Moi
Tuli ostettua tuollainen slk 230k R170 korimallinen kesäleluksi.
Autoon on asennettu nyt alustasarja + 18-tuuman renkaat. Tällä setillä auto on turhan matala, eturengas raapii tosi herkästi kaarta. Mikä seuraavasti vaihtoehdoista olisi järkevin siten että auton ajoominaisuudet olisi järkevällä tasolla ja ulkonäkö ei ole mikään traktori.
1. Pitää nuo olemassa olevat renkaat ja vaihtaa vakion alustasarjan paikalleen
2. Myy nuo renkaat ja ostaa tilalle 17-tuuman renkaat, madallussarja paikallaan
3. Madallussarja ja 18-tuuman vanteet, etujousikumien vaihto korkeammaksi (n. 3/4?) keuliiko jo?
4. Vaihtaa vakion alustasarjan ja ostaa 17-tuuman renkaat tilalle? Onko jo liian traktorimainen?
Vai jotenkin muuten? Minkähän merkkiset nuo autossa olevat vanteet ovat?
Tähän samaan, olisko jollain pks-seudulla vuokrata mersun jousipuristimia?
https://ibb.co/ZxVXzSx
Slk r170 alustasarja ja 18-tuuman vanteet
Re: Slk r170 alustasarja ja 18-tuuman vanteet
Eihän se vanteen tuumakoko sitä renkaan halkaisijaa määritä. Eli ei 17" rengas yhtään paremmin, tai huonommin sovi. Välttämättä.
Minkä kokoiset renkaat nyt on, ja mikä on vanteiden ET?
Veikkaan että on joko liian pieni ET vanteessa (vanne tulee liikaa ulos kaaresta) tai ylikokoinen regas.
...tai sitten se autosi on TODELLA matala.
EDIT: Katsoin kuvan, onhan tuo nyt keulasta aivan naurettavan matala!!
Homma toiset jouset, ei tuosta ajettavaa saa muuten millään.
Joko uudet madallusjouset, jotakin tyyliin -30mm, tai sitten orkkiskorkuiset.
Minkä kokoiset renkaat nyt on, ja mikä on vanteiden ET?
Veikkaan että on joko liian pieni ET vanteessa (vanne tulee liikaa ulos kaaresta) tai ylikokoinen regas.
...tai sitten se autosi on TODELLA matala.
EDIT: Katsoin kuvan, onhan tuo nyt keulasta aivan naurettavan matala!!

Homma toiset jouset, ei tuosta ajettavaa saa muuten millään.
Joko uudet madallusjouset, jotakin tyyliin -30mm, tai sitten orkkiskorkuiset.