Hei, minulla C 180 vm 95 ja olisi ilmastointiin liittyvä kysymys:
jos lämmönsäätimet on asetettu "valkoiselle" alueelle niin pitäisikö sisälämpötilan lämpinä jaksona myös automaattisesti laskea?
Itselläni on niin, että saan "jäähdytystä" sisälle vain siten, että siirrän lämmönsäätimet reilusti "siniselle" alueelle.
Toimiiko ilmastointi näin, vai onko jossain vikaa?
Hyvää kevään jatkoa kaikille foorumin lukijoille!
c 180 JA ILMASTOINTI
Re: c 180 JA ILMASTOINTI
Kyllä.JP kirjoitti:Hei, minulla C 180 vm 95 ja olisi ilmastointiin liittyvä kysymys:
jos lämmönsäätimet on asetettu "valkoiselle" alueelle niin pitäisikö sisälämpötilan lämpinä jaksona myös automaattisesti laskea?
Automatiikka mittää sisälämpötilaa taustapeilin yläpuolella. Jos sinulla on keskisuuttimet auki (näistähän tuee vain jäähdytetty eikä missään tapauksessa lämmiyetty ilmaa) ja suunnattu ylöspäin suoraan päin sitä tunnistintaa, niin automatiikka luulee että autossa on kylmää ja rupeaa pukkaa lämmitettyä ilmaa muista suuttimista.JP kirjoitti: Itselläni on niin, että saan "jäähdytystä" sisälle vain siten, että siirrän lämmönsäätimet reilusti "siniselle" alueelle.
Toimiiko ilmastointi näin, vai onko jossain vikaa?
Jos suljet tai suunnat keskisuuttimet suoraan tai hiukan alaspäin pitäisi kyllä "valkoinen" asento toimia ympäri vuoden.
Re: c 180 JA ILMASTOINTI
Onko koko antuihässäkkä tuossa taustapeilin juuressa, vai onko siihenliittyvää tavaraa muuallakin? Missä se moottori sijaitsee jos puhaltelee ilmaa anturille? Sekin katossa vai jossain hansikaslokeron takana? Kumpaakin väitettä olen kuullut? Pitäs lähteä itsekin selvittelemään tuon valkoisen osan huonoa toimintaa.cwickstr kirjoitti:
Automatiikka mittää sisälämpötilaa taustapeilin yläpuolella.
...hakua koitin mutten löytänyt mitään tätä suoranaisesti aiheetta sivuavaa
C180T (S202) -99