om642 kuumalla koneella vikatilaan?
om642 kuumalla koneella vikatilaan?
Hyvää iltaa arvon raatilaiset.
Potilaana s204 350cdi 2012 om642+7gtronic, 265hv versio. Menee jonkinsortin vikatilaan kun ajaa pitkää matkaa. Monta 100-200km reissuja ilman vikaa, monta kuukautta ilman vikaa kunnes taas 600km matkalla löi vikatilaan 300km kohdilla joka toistui vielä 2 kertaa. Sama homma viimeksi kun lähti pitemmälle reissulle (+500km yhellä pysähdyksellä). Kesällä kun hommasin auton niin meni kovilla helteillä vikatilaan nurkka-ajossa, jotenkin lämpö vaikuttaa asiaan??
Vikatilassa ei vastaa kaasuun ja vaihteisto käyttää isointa vaihdetta. Vaihteisto myös nykii tällöin alaspäin vaihtaessa. Voi ajaa vikatilassa mutta ylämäkeen saa mennä kaasupohjassa. Paikaltaa lähtiessä antaa 2000 asti kierroksia mutta 2 tai 3 vaihteesta lähtien ei anna kierroksia. Vikatila lähtee kun pysähtyy ja käynnistää uudelleen.
Vaihdettu 4tkm sitten öljyt+suod. (teboil coral IV tjsp mb luokituksilla 5w30), pa-suodatin, ahtoputken tiivisteet, kaikki "oranssit" tiivisteet ennen turboa ilmanottokotelosta, ilmansuodattimet, dpf-paineeroanturi.
Ei jätä vikavaloja, Autocom antoi tuntemattoman koodin, icarsoft mb 2.0 ei anna mitään. C4 nokassa kävi eikä mitään koodeja ja livedatassa kaikki kunnossa eikä 30min ajelun aikana tietenkään saatu vikatilaan.
Lisäksi nyt tarkistin öljyt niin oli minimirajalla kun 4tkm sitten pistin öljyt tikun puoliväliin. Eli syönyt n. puoli litraa öljyä.
Osaisiko joku sanoa mitä seuraavaksi?
Potilaana s204 350cdi 2012 om642+7gtronic, 265hv versio. Menee jonkinsortin vikatilaan kun ajaa pitkää matkaa. Monta 100-200km reissuja ilman vikaa, monta kuukautta ilman vikaa kunnes taas 600km matkalla löi vikatilaan 300km kohdilla joka toistui vielä 2 kertaa. Sama homma viimeksi kun lähti pitemmälle reissulle (+500km yhellä pysähdyksellä). Kesällä kun hommasin auton niin meni kovilla helteillä vikatilaan nurkka-ajossa, jotenkin lämpö vaikuttaa asiaan??
Vikatilassa ei vastaa kaasuun ja vaihteisto käyttää isointa vaihdetta. Vaihteisto myös nykii tällöin alaspäin vaihtaessa. Voi ajaa vikatilassa mutta ylämäkeen saa mennä kaasupohjassa. Paikaltaa lähtiessä antaa 2000 asti kierroksia mutta 2 tai 3 vaihteesta lähtien ei anna kierroksia. Vikatila lähtee kun pysähtyy ja käynnistää uudelleen.
Vaihdettu 4tkm sitten öljyt+suod. (teboil coral IV tjsp mb luokituksilla 5w30), pa-suodatin, ahtoputken tiivisteet, kaikki "oranssit" tiivisteet ennen turboa ilmanottokotelosta, ilmansuodattimet, dpf-paineeroanturi.
Ei jätä vikavaloja, Autocom antoi tuntemattoman koodin, icarsoft mb 2.0 ei anna mitään. C4 nokassa kävi eikä mitään koodeja ja livedatassa kaikki kunnossa eikä 30min ajelun aikana tietenkään saatu vikatilaan.
Lisäksi nyt tarkistin öljyt niin oli minimirajalla kun 4tkm sitten pistin öljyt tikun puoliväliin. Eli syönyt n. puoli litraa öljyä.
Osaisiko joku sanoa mitä seuraavaksi?
Re: om642 kuumalla koneella vikatilaan?
Eiköhän mahda mennä kokonaan laatikon puolelle. Mites sen öljyt, vaihdettu koska, suodatin, määrä?
Re: om642 kuumalla koneella vikatilaan?
Oliko ongelma ollut esillä ennen Starilla testaamista, siis noiden muiden testerien kokeilun jälkeen ?Autocom antoi tuntemattoman koodin, icarsoft mb 2.0 ei anna mitään. C4 nokassa kävi eikä mitään koodeja
Osasiko testaaja tarkastella ongelmaa riittävän laajalti, ettei keskittynyt vain moottoriin ja/tai vaihteistoon ?
wiimax.fi
Re: om642 kuumalla koneella vikatilaan?
Pakollinen klassinen kysymys: onko ohjelmoitu jotenkin tai jotain viribokseja?
Re: om642 kuumalla koneella vikatilaan?
Vaihdatettu 4tkm sitten paikallisessa mersukorjaamossa Oulussa, huuhtelemalla 13 litraa sitä kallista mersun öljyä ja samalla suodatin ym. öljypohjanpesua oli kuitilla myös. Trippimittarin mukaan käyty ajelemassa eli varmaan ovat kattoneet lämpimällä koneella öljyntason ja kylmällä koneella vaihettu öljyt kun vein jo edellisenä iltana auton pajalle.TPLtre kirjoitti:Eiköhän mahda mennä kokonaan laatikon puolelle. Mites sen öljyt, vaihdettu koska, suodatin, määrä?
Ongelma oli paljon pahempi kesällä kun ostin auton, meni kokoajan vikatilaan - parhaimmillaan käynnistyksestä 10min niin ensimmäisen kerran tiensivuun. Tällöin oli myös kovat helteet. Ensin kokeiltiin kaverin kanssa Autocomilla ja kun vastauksia ei tullut niin käytin jollain paikallisella tee-se-itse miehellä, jolla oli myös sama tekniikka useita vuosia. Kun vastauksia piuhan nokasta ei tullut niin googlesta yritin etsiä kaikki mahdolliset syyt ja vaihtelin em. osat ja vika ei enää esiintynytkään kuin erittäin pitkässä ajossa, tosin myös helteet olivat ohi tältä vuodelta.dealer kirjoitti: Oliko ongelma ollut esillä ennen Starilla testaamista, siis noiden muiden testerien kokeilun jälkeen ?
Osasiko testaaja tarkastella ongelmaa riittävän laajalti, ettei keskittynyt vain moottoriin ja/tai vaihteistoon ?
Ei tietääkseni mutta tämäkin kävi itsellä mielessä, ettei vaan olisi joku tee-se-itse mies tehnyt ohjelman joka ei toimi oikein. Varmaan tähdellä näkee tämän, jos osaa käyttää?TPLtre kirjoitti:Pakollinen klassinen kysymys: onko ohjelmoitu jotenkin tai jotain viribokseja?
Re: om642 kuumalla koneella vikatilaan?
Ei helposti ellei ole virallinen merkkipaja. Kirjoituskerrat sieltä muistaakseni näkee ja siitäkin voi jotain päätellä.vilsua kirjoitti:Varmaan tähdellä näkee tämän, jos osaa käyttää?
Re: om642 kuumalla koneella vikatilaan?
täyskaasuveto ahdot ja ruiskutusmäärä ainakin kertoo jotain
koodi sinne alkuperäisessä vehkeesä jää jos vikatilaan menee.
koodi sinne alkuperäisessä vehkeesä jää jos vikatilaan menee.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: om642 kuumalla koneella vikatilaan?
Siihen ei yleensä staria edes tarvita. Onko se ollut epätavallisen pirteä menemään, jos siis vertailukohta löytyy?
Re: om642 kuumalla koneella vikatilaan?
Missä voisi käydä ajamassa vakio-ohjelman ja mitä maksaa? Ja on tossa vetoja mutta en osaa perstuntumalla sanoa onko 265hv vai 300hv.
Re: om642 kuumalla koneella vikatilaan?
Veholla päivität, sitten ajelua sen verran, että menee vikatilaan ja staarilla luku.
Eipä se muuta tarvi.
Eipä se muuta tarvi.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
-
- Mersumies
- Viestit: 3091
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: om642 kuumalla koneella vikatilaan?
Ei tullut sitten mieleen jättää ostamatta ennen kuin on korjattuvilsua kirjoitti:
Ongelma oli paljon pahempi kesällä kun ostin auton, meni kokoajan vikatilaan

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: om642 kuumalla koneella vikatilaan?
Tänään käyty varmistamassa paikallisella hyvin tunnetulla ohjelmointipajalla että autossa on jo vakio-ohjelma jota ei ole sorkittu eikä antanut taaskaan starilla mitään pihalle. Alkaa ideat loppumaan kesken 

Re: om642 kuumalla koneella vikatilaan?
Muistelenkohan mä nyt ihan omiani, vai oliko niin että MAF:ista ei välttämättä jää vikamuistiin mitään mutta tehot pudottaa? OM642:ssa on 2 kpl.
Re: om642 kuumalla koneella vikatilaan?
Lämpöanturit yleensä, kun ne jotain edes näyttävät, ei jää muistiin mitään. Esim coolerin lämmöt, jos anturi rikki, lukema on -40c ja auto on aika lailla vaisumpi, kun ohjelma yrittää suojella autoa.
Niitä nyt kannattanee seurailla ajon aikana ja ei siitä nyt haittaa ole, vaikka sinne viimesimmän softaversion käy laitattaan.
Niitä nyt kannattanee seurailla ajon aikana ja ei siitä nyt haittaa ole, vaikka sinne viimesimmän softaversion käy laitattaan.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: om642 kuumalla koneella vikatilaan?
Eli karkeasti näinKumipää kirjoitti:Lämpöanturit yleensä, kun ne jotain edes näyttävät, ei jää muistiin mitään. Esim coolerin lämmöt, jos anturi rikki, lukema on -40c ja auto on aika lailla vaisumpi, kun ohjelma yrittää suojella autoa.
Niitä nyt kannattanee seurailla ajon aikana ja ei siitä nyt haittaa ole, vaikka sinne viimesimmän softaversion käy laitattaan.
anturi antaa vielä jotain edes jotennkin mahdolista "lukemaa" ei vikaa systeemi toimii mielsttään oikeen eikä vikatilaa
järjestelmä tekee sitä mitä sen mielestään pitääkin anturien tiedon perustella
Mökkillä
'
'