W219 CLS etupään kolina
W219 CLS etupään kolina
W219 CLS 350 CGI kuskin puolelta edestä kuuluu kolahdus, joka kerralla, kun ajaa soratiellä kuoppaan.
Pitäisi varmaan tutkia alapallonivel, alatukivarsi, yläpallonivel, ylätukivarsi, raidetangonpää, reaktiotanko? Mikä noistä ensimmäisenä alkaa kolisemaan ja miten testataan väljyys?
Ohjeita eri osien vaihtoon taitaa olla muissa ketjuissa, mutta ensin pitäisi löytää vika.
Pitäisi varmaan tutkia alapallonivel, alatukivarsi, yläpallonivel, ylätukivarsi, raidetangonpää, reaktiotanko? Mikä noistä ensimmäisenä alkaa kolisemaan ja miten testataan väljyys?
Ohjeita eri osien vaihtoon taitaa olla muissa ketjuissa, mutta ensin pitäisi löytää vika.
Re: W219 CLS etupään kolina
helpoin taitaa olla tutkia koiranluun nivel siitä alatukivarresta. otat "koiranluun" irti alapäästä ja kokeile onko välystä.
Re: W219 CLS etupään kolina
W219 -05, 140tkm. Tähän mennessä vaihdettu ensin kaikki pallot ja koiranluut, viime kesänä vielä molemmat tukivarret. Nyt on hiljaista.
Alemman tukivarren syyllisyys kolinaan löytyi vasta kun osaava mies tutki ja heilutteli, olematon klappi mutta ärsyttävä ääni ajaessa. Etutukivarret meni samalla vaihtoon koska alkoi kumien vulkanointi pettää.
Tukivarret airmatic n. 160€/kpl, rautajousi n. 350€/kpl
Alemman tukivarren syyllisyys kolinaan löytyi vasta kun osaava mies tutki ja heilutteli, olematon klappi mutta ärsyttävä ääni ajaessa. Etutukivarret meni samalla vaihtoon koska alkoi kumien vulkanointi pettää.
Tukivarret airmatic n. 160€/kpl, rautajousi n. 350€/kpl
Re: W219 CLS etupään kolina
En ole varma missä muussa mallissa on ilmakompressori palkin lähellä mutta yhdessä w211 kolisi kumityynyistään jotka oli rikki ja kauhea meteli ja kukaan ei löytänyt sitä alusta tarkastuksessa.
Toki niveletkin tarkkailun alle.
Toki niveletkin tarkkailun alle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W219 CLS etupään kolina
Vaikea on löytää vikaa, mutta kokeilen ensimmäiseksi vaihtaa koiranluun kun se ei maksa paljon mitään.
Re: W219 CLS etupään kolina
Mä aikanaan etsin s204:sta etupään kolinaa ja edes katsastuksessa eivät sieltä löytäneet mitään. Koiranluut vaihtelin jne ja lopulta se kuitenkin osoittautui taaemmaksi alapalloksi. Ei ollu iso klappi mutta aiheutti kolinan. Hommassa hämäs eniten se että ko tukivarsi oli vaihdettu uuteen (tarvikeosaan) pari vuotta sitten.AMikk kirjoitti:Vaikea on löytää vikaa, mutta kokeilen ensimmäiseksi vaihtaa koiranluun kun se ei maksa paljon mitään.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W219 CLS etupään kolina
Ei, vaan sen alapäässä alatukivarressa oleva nivel olisi yleisin aiheuttaja.AMikk kirjoitti:Vaikea on löytää vikaa, mutta kokeilen ensimmäiseksi vaihtaa koiranluun kun se ei maksa paljon mitään.
wiimax.fi
Re: W219 CLS etupään kolina
Mullakin kolisee. Viime katsastukseen vaihdettiin alapallot, reaktiotangot ja joku "koiranluu" ei auttanut. Jotain katsastusmies höpisi että väljä ja ens kerralla pitää olla uusi se murikka missä kaikki osat on kiinni No katsotaan miten käy kesällä, ei kuulosta kovin halvalta. Eikö sitä saa jotenkin tiivistettyä vaikka hitsaamalla vai tarviiko sen kolinaosan liikkua?
Re: W219 CLS etupään kolina
Vihdoin sain vaihdettua näitä osia mistä kyselin jo viime vuonna.
Asennusta varten irroitin iskarin alapäästä ja työnsin kohti jarrulevyä. Nyt sellainen kysymys, että miten ilmajousella varustetun iskarin saa takaisin paikoilleen yksin kootessa, kun loppuu kädet. Pitäisi samaan aikaan painaa jarrulevystä alas ja nostaa sorkkaraudalla iskunvaimentimen alapäätä ja vielä työntää se kolmannella kädellä paikoilleen. Jos olis joku apuna niin se olis kyllä paikoillaan.
Tämän linkin videossa näytetään kuinka se jollain sorkkaraudalla keventää ilmeisesti ylhäältä jousesta normaali iskareilla varustetun W211 kanssa, mutta ei ilmajousessa ole mitään mistä kevittää
https://youtu.be/h3DgnjAf7cc?t=229
Asennusta varten irroitin iskarin alapäästä ja työnsin kohti jarrulevyä. Nyt sellainen kysymys, että miten ilmajousella varustetun iskarin saa takaisin paikoilleen yksin kootessa, kun loppuu kädet. Pitäisi samaan aikaan painaa jarrulevystä alas ja nostaa sorkkaraudalla iskunvaimentimen alapäätä ja vielä työntää se kolmannella kädellä paikoilleen. Jos olis joku apuna niin se olis kyllä paikoillaan.
Tämän linkin videossa näytetään kuinka se jollain sorkkaraudalla keventää ilmeisesti ylhäältä jousesta normaali iskareilla varustetun W211 kanssa, mutta ei ilmajousessa ole mitään mistä kevittää
https://youtu.be/h3DgnjAf7cc?t=229
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21
Re: W219 CLS etupään kolina
CLS 350 W219 narisee minulle vasemmasta etukulmasta. Siis hiljaisessa vauhdissa esim. hidastetöyssyssä narisee/nitisee sata kertaa sadasta.
Samoin jos auton etukulmaa painaa kädellä alaspäin niin ääni kuuluu, samoin jos istuu autoon.
Olen yrittänyt öljytä tuolla sokkona kaikki mahdolliset nivelet kuivan kesän takia, mutta ei tunnu vika (ääni) häviävän. Katsastuksesta meni heittämällä läpi ja mitään väljyyttä ei mistään löytynyt.
Onko tuossa joku erityinen paikka mihin sitä öljyä voisin vielä toisen kierroksen yrittää laittaa vai onko se suosiolla mentävä jollain pajalla käymään?
Kenelläkään suosituksia jostain edullisesta korjaamosta pk-seutu / Turku akselilla?
Kiitti avusta!
Samoin jos auton etukulmaa painaa kädellä alaspäin niin ääni kuuluu, samoin jos istuu autoon.
Olen yrittänyt öljytä tuolla sokkona kaikki mahdolliset nivelet kuivan kesän takia, mutta ei tunnu vika (ääni) häviävän. Katsastuksesta meni heittämällä läpi ja mitään väljyyttä ei mistään löytynyt.
Onko tuossa joku erityinen paikka mihin sitä öljyä voisin vielä toisen kierroksen yrittää laittaa vai onko se suosiolla mentävä jollain pajalla käymään?
Kenelläkään suosituksia jostain edullisesta korjaamosta pk-seutu / Turku akselilla?
Kiitti avusta!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21
Re: W219 CLS etupään kolina
Jokuseen autokorjaamoon laitoin viestiä vapaista huoltoajoista ja tämän tyyppistä viestiä tuli parista paikasta:
" Ilman näkemättä voin suoraan sanoa että poikittainen alatukivarsi menee vaihtoon. On ihan tyyppivika. Tälläkin hetkellä pihassa samalla vialla oleva e sarjan mb. Ja noita tapauksia on ollut melkoisen paljon. Rasvaus ei auta vaan pahentaa vika,koska rasva ei ole mahdollista jälkikäteen laitta pallonivelen pesään vaan ainoastaan sen päälle ja myös suojakumiin tule sen jälkeen reikä. "
Mitäs mersu raati sanoo?
" Ilman näkemättä voin suoraan sanoa että poikittainen alatukivarsi menee vaihtoon. On ihan tyyppivika. Tälläkin hetkellä pihassa samalla vialla oleva e sarjan mb. Ja noita tapauksia on ollut melkoisen paljon. Rasvaus ei auta vaan pahentaa vika,koska rasva ei ole mahdollista jälkikäteen laitta pallonivelen pesään vaan ainoastaan sen päälle ja myös suojakumiin tule sen jälkeen reikä. "
Mitäs mersu raati sanoo?