hhauen 200ceedeeii
hhauen 200ceedeeii
Elikkäs w203 270cdi otti lommoa kylkeen niin raakasti että oli pakko hankkia uus pirssi alle..
Käyttikses valikoitu 03 w203 200cdi automaatti 3100tkm ajettu. Laiskahan tämä on, joten ohjelmamuutosta ois tulossa ja bilteman pikku kuuleri keulille.
Polttoaine puolelle tuli vaihettua letkut konehuoneeseen ja O-renkaat, jotta vältyttäs ilmakuplilta.
Kentien myös 270cdi turpo saattaa eksyä pellin alle. Syöttöä aattelin laittaa 87mm ja ahdot nostaa 1.5bar. tavoitteena noin 190hp. Laatikkohan on w5a330 tässä mutta ottaa varmaan 500nm vastaan silloin tällöin?
Käyttikses valikoitu 03 w203 200cdi automaatti 3100tkm ajettu. Laiskahan tämä on, joten ohjelmamuutosta ois tulossa ja bilteman pikku kuuleri keulille.
Polttoaine puolelle tuli vaihettua letkut konehuoneeseen ja O-renkaat, jotta vältyttäs ilmakuplilta.
Kentien myös 270cdi turpo saattaa eksyä pellin alle. Syöttöä aattelin laittaa 87mm ja ahdot nostaa 1.5bar. tavoitteena noin 190hp. Laatikkohan on w5a330 tässä mutta ottaa varmaan 500nm vastaan silloin tällöin?
Re: hhauen 200ceedeeii
Ei se laatikko ainakaan vakio ahtimella säry. 87mm ei vielä 500Nm tee.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: hhauen 200ceedeeii
Laatikkon saa hajalle ihan vakionakin käyttö tavoista se eniten riippu miten kestääHHauki kirjoitti:Elikkäs w203 270cdi otti lommoa kylkeen niin raakasti että oli pakko hankkia uus pirssi alle..
Käyttikses valikoitu 03 w203 200cdi automaatti 3100tkm ajettu. Laiskahan tämä on, joten ohjelmamuutosta ois tulossa ja bilteman pikku kuuleri keulille.
Polttoaine puolelle tuli vaihettua letkut konehuoneeseen ja O-renkaat, jotta vältyttäs ilmakuplilta.
Kentien myös 270cdi turpo saattaa eksyä pellin alle. Syöttöä aattelin laittaa 87mm ja ahdot nostaa 1.5bar. tavoitteena noin 190hp. Laatikkohan on w5a330 tässä mutta ottaa varmaan 500nm vastaan silloin tällöin?
1.5bar on kovasti paineeta sille pikku ahtimelle sen kestoa ajatellen 1.48 ja viel kestää mutta sen yli kun menee niin tule selkeä ero kestoon
Mökkillä
'
'
Re: hhauen 200ceedeeii
Siistin näköinen takapönttö, ei mikään teini tuuninki pömpeli. Laita vähän mietteitä että käryttääkö pahasti ilman katteja. Itse en niin välitä ilman ajella kun haisee traktorille eikä ne suuremmin vaikuta tehoon jos ei ole tukossa.
Re: hhauen 200ceedeeii
Pari päivää on menny päätä raapiessa kun tyhjäkäynnillä ei tule paluuvirtausta vänkärin puolen tankkiin, mistä on imu suodattimelle. Kierroksilla kyllä pelaa tankin tasapainotus.
Aamusta sahailin segmentti käyrän palaset kirkkaasta välijäähdyttimen päihin.
Kellään mitään ideaa miksei paluuvirtausta ole tankkiin tyhjäkäynnillä?
Aamusta sahailin segmentti käyrän palaset kirkkaasta välijäähdyttimen päihin.
Kellään mitään ideaa miksei paluuvirtausta ole tankkiin tyhjäkäynnillä?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: hhauen 200ceedeeii
Onko putkitusta, suodatinta, pumppuja, suutimia, jotenkin muutettuHHauki kirjoitti:Pari päivää on menny päätä raapiessa kun tyhjäkäynnillä ei tule paluuvirtausta vänkärin puolen tankkiin, mistä on imu suodattimelle. Kierroksilla kyllä pelaa tankin tasapainotus.
Aamusta sahailin segmentti käyrän palaset kirkkaasta välijäähdyttimen päihin.
Kellään mitään ideaa miksei paluuvirtausta ole tankkiin tyhjäkäynnillä?
Mökkillä
'
'
Re: hhauen 200ceedeeii
Ei ole muutettu polttoainejärjestelmää yms letkuja.
Auto pelaa muuten hyvin. Englannin kielinen nimitys tuolle on "saddle tank syndrome"
Auto pelaa muuten hyvin. Englannin kielinen nimitys tuolle on "saddle tank syndrome"
Re: hhauen 200ceedeeii
Vaihtelin polttoainesuodattimen ja systeemit alko pelittää toistaseks. Näköjää orkkis suodatin kuristin virtausta sen verran ettei tankin tasaus pelannut.
Ei haise ilman kattia pihalla, hallissa kaasutellessa saattaa haista vähäse.
Ei haise ilman kattia pihalla, hallissa kaasutellessa saattaa haista vähäse.
Re: hhauen 200ceedeeii
Pystyykö suuttimen neulan nostoa muokata isommaksi? Oon pyöritelly päässä ajatusta et nostais neulan nostoa ja vaihtas bosion kärjet. Saattas saaha vähä enempi tuottoa mitä se 5-10% pelkällä kärjen vaihdolla 1350bar järjestelmäs.
Re: hhauen 200ceedeeii
Kyllä kärkien vaihdolla saa paljon enemmän kun laittaa sopivat. Ja nostaa vaikka paineet vielä 1600bar. Mb cdi rakentajat facessa löytyy varmaan lisää neuvoja.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: hhauen 200ceedeeii
Neulan nosto ehkäpä ei mutta muuten sen sisäkalujen muutokset,HHauki kirjoitti:Pystyykö suuttimen neulan nostoa muokata isommaksi? Oon pyöritelly päässä ajatusta et nostais neulan nostoa ja vaihtas bosion kärjet. Saattas saaha vähä enempi tuottoa mitä se 5-10% pelkällä kärjen vaihdolla 1350bar järjestelmäs.
mitä kevyemmät liikuvaat saat sinne tehtyä sitä parempi,
muuten sisukset amg tyyllin
Mökkillä
'
'
Re: hhauen 200ceedeeii
Kuulin samalla kun kävin hakemassa korkeapainepumpun
tiivisteitä eräästä Kokkolalaisesta diesel huollosta että ruiskutuspaineen nostaminen 1350bar järjestelmässä ei tuottas muutako lämpöä vakio suutinrungoilla.
Kaveri oli vissii tehny testejä penkissä eri variaatioilla.
tiivisteitä eräästä Kokkolalaisesta diesel huollosta että ruiskutuspaineen nostaminen 1350bar järjestelmässä ei tuottas muutako lämpöä vakio suutinrungoilla.
Kaveri oli vissii tehny testejä penkissä eri variaatioilla.
Re: hhauen 200ceedeeii
Tossa vakiosuutinkartta. Ylin käyrä 100mm3 ja alin 10mm3. Tosta näkee että aika suoraksi muuttuu toi käyrä vakiokärjillä eli paineitten nosto ei kauheesti anna apuja. Mutta eri kärjillä tietty eri. Ja jos tarpeeksi isot kärjet niin eihän siihen paineen nostoon sillon ole tarvetta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: hhauen 200ceedeeii
Vaatis vaa suoraa 400cdi cp3 pumpun.
Mikä pumppu c30amgeessä on? Siinähän on muistaakseni 1600bar suutinrungot ja max paine 1500bar?
Mikä pumppu c30amgeessä on? Siinähän on muistaakseni 1600bar suutinrungot ja max paine 1500bar?
Re: hhauen 200ceedeeii
Itelle laitoin om611kköseen om646 pumpun ja railkiskon antureineen. Hyvin pelaa 1600bar.
Re: hhauen 200ceedeeii
Niin antaa se paineen nosto apuja siihen että ruiskutus aika lyhenee ja kierroksilla se aikaikkuna on kohtuullisen lyhyt kun suuttimelta otetaan ns kaikki irti.
Shimmaa ja kokeile mitä tapahtuu, kärjen nosto vaikuttaa määrään mutta pienestä kärjestä ei mahdu kauhean paljoa ulos.
Jotkut MANin kärjet sinne ja alkaa tulla lientä.
C30 amg on sama pumppu kuin 400cdi.
Shimmaa ja kokeile mitä tapahtuu, kärjen nosto vaikuttaa määrään mutta pienestä kärjestä ei mahdu kauhean paljoa ulos.
Jotkut MANin kärjet sinne ja alkaa tulla lientä.
C30 amg on sama pumppu kuin 400cdi.
Re: hhauen 200ceedeeii
.
Jos pelataan korkeintaan 270cdi,n ahdinkokoluokalla, niin ei tarvi vakiosuuttimista luopua.
Ruiskutuspaineen nosto on paras ja tehokkain tapa lisätä syöttöä, noinniinkuin toimintaperiaatteen kannalta.
1350baarin suuttimet reagoi paineen nostoon juuri samalla tavoin, kun kaikki muutkin suuttimet.
100,n baarin paineen nosto antaa 5-7milliä lisäsyöttöä samalla ruiskutusajalla.
1350baarin suutin toimii hyvin jonnekkin 1500baariin asti, toimii se suuremmillakin paineilla, mutta jatkuvaan saa olla korjaamassa.
Se, ettei vakiomoottoriin suositella ruiskutuspaineen nostoa, johtuu vakiosta korkeapainepumpusta, ei suuttimista.
Nelisatasen CR pumppu ja OM646,n railkisko, niin paineen nostoa voi kokeilla pienemmänkin paineen järjestelmässä.
Jos pelataan korkeintaan 270cdi,n ahdinkokoluokalla, niin ei tarvi vakiosuuttimista luopua.
Ruiskutuspaineen nosto on paras ja tehokkain tapa lisätä syöttöä, noinniinkuin toimintaperiaatteen kannalta.
1350baarin suuttimet reagoi paineen nostoon juuri samalla tavoin, kun kaikki muutkin suuttimet.
100,n baarin paineen nosto antaa 5-7milliä lisäsyöttöä samalla ruiskutusajalla.
1350baarin suutin toimii hyvin jonnekkin 1500baariin asti, toimii se suuremmillakin paineilla, mutta jatkuvaan saa olla korjaamassa.
Se, ettei vakiomoottoriin suositella ruiskutuspaineen nostoa, johtuu vakiosta korkeapainepumpusta, ei suuttimista.
Nelisatasen CR pumppu ja OM646,n railkisko, niin paineen nostoa voi kokeilla pienemmänkin paineen järjestelmässä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: hhauen 200ceedeeii
Eilen illalla asentelin biltsun 140 x 550 x 65 mm välijäähyn keulille. Klemmareiks tuli kunnolliset kuusiokolo klemmarit ja käyrissä ei ole huullosta ollenkaan. Mutta hyvin näkyy letkut pysyvän silti kiinni.
Jaksaako 200cdi pumppu työntää 1450bar kierroksilla? Vanhassa 270cdiissä yritin nostaa paineen 1450bar mutta suuttimis oli niin paljon ohivuotoa et meinas sammua jo 1350bar 100mm3
Jotain karkeita laskutoimituksia tein niin 90mm3 pitäs riittää 180hp ??
Jaksaako 200cdi pumppu työntää 1450bar kierroksilla? Vanhassa 270cdiissä yritin nostaa paineen 1450bar mutta suuttimis oli niin paljon ohivuotoa et meinas sammua jo 1350bar 100mm3

Jotain karkeita laskutoimituksia tein niin 90mm3 pitäs riittää 180hp ??
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: hhauen 200ceedeeii
A6120700287
https://www.teilezentrale.de/en/einspri ... 10151.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jos ei itse rakentelu kiinnosta
https://www.teilezentrale.de/en/einspri ... 10151.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jos ei itse rakentelu kiinnosta
Mökkillä
'
'
Re: hhauen 200ceedeeii
Vielä ei ainakaan tule ohjelma muutosta, koska liukkaat tiet ja vaikeuttaa testaamista.
Tarkoitus ois nypätä suuttimet purkuautosta ja vaihtaa tiivisteet ja isot kärjet.
Joko dlla144p 1417 tai dlla 143p 1696.
Tarkoitus ois nypätä suuttimet purkuautosta ja vaihtaa tiivisteet ja isot kärjet.
Joko dlla144p 1417 tai dlla 143p 1696.
Re: hhauen 200ceedeeii
Katso että on sellaiset suuttimet / kärjet mihin löydät suutinkartat. Voipi muuten olla hankala saada toimimaan kunnolla.
Re: hhauen 200ceedeeii
Taitaa riittää pienemmätkin kärjet, laskeppas vaikka vähän reikä pinta-aloja. Kärtyää väkisinkin jonku verran liian isoilla kärjillä.
Re: hhauen 200ceedeeii
Onko kärkimutterit pakko vaihtaa aina?
mikähän on englanninkielinen nimitys tuolle mutterille et vois koittaa kahtella kiinasta pussillisen niitä?
mikähän on englanninkielinen nimitys tuolle mutterille et vois koittaa kahtella kiinasta pussillisen niitä?
Re: hhauen 200ceedeeii
Älä kinasta osta, saatat jotuakin vaihtelemaan niitä. Ei kait niitä vaihtaa tarvi ellei ole tiivistepinta mennyt sellaiseen kuntoon että ei saa ihjättyä, tai sitten halkaistu ylikiristämällä tai muuten. Virallista nimee en tieäd mutta injector nozzle holder nut antaa ainakin kuvahaussa kivasti osumia...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: hhauen 200ceedeeii
Ei ole pakko vaihtaa aina, mutta hyvin suositeltavaa. Kärki mutterin varaosanumero f00vc14012. Kiinalaiset kestänyt kyllä sen minkä boschitkin.
Re: hhauen 200ceedeeii
Vähä päivitystä ettei topiikki iha kuole
Hain viimeviikolla 5 kappaletta suuttimien tiivistesarjoja, vajaa 4e sarja.
Ohjelmassa on syöttöä 1.4bar ahdoilla 93mm3 ja laatikon paineet nostettu muunnoskartasta ja nm to iq kartasta. Ja inverse driver wishiä kans muutettu.
Muutamien hienosäätöjen jälkeen auto vetää menemään ihan kivasti ja laatikko ei huuda ja vaihtaa nopeasti
Isompia suutinkärkiä on hieman kateltu ja 270cdi turpo pitäs ruuvata irti purkuautosta ku sais vaa aikaseks

Hain viimeviikolla 5 kappaletta suuttimien tiivistesarjoja, vajaa 4e sarja.
Ohjelmassa on syöttöä 1.4bar ahdoilla 93mm3 ja laatikon paineet nostettu muunnoskartasta ja nm to iq kartasta. Ja inverse driver wishiä kans muutettu.
Muutamien hienosäätöjen jälkeen auto vetää menemään ihan kivasti ja laatikko ei huuda ja vaihtaa nopeasti

Isompia suutinkärkiä on hieman kateltu ja 270cdi turpo pitäs ruuvata irti purkuautosta ku sais vaa aikaseks
