Hei
Olen ongelmissa Mersun SL R230 turvakaaren ”roll bar”
kanssa.
Kaari ei lukitu ala-asentoon, liikkuu hyvin napeista,
mutta jää vain hetkeksi alas ja nousee takaisin yös.
Rajatiedot ylä/ala tunnistaa, katsottu *:la.
Myös pikalaukaisu toimii, kun palkki hetkellisesti alhaalla
ja *:la laukaisee.
Vario katto toimii, eli painetta on, eikä vuotoja ole löytynyt.
Katse onkin ”käännetty” lukitusventtiileihin jotka
ovat hydrauliset kääntöhydrauliikan sivussa.
Purin venttiilit irti, mutta en pystynyt niitä mitenkään
*:la testaamaan (ongelmia myös * kanssa), mutta
kuljettajan puoleisen venttiilin pystyy sormivoimin
painamaan pohjaan, matkustajan puoleista ei.
Onko kukaan foorumilaisista törmännyt ko. ongelmaan?
Kukitseeko venttiili katon ylä sekä ala-asentoon?
Löytyykö keneltäkään räjäytyskuvaa kääntölaitteesta, esim. sellaista jossa se olisi purettuna.
-Tero
SL R230 turvakaari ja sen lukitus
SL R230 turvakaari ja sen lukitus
Terkele
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
Re: SL R230 turvakaari ja sen lukitus
Vastaan itselleni, jos jollain tulee samaa ongelmaa.
Turvakaaren lukitusventtiilit paineistuvat silloin kun kaarta
liikutetaan ylös/alas.
Ylä/ala asennoissa paineet pois.
Jos venttiilin irroittaa voi (omalla vastuulla tietysti) ruuvarilla venttiilin reiästä painamalla ja samalla ylös/alas kytkimistä painamalla kaarta liikuttaa ja liikkeet testata.
Kun kaari on alhaalla paine pois ruuvarilta ja kaari jää ala-asentoon.
Venttiilien paikoilleen asennusta voi helpottaa sivussa olevien jousien painetta vähentämällä, esim. jousikoukulla vetämällä.
-Tero
Turvakaaren lukitusventtiilit paineistuvat silloin kun kaarta
liikutetaan ylös/alas.
Ylä/ala asennoissa paineet pois.
Jos venttiilin irroittaa voi (omalla vastuulla tietysti) ruuvarilla venttiilin reiästä painamalla ja samalla ylös/alas kytkimistä painamalla kaarta liikuttaa ja liikkeet testata.
Kun kaari on alhaalla paine pois ruuvarilta ja kaari jää ala-asentoon.
Venttiilien paikoilleen asennusta voi helpottaa sivussa olevien jousien painetta vähentämällä, esim. jousikoukulla vetämällä.
-Tero
Terkele
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani