W211 menee vikatilaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: To 29.08.2019 20:55
W211 menee vikatilaan
Joo elikkä w211 270cdi om647 menee jatkuvasti vikatilaan kiihdyttäessä, tämä oire on tullut sen jälkeen kun auto on hieman kolaroitu keulasta, välijäähdyttimen ja syylärin jouduin vaihtamaan. Kun paikaltaan tai pienestä vauhdista lähtee täyskaasukiihdytykseen, niin ensimmäisen vaihteenvaihdon jälkeen kun jatkaa kiihdytystä, niin autosta katoaa tehot hetkeksi ja sen jälkeen taas veto jatkuu, ihankuin ahtopaineet katoaisivat hetkeksi.
Vikakoodiksi antoi 2348-Latauspaineen säätö.
Kaikki letkut tarkistettu ja on ehjiä, mitä seuraavaksi?
Vikakoodiksi antoi 2348-Latauspaineen säätö.
Kaikki letkut tarkistettu ja on ehjiä, mitä seuraavaksi?
Nykyinen kalusto
S124 300TDT -95
W211 320cdi -03
Ex
S124 E320 Sportline -94
W124 300E -91
W211 270cdi amg styling -03
S124 300TDT -95
W211 320cdi -03
Ex
S124 E320 Sportline -94
W124 300E -91
W211 270cdi amg styling -03
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 menee vikatilaan
Sitten kannatta tarkistaa tuo latauspaineen säätö... sitä mahdolisesti valvovat anturit niiten johdot,sakusakari kirjoitti:Joo elikkä w211 270cdi om647 menee jatkuvasti vikatilaan kiihdyttäessä, tämä oire on tullut sen jälkeen kun auto on hieman kolaroitu keulasta, välijäähdyttimen ja syylärin jouduin vaihtamaan. Kun paikaltaan tai pienestä vauhdista lähtee täyskaasukiihdytykseen, niin ensimmäisen vaihteenvaihdon jälkeen kun jatkaa kiihdytystä, niin autosta katoaa tehot hetkeksi ja sen jälkeen taas veto jatkuu, ihankuin ahtopaineet katoaisivat hetkeksi.
Vikakoodiksi antoi 2348-Latauspaineen säätö.
Kaikki letkut tarkistettu ja on ehjiä, mitä seuraavaksi?
mikä se sitten ikinä onkaan laturissa on jännitten säädin, railipaineelle on säädin, ahtopainelle on säädin...
Mökkillä
'
'
Re: W211 menee vikatilaan
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 35&t=92113" onclick="window.open(this.href);return false;
Äkikseltään luulisi toi latauspaineen säätö viittaavan sbc jarruihin mutta testeristä riippuen siellä lukeee mitä vain mutta koodi oli hyvä mutta sitäkin pitää tulkita oikein...koeta haulla lisää täsmäävää niin voi löytyä vika helpostikin ettei tartte kaikkea vaihdella.
Äkikseltään luulisi toi latauspaineen säätö viittaavan sbc jarruihin mutta testeristä riippuen siellä lukeee mitä vain mutta koodi oli hyvä mutta sitäkin pitää tulkita oikein...koeta haulla lisää täsmäävää niin voi löytyä vika helpostikin ettei tartte kaikkea vaihdella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma 11.04.2022 19:09
Re: W211 menee vikatilaan
Mikä tässä oli vikana? Selviskö koskaan? Ittellä täysin samaa ongelmaa, ainut ero että vikatila lähtee pois vaan kun sammuttaa ja käynnistää auton uudelleen.
Re: W211 menee vikatilaan
Ja 'latauspaineen säädin' on vikakoodina? Jossei koodeja ole luettu, ei voi sanoa mitään, ehkä luetella muutaman yleisimmän mahdollisen vian (kymmenien, satojen joukosta).
Onko mitään muita oireita, onko tehty 'remonttia'
Vastausta vaikeuttaa että ei kerrota edes moottoria, bensa vai diesel, mikä niistä...
Onko mitään muita oireita, onko tehty 'remonttia'
Vastausta vaikeuttaa että ei kerrota edes moottoria, bensa vai diesel, mikä niistä...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma 11.04.2022 19:09
Re: W211 menee vikatilaan
w211 220cdi vm2003
Ja kyllä tulee koodi 2348- latauspaineen säätö
Ja kyllä tulee koodi 2348- latauspaineen säätö
Viimeksi muokannut Autoteitoimi, Ma 11.04.2022 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma 11.04.2022 19:09
Re: W211 menee vikatilaan
Viimesim remontti mikä muistissa niin vauhdoin ahtopaineen säätimen kun edellisessä oli ongelmaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma 11.04.2022 19:09
Re: W211 menee vikatilaan
Ja vielä tuohon koodiin niin väärin kirjoitin, 2348 on siis koodin numerosarja
Re: W211 menee vikatilaan
Mikä se "latauspaine" on ? Onko autoa testannut henkilö niin heikosti perillä testerin kertomasta ettei osaa yhtään tulkita sitä ?
Miten vikakoodiin liittyvät toimintotestit, menikö läpi vai onko nekin jätetty tekemättä ?
Miten vikakoodiin liittyvät toimintotestit, menikö läpi vai onko nekin jätetty tekemättä ?
wiimax.fi
Re: W211 menee vikatilaan
Ei varmaan auta varsinaiseen asiaan paljoa eikä tule monellekaan lukijalle uutena tietona, mutta todetaan nyt kuitenkin...
Eli latauspaine lienee käännöskukkanen saksasta suomeksi.
Ladedruck = Ahtopaine
Jos suomentaa yksittäiset sanat laden = ladata ja Druck = paine, niin voihan tuon tietämättään suomentaa latauspaineeksi, vaikka se onkin ihan väärin.
Eli latauspaine lienee käännöskukkanen saksasta suomeksi.
Ladedruck = Ahtopaine
Jos suomentaa yksittäiset sanat laden = ladata ja Druck = paine, niin voihan tuon tietämättään suomentaa latauspaineeksi, vaikka se onkin ihan väärin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W211 menee vikatilaan
Eiköhän nämä irvileuat vaan vinoile siitä ettei koo'oo keissin Mersua ole diagnosoitu sillä mukamas ainoalla ja oikealla Staar-lukulaitteella.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma 11.04.2022 19:09
Re: W211 menee vikatilaan
Eikö täälä tosiaan kukaan osaa muuta kun päätä aukoa? Jos et asiasta tiedä niin ei mun puolesta tarvi sanoo mitään
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: W211 menee vikatilaan
Johan on ehdotettu ahtopaineen puutetta ja starin käyttöä.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: W211 menee vikatilaan
Ja kaiken lisäksi tuolla asenteelle saatta tietäjät/osaajat sulkea suunsa ja joudut hakemaan neuvot "Esson baarista" niillähän se varmasti kuntoon tuleekin.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W211 menee vikatilaan
No, ei oikeastaan. Se laite ei oikeastaan ole lukulaite, vaan kulkuvälineen tekniikan tukilaite. Pelkkien vikakoodinumeroiden sijaan useimmiten tulee tilanteeseen räätälöity jatkoselvittelyohje kuvineen.
Yleislukulaitteella sitten saa yleiskoodeja. Aika usein yleisvittuiluakin.
Pelkillä yleislukulaitteen vikakoodeilla herkästi mennään sitten yliarvostamaan vikakoodi, ja vaihtamaan osia arvaamalla.
Re: W211 menee vikatilaan
Tässähän nyt varmaan sama vika siellä möllöttää edelleen, ensin on löytynyt vikaoodi minkä perusteella vaihdettu turbon säädin, se ei ole ollut juurisyy vaan vielä on jotain muuta saman fysikaalisen ketjun ongelmaa, ahtoihin liittyvää. Sitä kun EI OSAA sen tarkemmin sanoa mikä, jos ei muita oireita ole kuin 'vikatila joka katoaa käynnistämällä'. Ja kun niitä ahtovuotoja ei kerran halua tarkistella/etsiä silmämääräisesti niin ei ole pakko. Seuraava askel kun on sen paremman diagnostiikan ääreen pääsy, ja jos kyseinen laitos on luokkaa millä se vika mahdollisesti löytyykin, pitää käyttäjän osata muuta kuin printata vikakoodilista (ajetaan ne testit niinkuin ehdotettu).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 menee vikatilaan
Turbon paineensäätötanko jumisa? Itellä oli kerrattain tuommonen vika. Purkasin turhaan aktuaattorinki, ennenkuin älysin säätötangon pään olevan jumissa turbon säätövivussa.
Re: W211 menee vikatilaan
Hitsi, miulla sama vika; jos lähdet motarin rampilta lämä tiskissä, menee siihen vikatilaan -> eipä kiihdykään enää? Ja kone 320cdi, eli voimaa rittäisi? Ja kun sammuttaa ja starttaa uudelleen, "vika" on poissa...Mikä vxxxu on vikana? On käynyt Starissa Auto-Sunilla n. kertaa, eipä vaan tuosta ole selvää tullut? Neuvoja?
Re: W211 menee vikatilaan
Ja taas vikakoodina latauspaine?????J-PK kirjoitti: ↑Ke 13.04.2022 19:00 Hitsi, miulla sama vika; jos lähdet motarin rampilta lämä tiskissä, menee siihen vikatilaan -> eipä kiihdykään enää? Ja kone 320cdi, eli voimaa rittäisi? Ja kun sammuttaa ja starttaa uudelleen, "vika" on poissa...Mikä vxxxu on vikana? On käynyt Starissa Auto-Sunilla n. kertaa, eipä vaan tuosta ole selvää tullut? Neuvoja?
Mitäs siellä data näytti kun vikatila oli trigannut?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma 11.04.2022 19:09
Re: W211 menee vikatilaan
Turbon ahtopaineensäätö mötikkä itellä vaihettu kokonaan uuteen koska oli aluksi jumissa, nyt se säätö toimii, mutta vika edelleen voimassa.
Vaihettu myös ilmamassamittari. Pitäsköhän seuraavaks kokeilla polttoaineen määränsäätöventtiiliä. Jollain kun tämän vaihtamalla oli ilmeisesti alkanut toimimaan.
Starilla kun tekee ilmamassa testin, niin testin aloittaessa ahdot nousee ja sen johdosta myös ilmaa kulkee liikaa läpi mittarista. Testissä kuuluisi ilmamassan olla noin 480-600mg/hub, ja tyhjäkäynnillä ilmamassa myös osuu tuohon väliin, mutta testin aloittaessa menee johonkin 900mg/hub nurkille. Kuuluuko siis tuon testin aloittaessa ahdot nousta vai miksi testi tekee sen? Onko jokin rikki?
Ilmamassamittari ei ole rikki vaikka testin jälkeen staari niin väittääkin
Vaihettu myös ilmamassamittari. Pitäsköhän seuraavaks kokeilla polttoaineen määränsäätöventtiiliä. Jollain kun tämän vaihtamalla oli ilmeisesti alkanut toimimaan.
Starilla kun tekee ilmamassa testin, niin testin aloittaessa ahdot nousee ja sen johdosta myös ilmaa kulkee liikaa läpi mittarista. Testissä kuuluisi ilmamassan olla noin 480-600mg/hub, ja tyhjäkäynnillä ilmamassa myös osuu tuohon väliin, mutta testin aloittaessa menee johonkin 900mg/hub nurkille. Kuuluuko siis tuon testin aloittaessa ahdot nousta vai miksi testi tekee sen? Onko jokin rikki?
Ilmamassamittari ei ole rikki vaikka testin jälkeen staari niin väittääkin
Re: W211 menee vikatilaan
Saattaa EGR jumittaa. Mitäpä jos seuraavaksi pakokaasun kierrätyksen testi?
Liiallinen ilmamassa johtuu yleensä siitä, ettei sotketa tarpeeksi paskaa sekaan. Vianhakua nyt kuitenkin kannattaa aina ennemmin jatkaa, kuin vaihtaa osia arpomalla. Siis, noin niinkuin talouden kannalta. Onhan täällä sanottu, että kun etu- ja takapuskurin välisen osan vaihtaa, todennäköisesti vikakin on korjattu.
Liiallinen ilmamassa johtuu yleensä siitä, ettei sotketa tarpeeksi paskaa sekaan. Vianhakua nyt kuitenkin kannattaa aina ennemmin jatkaa, kuin vaihtaa osia arpomalla. Siis, noin niinkuin talouden kannalta. Onhan täällä sanottu, että kun etu- ja takapuskurin välisen osan vaihtaa, todennäköisesti vikakin on korjattu.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma 11.04.2022 19:09
Re: W211 menee vikatilaan
Tein myös pakokaasun kierrätyksen testin ja siinä oli kaikki ok. Eli vika ei todennäkösesti oo EGR:ssä. Mutta enhän minä sitä todellisuudessa tiiä
Muistaakseni kaikki voimansiirron ohjauksen testit tein, ja kaikki paitsi ilmamassa oli kunnossa.
Ainut mikä hieman ihmetytti, niin kun yhdessä testissä manuaalisesti pystyi ahtoja nostaa ja laskee, kun kierrokset on 1400rpm, niin kun aktivoi ahdot nousemaan, niin ne laski ja kun taas yritti laskea, niin ne nousi. Eli jostain syystä toimi väärinpäin.
Muistaakseni kaikki voimansiirron ohjauksen testit tein, ja kaikki paitsi ilmamassa oli kunnossa.
Ainut mikä hieman ihmetytti, niin kun yhdessä testissä manuaalisesti pystyi ahtoja nostaa ja laskee, kun kierrokset on 1400rpm, niin kun aktivoi ahdot nousemaan, niin ne laski ja kun taas yritti laskea, niin ne nousi. Eli jostain syystä toimi väärinpäin.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma 11.04.2022 19:09
Re: W211 menee vikatilaan
Ja jos jotain tämä helpottaa keksimään missä vika, niin kerron että ainakin itellä auto menee joka ikinen kerta vikatilaan kun kiihdytän ja vauhtia on noin 70-80kmh ja laatikko on vaihtamassa neloselle.
Ahtoja vikatilaan menemis hetkellä ei ihan kauheasti edes välttämättä yleensä ole.
Ahtoja vikatilaan menemis hetkellä ei ihan kauheasti edes välttämättä yleensä ole.
Re: W211 menee vikatilaan
Onhan ahtimen servo oikeasta autosta eikä ebay spesiaali?
Noita on tullut vastaan että mersun kuoret ja bmw säädin kiinan korjaajien / ebay turbo huoltojen jäljiltä.
Eipä toimi oikein, vaan menee juuri päinvastoin kuin pitäisi.
Liian suuri ilmamassa kun ahdin toimii väärin.
Noita on tullut vastaan että mersun kuoret ja bmw säädin kiinan korjaajien / ebay turbo huoltojen jäljiltä.
Eipä toimi oikein, vaan menee juuri päinvastoin kuin pitäisi.
Liian suuri ilmamassa kun ahdin toimii väärin.
Re: W211 menee vikatilaan
No tämä ahtopainesäätimen testihän sen juuri kertoo, säädin toimii väärinpäin. Säädin kuikkaan ja oikea tilalle.Autoteitoimi kirjoitti: ↑To 14.04.2022 21:11 Ainut mikä hieman ihmetytti, niin kun yhdessä testissä manuaalisesti pystyi ahtoja nostaa ja laskee, kun kierrokset on 1400rpm, niin kun aktivoi ahdot nousemaan, niin ne laski ja kun taas yritti laskea, niin ne nousi. Eli jostain syystä toimi väärinpäin.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma 11.04.2022 19:09
Re: W211 menee vikatilaan
Nyt on vaihdettu kokonaan toimiva turbo ja oikeanlainen ahtopaineen säädin. Ahtojen säätö testissä nyt säädöt toimii oikeinpäin ja nyt myös ilmamassa näyttäs olevan hyvä.
Tästä kaikesta huolimatta menee vikatilaan siinä 60-80kmh kohilla. Vikakoodin antaa vieläkin että ”ahtopaine liian pieni”
Tiiveys on tarkastettu ja ei vuoda mistään. Mikä neuvoks?
Tästä kaikesta huolimatta menee vikatilaan siinä 60-80kmh kohilla. Vikakoodin antaa vieläkin että ”ahtopaine liian pieni”
Tiiveys on tarkastettu ja ei vuoda mistään. Mikä neuvoks?
Re: W211 menee vikatilaan
Mitä näyttää ecun barometrinen ilmanpaine ja map anturi kun auto on virrat päällä mutta ei käy?
Tutki map anturin letku ja anturin näyttämä, ja edelleen mitä näyttää vikatiedoissa tallennushetken ahtopaine ym?
Tutki map anturin letku ja anturin näyttämä, ja edelleen mitä näyttää vikatiedoissa tallennushetken ahtopaine ym?