Kenen entinen ? W108 3.5
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Moi,
olen pystärissä valuttanut öljyt pois myös öljynlauhduttimesta öljynvaihdon yhteydessä.
olen pystärissä valuttanut öljyt pois myös öljynlauhduttimesta öljynvaihdon yhteydessä.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Sama juttu omassa pystärissä ja lisäksi suodattimesta (siinäkin oli proppu) joka toisessa vaihdossa 5000km kun suodatinta ei vaihdettu. Eikä mitään öljynpaineita nostettu startilla ennen käynnistystä. Ei kai tuossakaan kylmät öljyt kierrä käynnistyksen jälkeen öljynjäähdyttimessä ja hidasta paineiden nousua.
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Tyhjentelin sen lauhduttimenkin kun öljysuodinpaketissa tuli siihenkin uus tiiviste mukana, eipä siellä paljoa ollutkaan. Valuttelin uudet öljyt koneeseen ja ainakin lepotilassa kaikki pysyy sisällä. Konetta en käynnistä ennenku saan vesiletkuja (jotka tulee väliviikolla tai sitten ei). Saapahan vähän rauhoittaa jouluksi talliakin
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
https://www.youtube.com/watch?v=JVFEcIuTzm4" onclick="window.open(this.href);return false;
Niin, eli kyseinen MPS ei ollu mitenkään kiinni imusarjassa.. Saahan siinä ihmetellä jos tyhjäkäynti on vähän ontuvaa kun kaks pyttyä on kans puuttunu pelistä
https://oldtimer.tips/en/d-jetronic/mps" onclick="window.open(this.href);return false;
Niin, eli kyseinen MPS ei ollu mitenkään kiinni imusarjassa.. Saahan siinä ihmetellä jos tyhjäkäynti on vähän ontuvaa kun kaks pyttyä on kans puuttunu pelistä
https://oldtimer.tips/en/d-jetronic/mps" onclick="window.open(this.href);return false;
Sanon uudelleen saman minkä joskus aiemmin, ei tämä kone silti kovin ronkeli ole nuille informaatioille kun kerran kävi kuitenkin..the function, adjustment and repair of the second most important part of D-Jetronic, the intake manifold pressure (MAP) sensor. It indirectly measures the amount of air sucked in by the engine and reports that to ECU. Other than today's MAP sensors it is an integral part of ECU electronics.
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Kylläpäs vain muuttui käyntisaundi...
https://www.youtube.com/watch?v=DvQ0WJwYR9w" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=DvQ0WJwYR9w" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Oliko suihkuista johdot irti vai kui?Lerssinen kirjoitti:Saahan siinä ihmetellä jos tyhjäkäynti on vähän ontuvaa kun kaks pyttyä on kans puuttunu pelistä
t.
Risto
E500 – 211.070
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Eikun kahdesta tulpanjohdosta oli kuparit kadonnu jakajan kannesta käytännössä kokonaan vihreeksi jauhoksi.. Samoten pyörijä ja kannen nastat oli syöpyny melkeen hammastikuiksi.
Sillälailla hauska että joku toinen vastaava perinteinen jakaja-auto tuskin olis moisilla osilla edes käynyt.
Sillälailla hauska että joku toinen vastaava perinteinen jakaja-auto tuskin olis moisilla osilla edes käynyt.
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Auton sisältä pensselöity raakalla kotelosuojalla kaikki rusottavat mutta ei läpiruosteiset kohteet.. Kiersin kans lattian-nurkat sun muut ennaltaehkäisevänä käsittelynä.
Vois putsailla matot ja laittaa takaisin. Otin tankinluukun irti ja kävin maalikameran alla, joku mersublau se väri oli 99.8% eli lienee originaali.. Tulee pari pulloa nyt spreinä ensihätiin joskus tulevaisuudessa että saa paikat suhistella.
Katotaan niitä ylimaalausjuttuja sitten joskus kenties jos laite on ajettavassa kunnossa
Vois putsailla matot ja laittaa takaisin. Otin tankinluukun irti ja kävin maalikameran alla, joku mersublau se väri oli 99.8% eli lienee originaali.. Tulee pari pulloa nyt spreinä ensihätiin joskus tulevaisuudessa että saa paikat suhistella.
Katotaan niitä ylimaalausjuttuja sitten joskus kenties jos laite on ajettavassa kunnossa
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Ekan kerran käytetty kuumaksi saakka, nyt pysyy tyhjäkäynnilläkin käynnissä joskin matala se ehkä minusta on ? En tiedä, pitää ajella ja kattoa mihin se asettuu mutta kyllä ottaa herkästi kierroksia kasikoneeksi
Tänään sain tällaisia, ehkä huomenissa pääsen koittamaan pienimpiin kohtiin kun paja on lämmenny tarpeeksi..
Tänään sain tällaisia, ehkä huomenissa pääsen koittamaan pienimpiin kohtiin kun paja on lämmenny tarpeeksi..
Re: Kenen entinen ?
joo kannattaa kyllä liikenteessäkin peittää kilpi ettei kukaan vaan nää.Lerssinen kirjoitti:No tuota, minähän en koskaan laita yhdenkään auton kilpeä esille intternettiin. On kilvissä ja ihan ajossakin ollut, viimeksi 2009 kuulemma. Tuohon sen kuitenkin ajoin että sikäli kohtuullinen projekti toistaiseksi..
Mersuklubin joku virallinen tarra tuossa kuitenkin on joten kuvittelisin että auton joskus omistanut sen tunnistaa hyvinkin helposti, väriä tahi muuta habitusta tämä tuskin on vaihtanut kun on sininen sisältä/päältä ja V8 + lattiamanuaaleja ei paljon taida olla olemassa muutenkaan..
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Saathan sinä esitellä kilpesi netissä ihan vapaasti
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
No joo, onhan tässä tavallaan kahta koulukuntaa...
- ensimmäinen on se että jos suhtautuu tietoturvaan kriittisesti, ei tietenkään ole hyvä jakaa yksilöiviä tunnistetietoja ylipäätään mistään asiasta avoimesti netissä.
Etenkin aikana jona nuo botit sun muut osaavat jo lukea numeroita ja kirjaimia myös kuvista...
- toinen on se, että ottaa tietoisen riski (eli ei välitä). Itse tein tämän tietoisesti nykyisen projektin (kts. signature) kanssa. Vielä sekään ei ole tullut kynsille.
Tuosta MB-Klubin tarrasta:
- Suomen MB Klubi täytti viime kesänä 40 vuotta (olin Kangasalalla juhla-ajoissa mukana). Jäseniä on historian aikana ollut luokkaa muutama tuhatta(?), mutta arvelisin (tiedän) että alkupään jäsenistä on monet jo ns. "vaihtaneet hiippakuntaa" tai eivät enää ainakaan ole aktiivisesti mukana.
MB-Klubiin liitettävissä olevia (tarroitettuja) mersuja onkin sitten ihan varmasti jo > 5.000 (heitto!) eli ei kovin iso todennäköisyys että tulee vastaan jäsen joka tuntee enempi kuin 1% noista...?
- ensimmäinen on se että jos suhtautuu tietoturvaan kriittisesti, ei tietenkään ole hyvä jakaa yksilöiviä tunnistetietoja ylipäätään mistään asiasta avoimesti netissä.
Etenkin aikana jona nuo botit sun muut osaavat jo lukea numeroita ja kirjaimia myös kuvista...
- toinen on se, että ottaa tietoisen riski (eli ei välitä). Itse tein tämän tietoisesti nykyisen projektin (kts. signature) kanssa. Vielä sekään ei ole tullut kynsille.
Tuosta MB-Klubin tarrasta:
- Suomen MB Klubi täytti viime kesänä 40 vuotta (olin Kangasalalla juhla-ajoissa mukana). Jäseniä on historian aikana ollut luokkaa muutama tuhatta(?), mutta arvelisin (tiedän) että alkupään jäsenistä on monet jo ns. "vaihtaneet hiippakuntaa" tai eivät enää ainakaan ole aktiivisesti mukana.
MB-Klubiin liitettävissä olevia (tarroitettuja) mersuja onkin sitten ihan varmasti jo > 5.000 (heitto!) eli ei kovin iso todennäköisyys että tulee vastaan jäsen joka tuntee enempi kuin 1% noista...?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Minullakin on ässän sivulasissa klubin silminnähden haalistunut tarra.
On vahva tunne ettei kyseinen tarran liimaaja ole enää keskuudessamme.
Kyllä näissä kannattaa keskittää huomio enemmän siihen auton yleiseen kuntoon kuin mukana tulevaan paperinippuun.
Toki olen naureskellut venetmäen osatilausta tehdessä heidän kanssaan, kuinka edelliset osat on ostettu kuitin mukaan 97 ja enää ei takuu toimi.
On vahva tunne ettei kyseinen tarran liimaaja ole enää keskuudessamme.
Kyllä näissä kannattaa keskittää huomio enemmän siihen auton yleiseen kuntoon kuin mukana tulevaan paperinippuun.
Toki olen naureskellut venetmäen osatilausta tehdessä heidän kanssaan, kuinka edelliset osat on ostettu kuitin mukaan 97 ja enää ei takuu toimi.
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Kiinnostaa vain noin yleisesti tämän tarina, ei se että milloin on mitäki remonttia tehty vaan ennemminkin että mistä tullu milloin ja miksi ? Mulle auto on aina vähän enämpi kuin kulkulaite, siksi niin harvoin tulee ostettua tai edes myytyä mitään laitetta.
Tänään kokeilin paukkusävyä, ei se mitenkään ihan kauhea ole...
https://www.youtube.com/watch?v=U0T6-OfGD40" onclick="window.open(this.href);return false;
Tänään kokeilin paukkusävyä, ei se mitenkään ihan kauhea ole...
https://www.youtube.com/watch?v=U0T6-OfGD40" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Kyllä me ihan samaa kieltä puhutaan.
Minulla vanhin omistuksessa ollut vasta 95 vuodesta.
Mutta nyt varsinkin kun suuret ikäluokat alkavat siirtyä kalmistoon, tulee huomata ettei niitä vanhoja omistajia niin vain löydy.
Kaikki kunnioitus vanhan w108 elvytykseen puolestani.
Minulla vanhin omistuksessa ollut vasta 95 vuodesta.
Mutta nyt varsinkin kun suuret ikäluokat alkavat siirtyä kalmistoon, tulee huomata ettei niitä vanhoja omistajia niin vain löydy.
Kaikki kunnioitus vanhan w108 elvytykseen puolestani.
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Välipäivä, irrotin kuskinpenkin (on muuten veemäinen homma) kun selkänoja oli sellainen reuhake joka nitkui vähän mitensattuu.. No, se selvisi helposti laittamalla pitemmät ruuvit lukitteella kiinni kun löytyi perältä vielä jengaa mihin ne otti kiinni..
Niskatuesta oli toinen pidike kadonnu penkin sisälle, se löytyi pihdeillä kaivamalla ja loputkin osat kun kolisteli niskatuen sisältä, sain kasattua senkin
Vaihekepin suojakumi pitäs jostain kaivella uusi, entinen on ihan murusina eikä korjaannu enää edes sikaflexillä
Numerolla ei löydy mitään tietoja ?
Niskatuesta oli toinen pidike kadonnu penkin sisälle, se löytyi pihdeillä kaivamalla ja loputkin osat kun kolisteli niskatuen sisältä, sain kasattua senkin
Vaihekepin suojakumi pitäs jostain kaivella uusi, entinen on ihan murusina eikä korjaannu enää edes sikaflexillä
Numerolla ei löydy mitään tietoja ?
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Olisko tässä sopiva kumi?
https://www.mbclassics.de/rubber-sleeve ... -114-frueh" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.mbclassics.de/rubber-sleeve ... -114-frueh" onclick="window.open(this.href);return false;
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Itseasiassa mahtaa olla
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Löytyi myös eepäyn ihmeellisestä maailmasta NOS osa, toivottavasti ei murustu heti käsiin
https://www.ebay.com/itm/Genuine-Merced ... 7675.l2557" onclick="window.open(this.href);return false;
Mersuklassiksi ei lähetä ellei tilaa kahellakympillä osia kerralla ja niiden postikulut on kans aina kakskymppiä joten hinta on sama..
https://www.ebay.com/itm/Genuine-Merced ... 7675.l2557" onclick="window.open(this.href);return false;
Mersuklassiksi ei lähetä ellei tilaa kahellakympillä osia kerralla ja niiden postikulut on kans aina kakskymppiä joten hinta on sama..
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Juu, sama juttu itellä - kiinnostaa näiden vanhojen kulkupelien historia, parhaimmillaan se voi olla jopa tarina joka antaaLerssinen kirjoitti:Kiinnostaa vain noin yleisesti tämän tarina, ei se että milloin on mitäki remonttia tehty vaan ennemminkin että mistä tullu milloin ja miksi ? Mulle auto on aina vähän enämpi kuin kulkulaite, siksi niin harvoin tulee ostettua tai edes myytyä mitään laitetta.
koko kapistukselle lisää syvyyttä ja hohtoa... harvinaisempien yksilöitten kohdalla tuollainen voi tarkoittaa myös hinnannousua
Jos autossa on tosiaan alkup. mustat kilvet(?) niin sehän on saattanut säästyä kilvissä jopa uudesta asti...? Ainakin se alkuperäinen
rekkari auttaa tietojen etsinnässä. Traficomin tiedoista ei löydy yleensä 90-luvun taitetta vanhempaa koska tuota vanhemmat tiedot
eivät vielä olleet "ATK:lla"... Tuo kysely nyt on kuitenkin nopein ja halvin tehdä alkuun.
Pitemmälle taaksepäin mennessä voi sitten joko haeskella läänikohtaisista arkistoista (esim. Tampereen seudulla nuo vanhojen kantakorttien ja rekisteriotteitten arkistot taitavat olla nykyään Kangasalan Mobiliaan talletettuina) tai sitten voi teettää tietohaun Kansallisarkistoon, siitä tulee muutaman kympin verran kulua ja kestää tyypillisesti 2-3 kk saada ne tiedot. Haun tilaus onnistuu netissä ja dokumenttien kopiot tulevat postilaatikkoon.
Lisää kantakorteista ym, tuolla:
http://www.sahk.fi/19" onclick="window.open(this.href);return false;
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Ei tässä alkuperäisiä suomikilpiä ole kun on uitettu ?hollannista?, rek-otteessa on pitkä litania kilpeä ja samanlaisia rimpsuja on hollannissa käytössä..
Myöskin kontissa on shippaustarra, käsittääkseni huolintafirman juttu eli lienee seilannu kyseisellä paatilla jossain välissä..
Firmasta sen verran että
Takapuskuri (joka tuli osakasassa irtaallaan) kaivettu liiteristä, todettu joskus lievästi pökityksi mutta mitäpä pienistä. Poraharjaa ensin ja kotelosuojaa ruiskutellen, toinen kerros huomenna.
Myöskin kontissa on shippaustarra, käsittääkseni huolintafirman juttu eli lienee seilannu kyseisellä paatilla jossain välissä..
Firmasta sen verran että
Ramsgate on Englannissa joten älkää kysykö en tiedä Siksi historia kiinnostaa..the name Oostende Lines. For the last few years until its demise in February 1997, the ferries from Ostend went to Ramsgate instead of Dover in partnership with Sally Line.
Takapuskuri (joka tuli osakasassa irtaallaan) kaivettu liiteristä, todettu joskus lievästi pökityksi mutta mitäpä pienistä. Poraharjaa ensin ja kotelosuojaa ruiskutellen, toinen kerros huomenna.
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Nyt vasta huomasin että tuossa MBClassicin sivulla oli osanumero, tässä ois ollut Euroopasta niin ei mene tullia... 30 USD lähetettynä: https://www.ebay.com/itm/Genuine-Merced ... 3249360464" onclick="window.open(this.href);return false; no isoista rahoista ei kyse...Lerssinen kirjoitti:Löytyi myös eepäyn ihmeellisestä maailmasta NOS osa, toivottavasti ei murustu heti käsiin
https://www.ebay.com/itm/Genuine-Merced ... 7675.l2557" onclick="window.open(this.href);return false;
Mersuklassiksi ei lähetä ellei tilaa kahellakympillä osia kerralla ja niiden postikulut on kans aina kakskymppiä joten hinta on sama..
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Mistä muuten tuo rekisterikilven valon läpivienti on ollut ? Meinaan kun sellaista en löytänyt mutta tosin tästähän puuttui koko takanurkka jos se on alunperin siinä ollut..
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Vasemmassa takanurassa läpivienti. Puskurin sivukiinnikkeen takapuolella.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Niin pintapellissä ?
Taidanpa mennä tuosta kontinpuolen pystyseinästä tupaan, jää auton alle kokonaan..
Taidanpa mennä tuosta kontinpuolen pystyseinästä tupaan, jää auton alle kokonaan..
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Joo, pintapellissä. Puskurin taakse jääpi läpimeno piiloon.
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Takapuskuria tosiaan putsailin sisältä ja ruiskuttelin sen sisäpuolen kotelosuojalla ja seuraavana päivänä ohut massahuntu perään. Sitten sovittelin sitä paikoilleen ja kyllä sen saa istumaan vaikka takanurkka ja kiinnityspiste on "omaa tuotantoa".
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Kuskinkylki olis kiillotusta vaille valmis
Edelleen silti säilyy sama oire eli meinaa sammua tyhjäkäynnille laskettaessa kuumana kun käyttää nopeasti kaasua.. Tyhjäkäyntiä kyllä käy mutta kierrokset kerkiää putoaa kaasusta päästettäessä niin alas että sammuu, kun laskee polkimella jää nätisti tyhjäkäynnille, kylmänähän se pelaa kans ja käynnistyy ku....no, sachsin moponmoottori liki ekalla pyöräytyksellä
Edelleen silti säilyy sama oire eli meinaa sammua tyhjäkäynnille laskettaessa kuumana kun käyttää nopeasti kaasua.. Tyhjäkäyntiä kyllä käy mutta kierrokset kerkiää putoaa kaasusta päästettäessä niin alas että sammuu, kun laskee polkimella jää nätisti tyhjäkäynnille, kylmänähän se pelaa kans ja käynnistyy ku....no, sachsin moponmoottori liki ekalla pyöräytyksellä
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
No ohhoh, autohan on muuttunut edukseen
Vertasin nimittäin sivukuvaan viestissä #1.
Saitko sä ihan noilla kilikalipulloilla nuo kaikki maalattua? Listat ovat toki hyviä "katkoja".
Ilmeisesi ainakin takalokarin alaosan ja takaoven vedit yli?
Vertasin nimittäin sivukuvaan viestissä #1.
Saitko sä ihan noilla kilikalipulloilla nuo kaikki maalattua? Listat ovat toki hyviä "katkoja".
Ilmeisesi ainakin takalokarin alaosan ja takaoven vedit yli?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Kyllä ne paikkamaaluut mukailee nuita paikkojen rajoja ( https://www.youtube.com/watch?v=U0T6-OfGD40" onclick="window.open(this.href);return false; ) ja tottakai ne huomaa kun osaa vierestä kattoa mutta tähän vaiheeseen ne välttää kyllä. Keväällä tosiaan koitan nuita rajoja häivyttää kiillottelemalla vielä. Sävy on aika hyvinkin osunu, jotkut paikkaukset (kuten hopea) loistaa kilometrin päähän mutta ei tuota tosissaan äkkiä huomaa.
Tässä välissä tutustuin aiheeseen uliseva tehostin (niin, tämä oli myyjän kommentti että se on se mikä ääntää).
https://www.youtube.com/watch?v=eVZwuekSEtQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Niin, videon jälkeen vielä illalla pyörittelin sitä ja ihmettelin että mikä vika siinä muka on kun ääni oli ihan selvä korkkaavan laakerin ääni.. Sitten tuli mieleen kattoa niitä toimimattoman ilmastoinnin osia, tässäpä kiristinrullan laakeri lähikuvassa
Eipä pyöri kuin väkisin eli laakeri ihan ruosteessa/paskana. Olispa tajunnu katkaista tuon remmin vaikka sivareilla kun auto oli käyntikunnossa ja tuo uikutus kuului.. Siinähän se on suoraan tehostimen alla tuokin rulla.
No, nyt on remmi pois paikoiltaan ja vanha tehostin takaisinlaitettuna paikallaan.. Tulipa vaihdettua kuitenkin liki kaikki öljyt samalla tehostimeen.
Ettei riemu loppuisi siihen tosiaan ei se uusi alavesiletku mitään auttanut, tarkempi tutkinta paljasti että syyläri kastui alareunasta..
Ratkennuthan se tuosta on lähdön alareunasta. Onneksi kylällä on syyläripaja joten 2 päivää ja 36 euroa myöhemmin on taas ehjä syyläri(toista pystyreunaakin on tinattu paremmin kiinni).
Siellä on nyt päivän ollu nesteet eikä kostu enää alareuna. Tekisi mieli käynnistää ja koettaa mutta kun maalasin tuon vänkärin lokkarin eilen niin pitää saada pidettyä lämmöt pajassa päällä eli ei kestä aukoa ovia, joutuu odottelemaan taas kuumaksikäyttöä että uikuttaako ja pysyyko neste sisässä.
Tässä välissä tutustuin aiheeseen uliseva tehostin (niin, tämä oli myyjän kommentti että se on se mikä ääntää).
https://www.youtube.com/watch?v=eVZwuekSEtQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Niin, videon jälkeen vielä illalla pyörittelin sitä ja ihmettelin että mikä vika siinä muka on kun ääni oli ihan selvä korkkaavan laakerin ääni.. Sitten tuli mieleen kattoa niitä toimimattoman ilmastoinnin osia, tässäpä kiristinrullan laakeri lähikuvassa
Eipä pyöri kuin väkisin eli laakeri ihan ruosteessa/paskana. Olispa tajunnu katkaista tuon remmin vaikka sivareilla kun auto oli käyntikunnossa ja tuo uikutus kuului.. Siinähän se on suoraan tehostimen alla tuokin rulla.
No, nyt on remmi pois paikoiltaan ja vanha tehostin takaisinlaitettuna paikallaan.. Tulipa vaihdettua kuitenkin liki kaikki öljyt samalla tehostimeen.
Ettei riemu loppuisi siihen tosiaan ei se uusi alavesiletku mitään auttanut, tarkempi tutkinta paljasti että syyläri kastui alareunasta..
Ratkennuthan se tuosta on lähdön alareunasta. Onneksi kylällä on syyläripaja joten 2 päivää ja 36 euroa myöhemmin on taas ehjä syyläri(toista pystyreunaakin on tinattu paremmin kiinni).
Siellä on nyt päivän ollu nesteet eikä kostu enää alareuna. Tekisi mieli käynnistää ja koettaa mutta kun maalasin tuon vänkärin lokkarin eilen niin pitää saada pidettyä lämmöt pajassa päällä eli ei kestä aukoa ovia, joutuu odottelemaan taas kuumaksikäyttöä että uikuttaako ja pysyyko neste sisässä.