w124 mersun ostaminen
w124 mersun ostaminen
Joo, eli siis olisin ostamassa tollaista 200D vm.87 mersua. Ajettu on joku 500-550tkm väliin.
Mitä tuosta kannattaa katsoa, tyyppiviat jne. En ole ennemmin mersua omistanut eikä ole paljon tietoa kyseisestä merkistä.
Ja näistä on varmast jauhettu täällä ennenkin, mutta ajattelin itse kysyä ku on ajankohtaista mennä kohta katsomaan.
Kaikki tieto olisi nyt tervetullutta, että tietää vähän mitä siitä mersusta katsoo ennen kuin ostaa.
T:M.T
Mitä tuosta kannattaa katsoa, tyyppiviat jne. En ole ennemmin mersua omistanut eikä ole paljon tietoa kyseisestä merkistä.
Ja näistä on varmast jauhettu täällä ennenkin, mutta ajattelin itse kysyä ku on ajankohtaista mennä kohta katsomaan.
Kaikki tieto olisi nyt tervetullutta, että tietää vähän mitä siitä mersusta katsoo ennen kuin ostaa.
T:M.T
Tuossa ainakin jotain tarkistettavaa:
Mercedes-Benz 200-300 (W124)
* käsijarrun mekanismi juuttuu ja käsijarru pitää huonosti
* takajarrulevyt ruostuvat ja jarrusatulat juuttuvat
* jarruputket ruostuvat
* nokka-akseli voi olla kulunut jo 150 000 kilometriä ajetussa autossa (tällöin voi kuulua venttiilinnaputusta ja tyhjäkäyntikierrosluku vaeltaa, venttiilinnaputus voi johtua myös tukkeutuneista hydraulisista venttiilinnostimista)
* jousissa katkoksia
* etupään alapallonivelet väljät
* raidetangon päät väljät
* takatukivarsien kumihelat väljät paljon ajetuissa autoissa
* vuoteen 1988 saakka oli käytössä heikompi jakopään ketju (ketju voi olla venynyt ja se voi pitää ääntä, tällöin on ketjun vaihto edessä)
* dieselin alipainepumppu rikki (vika ilmenee "lotkottavana" tyhjäkäyntinä, moottori ei sammu käännettäessä virta-avainta)
* kaasuvaijeri takertelee, katalysaattorimallien kaasuttimien toiminnassa muutenkin ongelmia (polttoaineen suihkutuksella varustetut mallit parempia)
* venttiilivarsien tiivisteet voivat olla kuluneet
* laturivikoja, jännitteensäädinvikoja
* virtalukkovikoja, avain juuttuu
* dieselissä polttoaineputki
* ja ruiskutuspumppuvuotoja (rakennetta parannettu -90)
* moottorin öljyvuotoa venttiilikopan tiivisteestä ja kampiakselin etupään tiivisteestä
* vetopyörästön öljyvuotoa
* automaattivaihteistoissa vuotoja ja vikoja vuosimalleissa -89/90
* polttoainepumpun relevikoja esiintyy vuosimalleissa -89/90
* kardaaninivelet saattavat olla rikki
* jäähdytysnesteletkuissa vuotoja
* takapyöränlaakerivikoja
* lasinpyyhkimen moottori rikki
* oven rajoitin rikki
* pakoputkistossa vuotoja
* matkamittareita käsitelty: tarkista auton huoltohistoria, jos autossa ei ole huoltokirjaa, suhtaudu mittarilukemaan varauksella (päältäpäin vaikea erottaa 300 000 kilometriä ajettua yksilöä 150 000 kilometriä ajetusta)

Mercedes-Benz 200-300 (W124)
* käsijarrun mekanismi juuttuu ja käsijarru pitää huonosti
* takajarrulevyt ruostuvat ja jarrusatulat juuttuvat
* jarruputket ruostuvat
* nokka-akseli voi olla kulunut jo 150 000 kilometriä ajetussa autossa (tällöin voi kuulua venttiilinnaputusta ja tyhjäkäyntikierrosluku vaeltaa, venttiilinnaputus voi johtua myös tukkeutuneista hydraulisista venttiilinnostimista)
* jousissa katkoksia
* etupään alapallonivelet väljät
* raidetangon päät väljät
* takatukivarsien kumihelat väljät paljon ajetuissa autoissa
* vuoteen 1988 saakka oli käytössä heikompi jakopään ketju (ketju voi olla venynyt ja se voi pitää ääntä, tällöin on ketjun vaihto edessä)
* dieselin alipainepumppu rikki (vika ilmenee "lotkottavana" tyhjäkäyntinä, moottori ei sammu käännettäessä virta-avainta)
* kaasuvaijeri takertelee, katalysaattorimallien kaasuttimien toiminnassa muutenkin ongelmia (polttoaineen suihkutuksella varustetut mallit parempia)
* venttiilivarsien tiivisteet voivat olla kuluneet
* laturivikoja, jännitteensäädinvikoja
* virtalukkovikoja, avain juuttuu
* dieselissä polttoaineputki
* ja ruiskutuspumppuvuotoja (rakennetta parannettu -90)
* moottorin öljyvuotoa venttiilikopan tiivisteestä ja kampiakselin etupään tiivisteestä
* vetopyörästön öljyvuotoa
* automaattivaihteistoissa vuotoja ja vikoja vuosimalleissa -89/90
* polttoainepumpun relevikoja esiintyy vuosimalleissa -89/90
* kardaaninivelet saattavat olla rikki
* jäähdytysnesteletkuissa vuotoja
* takapyöränlaakerivikoja
* lasinpyyhkimen moottori rikki
* oven rajoitin rikki
* pakoputkistossa vuotoja
* matkamittareita käsitelty: tarkista auton huoltohistoria, jos autossa ei ole huoltokirjaa, suhtaudu mittarilukemaan varauksella (päältäpäin vaikea erottaa 300 000 kilometriä ajettua yksilöä 150 000 kilometriä ajetusta)

Kokonaispaino varmaankin 1710-1800kg -> 440 euroaM.T kirjoitti:No, siinähän oli melkoinen liuta tarkastettavaa.
Paljonhan tuossa on dieselvero?
Oma 250D 1790kg, joten 440 euroa
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Nokka-akseli voi olla kulunut jo 150 000 kilometriä ajetussa autossa (tällöin voi kuulua venttiilinnaputusta ja tyhjäkäyntikierrosluku vaeltaa, venttiilinnaputus voi johtua myös tukkeutuneista hydraulisista venttiilinnostimista)M.T kirjoitti:Miten tuollaisissa puolimiljoonaa huilatuissa esim.onko koneessa jotakin mikä kannattaisi pistää merkille?
Miten nuissa pohja on yleensä kestänyt?
Onko tiettyjä ruostepaikkoja (kaaret,ovet)?
Miten sähkölaitteet yleensä pelaa?
Siinä taas jotakin mitä tuli mieleen.
Vuoteen 1988 saakka oli käytössä heikompi jakopään ketju (ketju voi olla venynyt ja se voi pitää ääntä, tällöin on ketjun vaihto edessä)
MB 300 TDT -87 A
Varaosat kohtuu hintaisia. Jos VEHO:lle---> Kalliita. Toisaalta harakiriosat on ...
mm.TÄÄLTÄ OSIAkohtuu hintaan, jos löytyy sopivia.
mm.TÄÄLTÄ OSIAkohtuu hintaan, jos löytyy sopivia.
MB 300 TDT -87 A
Täältähän voit myös tsekata osia:M.T kirjoitti:Ja onko varaosat kalliita?
http://www.kl-varaosat.fi/
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Riippuu autosi ruostesuojauksesta. Onko alusta käsitelty ja miten. Jos on massattu, katso kaikki massan repeämät ja halkeamat. Voi olla piileviä vaurioita jos on vesi/suolavesi päässyt massan alle. Etu kaaret sisältä voi olla peiteltyjä ruostevikoja kuskin jalkatilan puolella. Kromiset kaaret, niiden alla monesti muhii pahoja vaurioita. Ikkunalistoitusten vierukset/ alta.
Tämä ei koske dieseliä, sillä voi päästää huomattavasti kauemmin jakoketjulla. Nokka-akseli ei käytännössä ikinä kulu om 60x moottoreista.ttornberg kirjoitti:Nokka-akseli voi olla kulunut jo 150 000 kilometriä ajetussa autossa (tällöin voi kuulua venttiilinnaputusta ja tyhjäkäyntikierrosluku vaeltaa, venttiilinnaputus voi johtua myös tukkeutuneista hydraulisista venttiilinnostimista)M.T kirjoitti:Miten tuollaisissa puolimiljoonaa huilatuissa esim.onko koneessa jotakin mikä kannattaisi pistää merkille?
Miten nuissa pohja on yleensä kestänyt?
Onko tiettyjä ruostepaikkoja (kaaret,ovet)?
Miten sähkölaitteet yleensä pelaa?
Siinä taas jotakin mitä tuli mieleen.
Vuoteen 1988 saakka oli käytössä heikompi jakopään ketju (ketju voi olla venynyt ja se voi pitää ääntä, tällöin on ketjun vaihto edessä)
Tässä yksi vaihtoehto
Jakopään ketjulle ei ole määritelty vaihtoväliä, mutta jotkut asiantuntijat sanovat että kannattaisi vaihtaa noin 200-300 tkm välein. Oma autoni muuten täyttää suurinpiirtein määrittämäsi kriteerit.
W201 190 D 2.5 Turbo IC -88 [url=http://www.nettiauto.com/783440]Myynnissä[/url]
ex W124 200 D -87
ex W124 E 300 D aut -94
ex W201 190 E 2.0 -88
ex W124 200 D -87
ex W124 E 300 D aut -94
ex W201 190 E 2.0 -88