Star Xentry testitulos apuja tarvitaan
Star Xentry testitulos apuja tarvitaan
M104 moottori vuodelta 1995 ei lähde käyntiin. Laitoin laina testerin kiinni, tuloksena yksi F. HFM-Kuumakalvo-moottorinohjaus herja ja kun sen avaa tulee pari koodia 090 nokka-akselnajoituksen säätömagneetti ja 106 imusarjan vaihtoventtiili. En saa poistettua vikailmoitusta, ohjelma ilmoittaa että vikamuistin tyhjentäminen ei onnistu. Onko kyseessä oikea vika (pitääkö olla huolissaan) vai eikö testeri pysty testaamaan ko. kohtia kun eivät ole antureita.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Star Xentry testitulos apuja tarvitaan
Oikea vika tarkista ensimäisenä sulkeeta sen jälkeenpee_ko kirjoitti:M104 moottori vuodelta 1995 ei lähde käyntiin. Laitoin laina testerin kiinni, tuloksena yksi F. HFM-Kuumakalvo-moottorinohjaus herja ja kun sen avaa tulee pari koodia 090 nokka-akselnajoituksen säätömagneetti ja 106 imusarjan vaihtoventtiili. En saa poistettua vikailmoitusta, ohjelma ilmoittaa että vikamuistin tyhjentäminen ei onnistu. Onko kyseessä oikea vika (pitääkö olla huolissaan) vai eikö testeri pysty testaamaan ko. kohtia kun eivät ole antureita.
nuo mainitut osat
90 Adjustable camshaft timing solenoid (Y49) - open circuit/short circuit to ground
106 Resonance intake manifold switchover valve, open circuit/short to ground.
jos osat itsessän on ehjät niin oikosulku, johtopoikki(toden näköisesti noiden joku yhteinen johto/sulke tms)
kokeile niin että irootta molemista johdot mitä vaikutta koodin ja muuten sen jälkeen yksitellen sama,
kumpikin jo yksistään riittä että ei lähde käyntiin
tarkat ohjeet mitä ja mistä mitatta testata löydät kuvakeen wis alta sen,
kilkailemalla sieltä hht win(sehän se testatus ohjelma oli Tämän ikäiesn auton ollessa kysessä)
näytön ala reunasta saa myös lisä tietoja
.
Mökkillä
'
'
Re: Star Xentry testitulos apuja tarvitaan
Mitkä on parempia laitteita?fmmb kirjoitti:Tuon ikäisen auton kaikkia vikakoodeja ei Star 3: lla pääse kuittaamaan, täytyy olla paremmat laitteet.pee_ko kirjoitti:M104 moottori vuodelta 1995 ei lähde käyntiin. Laitoin laina testerin kiinni, tuloksena yksi F. HFM-Kuumakalvo-moottorinohjaus herja ja kun sen avaa tulee pari koodia 090 nokka-akselnajoituksen säätömagneetti ja 106 imusarjan vaihtoventtiili. En saa poistettua vikailmoitusta, ohjelma ilmoittaa että vikamuistin tyhjentäminen ei onnistu. Onko kyseessä oikea vika (pitääkö olla huolissaan) vai eikö testeri pysty testaamaan ko. kohtia kun eivät ole antureita.
Re: Star Xentry testitulos apuja tarvitaan
FinlandMerceds kirjoitti:Oikea vika tarkista ensimäisenä sulkeeta sen jälkeenpee_ko kirjoitti:M104 moottori vuodelta 1995 ei lähde käyntiin. Laitoin laina testerin kiinni, tuloksena yksi F. HFM-Kuumakalvo-moottorinohjaus herja ja kun sen avaa tulee pari koodia 090 nokka-akselnajoituksen säätömagneetti ja 106 imusarjan vaihtoventtiili. En saa poistettua vikailmoitusta, ohjelma ilmoittaa että vikamuistin tyhjentäminen ei onnistu. Onko kyseessä oikea vika (pitääkö olla huolissaan) vai eikö testeri pysty testaamaan ko. kohtia kun eivät ole antureita.
nuo mainitut osat
90 Adjustable camshaft timing solenoid (Y49) - open circuit/short circuit to ground
106 Resonance intake manifold switchover valve, open circuit/short to ground.
jos osat itsessän on ehjät niin oikosulku, johtopoikki(toden näköisesti noiden joku yhteinen johto/sulke tms)
kokeile niin että irootta molemista johdot mitä vaikutta koodin ja muuten sen jälkeen yksitellen sama,
kumpikin jo yksistään riittä että ei lähde käyntiin
tarkat ohjeet mitä ja mistä mitatta testata löydät kuvakeen wis alta sen,
kilkailemalla sieltä hht win(sehän se testatus ohjelma oli Tämän ikäiesn auton ollessa kysessä)
näytön ala reunasta saa myös lisä tietoja
Sulkeilla varmaan tarkoitat sulakkeita. Sulakkeet on ehjät, johdot on tarkistettu ei oikosulkuja. Johtojen irroittaminen ei vaikuta testin lopputulokseen. Pitää saada vikamuisti nollattua, mutta miten.
.
Re: Star Xentry testitulos apuja tarvitaan
Älä välitä tuosta rumiluksen jaskan pauhannasta. Ei sen nykyinen C4 sen paremmin vanhoja autoja testaa kuin joku vanhempi C3/PartD laitekaan. Rumilus kun ei uusia autoja ole nähnyt kuin telkkarissa niin ei tiedä että vasta uudempien kanssa tulee ero C3:n ja C4:n välillä.pee_ko kirjoitti:Mitkä on parempia laitteita?fmmb kirjoitti:Tuon ikäisen auton kaikkia vikakoodeja ei Star 3: lla pääse kuittaamaan, täytyy olla paremmat laitteet.pee_ko kirjoitti:M104 moottori vuodelta 1995 ei lähde käyntiin. Laitoin laina testerin kiinni, tuloksena yksi F. HFM-Kuumakalvo-moottorinohjaus herja ja kun sen avaa tulee pari koodia 090 nokka-akselnajoituksen säätömagneetti ja 106 imusarjan vaihtoventtiili. En saa poistettua vikailmoitusta, ohjelma ilmoittaa että vikamuistin tyhjentäminen ei onnistu. Onko kyseessä oikea vika (pitääkö olla huolissaan) vai eikö testeri pysty testaamaan ko. kohtia kun eivät ole antureita.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Star Xentry testitulos apuja tarvitaan
Jep niitä kirjoittamin on välillä mitää sattuu asia kuitenkin ylensä selviää kun huolella lukee,pee_ko kirjoitti:Sulkeilla varmaan tarkoitat sulakkeita. Sulakkeet on ehjät, johdot on tarkistettu ei oikosulkuja. Johtojen irroittaminen ei vaikuta testin lopputulokseen. Pitää saada vikamuisti nollattua, mutta miten.FinlandMerceds kirjoitti:Oikea vika tarkista ensimäisenä sulkeeta sen jälkeenpee_ko kirjoitti:M104 moottori vuodelta 1995 ei lähde käyntiin. Laitoin laina testerin kiinni, tuloksena yksi F. HFM-Kuumakalvo-moottorinohjaus herja ja kun sen avaa tulee pari koodia 090 nokka-akselnajoituksen säätömagneetti ja 106 imusarjan vaihtoventtiili. En saa poistettua vikailmoitusta, ohjelma ilmoittaa että vikamuistin tyhjentäminen ei onnistu. Onko kyseessä oikea vika (pitääkö olla huolissaan) vai eikö testeri pysty testaamaan ko. kohtia kun eivät ole antureita.
nuo mainitut osat
90 Adjustable camshaft timing solenoid (Y49) - open circuit/short circuit to ground
106 Resonance intake manifold switchover valve, open circuit/short to ground.
jos osat itsessän on ehjät niin oikosulku, johtopoikki(toden näköisesti noiden joku yhteinen johto/sulke tms)
kokeile niin että irootta molemista johdot mitä vaikutta koodin ja muuten sen jälkeen yksitellen sama,
kumpikin jo yksistään riittä että ei lähde käyntiin
tarkat ohjeet mitä ja mistä mitatta testata löydät kuvakeen wis alta sen,
kilkailemalla sieltä hht win(sehän se testatus ohjelma oli Tämän ikäiesn auton ollessa kysessä)
näytön ala reunasta saa myös lisä tietoja.
siis olipa ne johdot kiinni tai ei niin vika koodin ei vaikutta mitään ja johdot sekä ne osat siellä johdon pässä mitattu ja ehjäksi todettu niin sitten menee ikäväksi vika on silloin mitä ilmeisemin siellä mistä ne johdot lähtee eli ecusa
niin kauan kun viat näkyy activisina ei niitä voi nollatta, koititko tarkstusten jälkeen myös ohjauksista ohjata niitä joskus vaatii että todentuu sitä kautta ehjäksi ja sitten vielä semoinekin että jotkin viat saa nollattu vasta kun moottori on käyntilämmin(mutta tuskin tämä jos ei kerran lähde käyntiin niin hulla se olisi niin toteutettuna) sitten tarkistella myös että eculle tulee kaikki virrat sekä maat (niitä tule usemapia ja jos joku putuu voi osa laiteista olla pois pelistä)
se c3/partd minkä nim DBFI mainitsi yhdistettynä hht vin ohjelmaan
on parsa mahdolinen ko autoon jos et sitten saa jostain vielä vanhempaa hand held testeriä(hht)
tosin se ei ole yhtään parempi ko autoon siellä pyörii se sama hht testi ohjelama
. .
Mökkillä
'
'