w639 ahtopainetunnistin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
onsekone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Pe 14.07.2017 16:23

w639 ahtopainetunnistin

Viesti Kirjoittaja onsekone »

Mistähän vikaa voisi alkaa etsimään seuraavaksi? Ahtopaineanturin vaihdoin mutta vika ei korjaantunut.

Eli oireilee siten, että autolla pystyy ajamaan aika normaalisti, mutta täydellä kaasulla menee vikatilaan ja ahtopaineet putoaa pois päältä. Mikä on kiusallista ohitusilanteissa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
onsekone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Pe 14.07.2017 16:23

Re: w639 ahtopainetunnistin

Viesti Kirjoittaja onsekone »

onsekone kirjoitti:Mistähän vikaa voisi alkaa etsimään seuraavaksi? Ahtopaineanturin vaihdoin mutta vika ei korjaantunut.

Eli oireilee siten, että autolla pystyy ajamaan aika normaalisti, mutta täydellä kaasulla menee vikatilaan ja ahtopaineet putoaa pois päältä. Mikä on kiusallista ohitusilanteissa...
Auto ollut seisonnassa, eli poissa mielestä. Mutta nyt... Olisiko jollain vinkkiä?
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: w639 ahtopainetunnistin

Viesti Kirjoittaja shade_z »

Vaihdoit oikean anturin oikeaan paikkaan ? jos herjailee niin sitten vaan johtoja ohjainlaitteelle mittailemaan
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w639 ahtopainetunnistin

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vikakoodihan ei varsinaisesti kerro rikkinäisestä anturista, vaan signaalijännitteen ongelmista.
Signaalijännite on paluuvirtaa anturilta ecuuun päin, 0-5V.
Sen määrästä todetaan ko anturin mittausarvo, paine, lämpö ...

Kuten yllä kirjoitettiinkin, signaalijohdon kimppuun.
Voi laittaa vaikka väliaikaisen, "ylimääräisen" johdon rinnalle - muuttuuko yilanne.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
onsekone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Pe 14.07.2017 16:23

Re: w639 ahtopaineensäädin

Viesti Kirjoittaja onsekone »

Vein auton dieselpajalle jotta loppuisi arpominen. Nyt se vaan alkaa uudestaan. Soitin autosta ja mekaanikko sanoi, että todennäköisesti säädinvika. Tunnin päästä firman omistaja soittaa, että turbo pitää vaihtaa. Turbo itsessään on kyllä pelannut hyvin ilman mitään sivuääniä eli pitääkö säätimen takia todella vaihtaa koko turbo? Hintaa rempalle 1500€ mikä ei nyt ole pahimmasta päästä mitä olen kuullut turbon vaihdolle.
Vastaa Viestiin