Terve!
Huomasin että vikakoodeja poistellessa että * herjasi matalasta jännitteestä vaikka akkulaturi oli kiinni keulassa olevassa apuvirtaliittimessä. Mitä mieltä raati että pitäiskö alkaa käymään läpi nuo maadoituspistokkeet vai kaivanko akun esiin ja vaihtoon vai kummatkin ? Auto kyllä lähtee käyntiin mutta apuvirtaliittimestä mitarttuna jännitemitari näyttää 12.0 v jännitettä kun auto ei ole käynnissä. Mittari näyttää hieman alakanttiin, mutta huviakku samassa tilanteessa kuitenkin näyttää 12.58 v.
Jos tuohon akkua alkaa vaihtaan niin kannattaako se vaihtaa "saattaen" pitämällä akkulaturi apuvirtaliittimessä vai kestääkö ottaa virrat pois ja vaihtaa ?
--Pasi
MB Sprinter Akkujännite matala... 906 vm. 2015
Re: MB Sprinter Akkujännite matala... 906 vm. 2015
mulla tuo uus setuppi näyttää joka autossa tosi alhaisia jännitteitä, usein alle 12V (ja herjaa että laita laturiin). Koitin myös laturi kiinni ja silti oli vain hieman yli 12V, tosin älylaturi niin ei voi tietää mitä se latas oikeesti. Auto käynnissä näytti välillä jopa yli 15V.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: MB Sprinter Akkujännite matala... 906 vm. 2015
Ittellä syyllisenä oli koneen ja rungon välinen maadoitusongelma