W211 pikku akku
W211 pikku akku
Ilmeisesti pikku akku menossa kun ilmoitteli mittarissa battery convenience functions . Tosin nyt vähään aikaan ei ole tullut käyttö akku vaihdettu tänä kesänä. Mistä ja millainen pikku akku sinne kannattaa laittaa ja tietysti mahdollisimman halvin?.
Re: W211 pikku akku
Ostin pari kuukautta sitten Exide pikkuakun Fixus-liikkeestä (tuotenumero EK 131). Toimii moitteettomasti ja akkuherjat hävisivät. Hinta liikkeessä 63€, Fixus-verkkokaupassa 75€. Suosittelen. Entinen pikkuakku kesti noin 6-vuotta ja uskoisin että "kuoli" sen tähden koska autoni oli seisonnassa pari kuukautta tallissa.
E200 W213 -17 Premium Business AMG
E240 W211 -03 Elegance
C180T 202 Business Classic farmari vm.2000
E200 124 vm.1990
190E vm.1989
E240 W211 -03 Elegance
C180T 202 Business Classic farmari vm.2000
E200 124 vm.1990
190E vm.1989
Re: W211 pikku akku
W211 ilmoittelee tosi herkästi "Battery protection"-ilmoitusta , esimerkiksi jos on vähänkin vanhempi akku ja kunnon pakkasaamulla starttaus, niin ilmoitus tulee usein. En ole varma tuleeko tuo ilmoitus pikkuakusta vaikka se rikki/huonona olisinkin.
Tästä on jo useita vuosia aikaa, mutta muistaakseni meni näin: Tavallisessa maantie ajossa "Battery protection"-ilmoitus, joka poistui melko pian. Muutaman päivän päästä sama ilmoitus yhä useammin ja sitten pari päivää niin punainen ilmoitus näyttöön akun kuvan kanssa. Asiaa tutkittiin ja laturiin vika paikantui. Vaihdoin uuden laturinsäädinpaketin ja homma OK. Liukurenkaat oli jo kuluneet, mutta en tiedä miten "syvät" renkaat ovat. Ainakin 50tkm on menty pelkällä säätimen vaihdolla. Säätimen vaihto onnistuu laturia irroittamatta, ainakin rividieseleihin.
Tästä on jo useita vuosia aikaa, mutta muistaakseni meni näin: Tavallisessa maantie ajossa "Battery protection"-ilmoitus, joka poistui melko pian. Muutaman päivän päästä sama ilmoitus yhä useammin ja sitten pari päivää niin punainen ilmoitus näyttöön akun kuvan kanssa. Asiaa tutkittiin ja laturiin vika paikantui. Vaihdoin uuden laturinsäädinpaketin ja homma OK. Liukurenkaat oli jo kuluneet, mutta en tiedä miten "syvät" renkaat ovat. Ainakin 50tkm on menty pelkällä säätimen vaihdolla. Säätimen vaihto onnistuu laturia irroittamatta, ainakin rividieseleihin.
Re: W211 pikku akku
Mukavuustoimintojen sammutus liittyy pääakun jännitteeseen, se on komiosainen ja jänniterajat ja niiden mukana sammuteltavat laitteet löytyvät jostain threadista foorumilta. Toki se taas kiertäen voi johtua hajonneesta pikkuakusta joka imee pääakun vajaaksi. Mitata pääakun ja pikkuakun jännite, latausjännite, tarkastella että kaikki akun johdot ovat kunnolla kireällä, moottorin maakaapeli ei hapettunut (kunnon tarkastus vaatii irroittamisen)... stari taas ketoilee jos vikaa on pikkuakun releessä ja laturin säätimelle on testi.
Jos sitä halvinta haetaan niin ei oikeasti haluta ongelmavapaata tulevaisuutta, hivenen paksumpi lompakko vaatii usein myös paksumman otsasuonen.
Jos sitä halvinta haetaan niin ei oikeasti haluta ongelmavapaata tulevaisuutta, hivenen paksumpi lompakko vaatii usein myös paksumman otsasuonen.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 pikku akku
Eihän se noilla ehdoilla ole kuin mittaat entisestä koon ja haet kaikista halvimman enintään sen kokoisen. Hyvin harvoin johtuu pikkuakusta tuo ilmoitus, useammin siitä että on laitettu halpa ei-AGM pääakku.
wiimax.fi
Re: W211 pikku akku
Ei kai se pikkuakku voi imeä pääakkua juuri tuon releen takia?MiHe kirjoitti:Mukavuustoimintojen sammutus liittyy pääakun jännitteeseen, se on komiosainen ja jänniterajat ja niiden mukana sammuteltavat laitteet löytyvät jostain threadista foorumilta. Toki se taas kiertäen voi johtua hajonneesta pikkuakusta joka imee pääakun vajaaksi. Mitata pääakun ja pikkuakun jännite, latausjännite, tarkastella että kaikki akun johdot ovat kunnolla kireällä, moottorin maakaapeli ei hapettunut (kunnon tarkastus vaatii irroittamisen)... stari taas ketoilee jos vikaa on pikkuakun releessä ja laturin säätimelle on testi.
Jos sitä halvinta haetaan niin ei oikeasti haluta ongelmavapaata tulevaisuutta, hivenen paksumpi lompakko vaatii usein myös paksumman otsasuonen.
Re: W211 pikku akku
Se rele on joskus rikki, tai ehjälläkin releellä sitten kun se lataussekvenssi auton käynnistyttyä on päällä niin virheilmoitus tulee kuitenkin kun jännite notkahtaa. Nythän ei oikein tarkasti tiedetä kuinka vika aloittajan autossa käyttäytyy ja mitään ei ole mitattu.Obnoxio kirjoitti: Ei kai se pikkuakku voi imeä pääakkua juuri tuon releen takia?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 pikku akku
Ei voi, ja yhtään viallista relettä en ole joutunut vaihtamaan koskaan vaikka näiden kanssa taistellut aina. Sitten taas jos pikkuakku on rikki niin että jännite kyykkää, tulee punainen vikailmoitus ruutuun.Obnoxio kirjoitti:Ei kai se pikkuakku voi imeä pääakkua juuri tuon releen takia?MiHe kirjoitti:Mukavuustoimintojen sammutus liittyy pääakun jännitteeseen, se on komiosainen ja jänniterajat ja niiden mukana sammuteltavat laitteet löytyvät jostain threadista foorumilta. Toki se taas kiertäen voi johtua hajonneesta pikkuakusta joka imee pääakun vajaaksi. Mitata pääakun ja pikkuakun jännite, latausjännite, tarkastella että kaikki akun johdot ovat kunnolla kireällä, moottorin maakaapeli ei hapettunut (kunnon tarkastus vaatii irroittamisen)... stari taas ketoilee jos vikaa on pikkuakun releessä ja laturin säätimelle on testi.
Jos sitä halvinta haetaan niin ei oikeasti haluta ongelmavapaata tulevaisuutta, hivenen paksumpi lompakko vaatii usein myös paksumman otsasuonen.
En silti väitä etteikö MiHen kertoma olisi mahdollista, mutta harvinaista kuitenkin.
wiimax.fi
Re: W211 pikku akku
Aloittajan kannattanee siis palata asiaan ensi talvena, mikäli jänniteherjaa tulee liian kanssa. Älä turhaan vaihda pikkuakkua. Auto ilmoittelee kyllä punaisella ruudulla, kun tahtoo uuden pikkuakun.
Re: W211 pikku akku
Hei,Raf-62 kirjoitti:Ostin pari kuukautta sitten Exide pikkuakun Fixus-liikkeestä (tuotenumero EK 131). Toimii moitteettomasti ja akkuherjat hävisivät. Hinta liikkeessä 63€, Fixus-verkkokaupassa 75€. Suosittelen. Entinen pikkuakku kesti noin 6-vuotta ja uskoisin että "kuoli" sen tähden koska autoni oli seisonnassa pari kuukautta tallissa.
Toiminee tämä Fixus - metodi myös 2006 - mallin S350:ssä?
Koitin tiedustella akkuliikkeestä "pikkuakun" sielunelämästä, mutta niin ympäripyöreää oli kertomus, että oli maallikko taas huuli pyöreänä. Ei kuulemma tavallinen akku ole oikea?
Onko tietoa aiheesta. Mitään herjoja ei ole ruudulla, mutta alkaa hieman vaivalloisesti käynnistymään ja mitattaessa takapään iso akku on hyvässä hapessa ja pikkuakku taas vetelee kuulemma viimeisiään.
Re: W211 pikku akku
Ja vielä kysymys: Tämän Fixus - akun arvo on 13Ah - se lienee siis tarpeeksi pikkuakun tehtävän hoitamiseen. Mitähän nämä pikkuakun tehtävät muuten mahtavat olla..?S350 kirjoitti:Hei,Raf-62 kirjoitti:Ostin pari kuukautta sitten Exide pikkuakun Fixus-liikkeestä (tuotenumero EK 131). Toimii moitteettomasti ja akkuherjat hävisivät. Hinta liikkeessä 63€, Fixus-verkkokaupassa 75€. Suosittelen. Entinen pikkuakku kesti noin 6-vuotta ja uskoisin että "kuoli" sen tähden koska autoni oli seisonnassa pari kuukautta tallissa.
Toiminee tämä Fixus - metodi myös 2006 - mallin S350:ssä?
Koitin tiedustella akkuliikkeestä "pikkuakun" sielunelämästä, mutta niin ympäripyöreää oli kertomus, että oli maallikko taas huuli pyöreänä. Ei kuulemma tavallinen akku ole oikea?
Onko tietoa aiheesta. Mitään herjoja ei ole ruudulla, mutta alkaa hieman vaivalloisesti käynnistymään ja mitattaessa takapään iso akku on hyvässä hapessa ja pikkuakku taas vetelee kuulemma viimeisiään.
Re: W211 pikku akku
Muoks, missä välissä hypättiin uudempaan malliin... Start/stoppi on noissa toinen akku jos sellainen on...
Edit2: eikun v**ttu nyt oli ässästä jo kyse eikä eestä ensinkään
Edit2: eikun v**ttu nyt oli ässästä jo kyse eikä eestä ensinkään
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 pikku akku
Oletko katsonut konepellin alle? 2006 vuosimallin 221:ssä siellä on starttiakku ja se on kyllä isompi kuin 13 Ah.S350 kirjoitti:
Ja vielä kysymys: Tämän Fixus - akun arvo on 13Ah - se lienee siis tarpeeksi pikkuakun tehtävän hoitamiseen. Mitähän nämä pikkuakun tehtävät muuten mahtavat olla..?
Ei kannattaisi sotkea eri automalleja samaan threadiin kun ne mersut ei ole kaikki samanlaisia.
Re: W211 pikku akku
Tässä taidettiin hypätä myös 5 vaihteisesta automaatista 7 vaihteiseen? Eikös 211 korisissa pikkuakku ole SPC jarrujen toiminnan varmistamiseksi? Sitten taas 7 lovisissa on vielä paljon pienempi, sellainen nyrkinkokoinen, ihan vaan laatikkoa varten että saa vapaalle vaikka varsinainen akku olis tyhjä... 06 ässä 7 pykäläinen? R malliin hain tuon pikkuakun joskus ihan vaan elektroniikkakeskuksesta ja taisiolla jonkun rapiat 10e...
Pääakusta. Tuossa GL mallissa oli -15 vuosileimalla oleva MB OEM made in germany AGM akku kun sen ostin. Starttasi vähän laiskan oloisesti... akkuliikkeen testeri näytti sen olevan täydessä iskussa. Vaihdettiin kuitenkin uus Varta tilalle ja taas pyöri kuin kaffimylly. Vanhan akun varauskyky tuntuu menneen jotenkin olemattomaksi. Jännite on ihan ok tasolla, mutta virtaa siitä ei riitä kuin hetkellisesti... -09 R mallissa oli vielä alkuperäinen USA MB OEM akku ja 3 vuotta takaperin vaihdoin uuden tilaan varmuudeksi. Akku makasi talven ulkosalla ja sitä käytettiin satunnaisesti traktorin apustarttina. Kunnes keväällä vaihdoin sen traktoriin kiinni ja sen jälkeen se onkin sillä käynnistelty pian parivuotta. Täytyy sanoa että on ollut kestävää laatua tuo USA akku. Menipä ohi aiheen mutta akkujuttuja kuitenkin...
TJ
Pääakusta. Tuossa GL mallissa oli -15 vuosileimalla oleva MB OEM made in germany AGM akku kun sen ostin. Starttasi vähän laiskan oloisesti... akkuliikkeen testeri näytti sen olevan täydessä iskussa. Vaihdettiin kuitenkin uus Varta tilalle ja taas pyöri kuin kaffimylly. Vanhan akun varauskyky tuntuu menneen jotenkin olemattomaksi. Jännite on ihan ok tasolla, mutta virtaa siitä ei riitä kuin hetkellisesti... -09 R mallissa oli vielä alkuperäinen USA MB OEM akku ja 3 vuotta takaperin vaihdoin uuden tilaan varmuudeksi. Akku makasi talven ulkosalla ja sitä käytettiin satunnaisesti traktorin apustarttina. Kunnes keväällä vaihdoin sen traktoriin kiinni ja sen jälkeen se onkin sillä käynnistelty pian parivuotta. Täytyy sanoa että on ollut kestävää laatua tuo USA akku. Menipä ohi aiheen mutta akkujuttuja kuitenkin...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W211 pikku akku
NiinpäMiHe kirjoitti:Muoks, missä välissä hypättiin uudempaan malliin... Start/stoppi on noissa toinen akku jos sellainen on...
Edit2: eikun v**ttu nyt oli ässästä jo kyse eikä eestä ensinkään
Ässän omistaja kertoo että toinen akku testin mukaan vetelee viimeisiään ja auto käynnistyy vaivalloisesti. Mitähän kannattaisi tehdä ?
wiimax.fi
Re: W211 pikku akku
Myöskään 211-koriset ei ole samanlaisia eli yllä olevaa olisi hyvä tarkentaa jos joku 211-threadia lukee myöhemmin. Pre-faceliftissä pikkuakku on SBC-jarruja varten, faceliftissä eri pikkuakku.Maastis kirjoitti:Tässä taidettiin hypätä myös 5 vaihteisesta automaatista 7 vaihteiseen? Eikös 211 korisissa pikkuakku ole SPC jarrujen toiminnan varmistamiseksi? Sitten taas 7 lovisissa on vielä paljon pienempi, sellainen nyrkinkokoinen, ihan vaan laatikkoa varten että saa vapaalle vaikka varsinainen akku olis tyhjä... 06 ässä 7 pykäläinen? R malliin hain tuon pikkuakun joskus ihan vaan elektroniikkakeskuksesta ja taisiolla jonkun rapiat 10e...