OM606:n piristämisestä

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

OM606:n piristämisestä

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!!

Kesä koittaa taas..
..tarkoituksena ois vähän piristtää tuota 24v turboa

Mitäpä asiantuntijat ovat mieltä kumpaan kannattaa aluksi satsata
pumppuun vai lastuun...???

Tarkotuksena ei oo tehdä superturboa ainakaan vielä...
;-)



~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3258
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Lastulla saat lisää +30 hp, sen jälkeen on käytävä pumppuun käsiksi.

Tosin turbokin jää pieneksi samoilla paikkeilla kuten myös välijäähdytin ja jos ne vaihdat niin sitten ei autoa saakaan enää katsastettua.

Lastun vaihtoehtona on rakentaa sama kytkentä itse - jos haluaa vain kokeilla miten paljon tehoa on reservissä niin vastus ja katkaisija riittää, mutta jos hakee käyttömukavuutta niin pientä elektroniikkarakentelua tarvitaan.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!

Joo onhan tätä foorumia tullu luettua noiden "päivitysten" osalta..
:-)

Mut kummasta EKANA kannattas alotta pumpusta vai lastusta.
Onko pelkästään pumpun "virittämisestä" mitään hyötyä..?

Niin ja tuosta kytkennän tekemisestä..
Jos siitä on enemmänki tietoa sastavila tai joku saitti niin pistäkäähän tänne.

nimim. kyllä sen verran kolvi pysyy kädessä
8)
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No siis paha sanoa mistä pitää aloittaa kun ei tiedä mihin varsinaisesti pyritään, jos se max n.230 hv riittää mitä vakiopumpulla irtoaa niin ei muuta kuin lastua peliin, jos haluat enemmän hönkää niin sitten pakoputki, turbo ja cooleri vaihtoon, pumppu laittoon ja sitten nilkuttamalla Karalalle mittatilauslastun tekoon.

Pumppua on aika turha modifioida jos ei meinaa muita osia vaihtaa, kun lastullakin saa ihan kivoja lisätehoja.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Ruokahaluhan kasvaa syödessä...
;-)

Mut lastu jokatapauksessa tänäkesä PITÄÄ laitta!!!
Tuota oon vakaasti harkinnu
http://www.powerflash.fi/chiptuning/dat ... 300td.html

Sitten on kuulemma Carlsson tai Brabus bokseja joka on plug and play asennus ja siitä pystyy säätämään tehot vakioksi "lennosta" ja päinvastoin..

Tiedä sitten tuonki huhun paikkansapitävyydestä.....


~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Vastaa Viestiin