Auto w211 280 cdi vm.07. juuri ohjelmoitu 190 --> 260HP & 440 --> 600Nm. Ongelmana on se, kun rupeaa kiihdyttämään 20-80 vauhdista sen verran reilusti, että laatikko vaihtaa pienemmälle. Aluksi kierrokset nousee samalla, kun laatikko tiputtaa vaihdetta alaspäin, sitten turbiini lukittuu täysin noin 0,5 sekunniksi, jonka jälkeen turbiini irroittaa noin 1 sekunniksi ja taas sen jälkeen turbiini lukittuu (pehmeämmin) ja kiihdytys jatkuu normaalisti. Tai näin ainakin luulen, että siellä tapahtuu

Eli siis, kun pienestä vauhdista lyö kaasun pohjaan, niin ensin tulee kova nykäisy ja sen jälkeen veto pois hetkeksi. Sitten veto taas jatkuu normaalisti. Mitään vikakoodia ei tästä oireesta tule.
Paikaltaan kiihdyttäessä kaikki toimii niinkuin pitääkin ja vaihteet vaihtuu hienosti. Kokeilin ajaa dyno-moden päällä, mutta sillä ei ollut vaikutusta tähän. Olen kokeillut adabtoida vaihdelaatikkoa, mutta se ei ole muuttanut asiaa. Joskus ennen ohjelmointia auto teki muutaman kerran saman, mutta vielä voimakkaammin. Silloin alkunykäyksen jälkeen auto moottorijarrutti. Silloin tuli vikakoodi pakokaasujen vastapaineen tunnistimelle. Vaihdoin tunnistimen ja vika korjaantui sillä. Mutta en tiedä liittyykö tuo vika mitenkään tähän uuteen vaikka oire on vähän samanlainen. Onko jollakin täällä jotain ideaa tai ajatusta, että mikä tämän aiheuttaa? Tai onko jollakin ollut vastaavaa ongelmaa?
