Potilas on Vito W639 -14 4x4 116 versio, 5g automaatilla, ajettu noin 300tkm.
Auto toimii muuten mallikkaasti, mutta voimansiirrossa taitaa olla klappia tai etuperän kiinnikkeissä tms. Kun ajaessa moottorijarrulta lähtee uudelleen kiihdyttämään kuuluu aika voimakas kolaus auton etupäästä. Selkeästi viittaa voimansiirtoon/kiinnikkeisiin, koska kaasua pelaamalla saa aina kolahtamaan. Omaan korvaan aika metallinen kolaus, kuuluu myös kun lähtee parkkiruudusta ja siirtää vaihteen P:ltä R:lle. Ääni ei ole sen kummemmin muuttunut viimeisen 10tkm aikana, kuului jo ostaessa.
Onko näissä joku tietty kohta/osa joka tätä aiheuttaa? Aikaisemmasta pre-facelift 639 nelikosta rupesi venynyt jakolaatikon ketju hyppimään yli, ketjun vaihdolla korjaantui. Siinä en muista että olisi alkanut kolahdella ennakkoon kuitenkaan. Joten olisiko kyseessä jotku vaihdelaatikon/perän puslat ja onko paha homma vaihtaa?
Niin, taitaa näissä uudemmissakin 639:ssä olla jakolaatikon ketju venyvää mallia?