavasta. Navat mahtaa olla kalliit?
Re: -90 luvun mersujen ABS anturi ja hammaskehä
Hammaskehä 19,60€ vanhaan sprintteriin taakse. Katotaan kuinka käy. Pitääkö käydä ostamas uuden laakerin .
edit: paloittelin laakerin rälläkällä ja uusi laakeri 26€ tiivisteineen, kosaanilla sisäkehää lämmittämällä tiputtamalla paikalleen.
Ei ollut vikaa anturis, vaikka aika kolhitun näköinen.
edit: paloittelin laakerin rälläkällä ja uusi laakeri 26€ tiivisteineen, kosaanilla sisäkehää lämmittämällä tiputtamalla paikalleen.
Ei ollut vikaa anturis, vaikka aika kolhitun näköinen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 319
- Liittynyt: Su 22.10.2006 10:22
Re: -90 luvun mersujen ABS anturi ja hammaskehä
Kumma juttu kun pari korjaamoakaan ei osaa sanoa tähän mitään ja ovat paikkakunnalla vähän niinkun Mersuihin erikoistuneita.
"tarvis oskilloskoopilla kattoa joka rengas (ja takana ei edes ole erikeen vas ja oikealla lukukehää), se voi olla mikä vaan, aikaavievä homma" ja " ei siihi pääse tänikäsessä testerilläkän se on vaikee juttu"
"tarvis oskilloskoopilla kattoa joka rengas (ja takana ei edes ole erikeen vas ja oikealla lukukehää), se voi olla mikä vaan, aikaavievä homma" ja " ei siihi pääse tänikäsessä testerilläkän se on vaikee juttu"
Re: -90 luvun mersujen ABS anturi ja hammaskehä
Oikeassa ovat sinänsä, että oskilloskoopilla varmaan pystyisi parhaiten paikantamaan anturin josta tuo todennäköisesti johtuu, mutta ei siihen pelkkään mittaukseen kyllä pitäisi saada tuntia kauempaa kulumaan millään varsinkaan jos auton ajaa nostimelle. Kaikki antureiden pistokkeet on helpoissa paikoissa.Silberpfeil kirjoitti:Kumma juttu kun pari korjaamoakaan ei osaa sanoa tähän mitään ja ovat paikkakunnalla vähän niinkun Mersuihin erikoistuneita.
"tarvis oskilloskoopilla kattoa joka rengas (ja takana ei edes ole erikeen vas ja oikealla lukukehää), se voi olla mikä vaan, aikaavievä homma" ja " ei siihi pääse tänikäsessä testerilläkän se on vaikee juttu"
S124 300 TDT 4Matic -87
Re: -90 luvun mersujen ABS anturi ja hammaskehä
Tärinäongelma voi myös johtua poikkimenneestä anturinjohdosta,kuten mulla. Varsinkin jos johto on irti kiinnikkeistään niin se pääsee vääntyilemään pysähtyessä ja tietysti ajaessakin ilmanvirran vaikutuksesta. Joten moottoritilasta liitin irti ja siihen ohmimittari. Sitten kääännellään ja väännellään anturinjohtoa etupyörätilassa. Jos viisari värähtelee niin poikki on.Silberpfeil kirjoitti:Omassani on samaa tärinäongelmaa seisahtuessa.
ABS valo sensijaan ei pala koskaan.
Puhdistin likaiset ja ruosteisen oloiset lukukehät messinkisutilaikalla kertaalleen mutta vika ei kokonaan poistunut.
Pitää kai puhdistaa uudelleen tai uusia koko pyörännavat, kehäähän ei saa ymmärtääkseni irti pyörännavasta. Navat mahtaa olla kalliit?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: -90 luvun mersujen ABS anturi ja hammaskehä
Jep tämäkin on mahdollinen vika, yleensä silloin tosin abs-valo syttyy ennen pitkää, mutta jos on vielä muutamalla karvalla yhteys voi juurikin noin oireilla.jsmaa kirjoitti:Tärinäongelma voi myös johtua poikkimenneestä anturinjohdosta,kuten mulla. Varsinkin jos johto on irti kiinnikkeistään niin se pääsee vääntyilemään pysähtyessä ja tietysti ajaessakin ilmanvirran vaikutuksesta. Joten moottoritilasta liitin irti ja siihen ohmimittari. Sitten kääännellään ja väännellään anturinjohtoa etupyörätilassa. Jos viisari värähtelee niin poikki on.Silberpfeil kirjoitti:Omassani on samaa tärinäongelmaa seisahtuessa.
ABS valo sensijaan ei pala koskaan.
Puhdistin likaiset ja ruosteisen oloiset lukukehät messinkisutilaikalla kertaalleen mutta vika ei kokonaan poistunut.
Pitää kai puhdistaa uudelleen tai uusia koko pyörännavat, kehäähän ei saa ymmärtääkseni irti pyörännavasta. Navat mahtaa olla kalliit?
S124 300 TDT 4Matic -87
Re: -90 luvun mersujen ABS anturi ja hammaskehä
Voi olla että ei osu sinun ongelmaan, mutta itsellä teki vastaavaa kun olin asentanut väyrysen toisen etuanturin väärin. Suojakilpi ja anturi meni väärään järjestykseen, jolloin sen anturin etäisyys siihen kehään kasvoi eikä osannut enää lukea.etrade kirjoitti:Veikkaan että vääntelin hammaskehän vinoon. ABS pumppu alkaa sirisemään kun nopeus nousee yli kävelyvauhdin.
ABS valo ei pala.
En laittanu auton mallia, kun yleisesti ottaen kysyin.
W210 E230 -97
S202 C180 -99
S202 C180 -99