Lähdin tutkimaan kun auton sisään tulee vähän palaneen öljyn käryä. Huomasin että raitisilmasuodattimen vieressä konetilan takaosassa pelkääjän puolella on musta muovimötikkä mikä oli kostea öljystä. Siitä se sitten varmaan käryää moottorin kuumetessa.
Liitteenä on kuva mötikästä ja osoitan mahdollista vuotokohtaa. Mikä osa tuo on ja voiko siihen vaihtaa itse tiivisteen helpohkosti?
Kiitos paljon avusta!!
Auto on - 06 280cdi farkku
W211 280 cdi öljyvuoto
W211 280 cdi öljyvuoto
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W211 280 cdi öljyvuoto
huohotin, se 'hikoilee' hyvin yleisesti. Jos se oikeasti vuotaa enämpi niin sen pelkän 'jääkiekon' voi kyllä vaihtaa, noista joskus kuoleentuu se kalvo sieltä sisältä (no sitäkin myydään ebayssä erikseen) ja silloin alkaa tuuppaamaan öljyä turbolle. Sitten siellä koneen takaosassa on vielä oma yhdyskilke minkä tiivistekaulus voi kulua ja siten huohottimelle kulkeutuu enemmän öljyä mitä tarkoitettu. Ja sitten ne jatkoletku sinne etäppäin vuotaa aika useesti myös, Veho/KL kyllä myy koko sarjaa.
Kato että ruiskut eivät vuoda (ruiskujen tyvet ei märkänä/mustana).
Kato että ruiskut eivät vuoda (ruiskujen tyvet ei märkänä/mustana).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 280 cdi öljyvuoto
EDIT:
Kirjotuksen aikana olikin jo huohotuksesta postattu mutta jätetään tuo sepostus nyt tähän kuitenkin... sisääntunkeutuva käry vois hyvinkin liittyä suuttimen pohjiin, kuten mainittu.
Tuo on kampikammion tuuletusventtiili. En ole perehtynyt koko rakenteeseen, mutta kytkeytyy sinne nokka-akselin päässä olevaan "luukkuu" ja sielä on joku mekaniikka joka vastaa pyörivään nokka-akseliin. Ja siellä tapahtuu myös kulumista, jonka seurauksena huohotuskaasujen mukana alkaa liikkua enemmän öljyä. Tämä öljy sitten päätyy tuon kuvan venttiilin kautta turbon imuun. Sillä matkalla öljy tiivistyy kaasun seasta ja alkaa vuotaa jokaisesta mahdollisesta rakosesta... yksi ongelman esiintymisen ilmentymä on turbon imun liitoksesta imusarjan läppämoottorin päälle valuva öljy joka hajottaa läppämoottorin...
Tuosta huohotuksen lähdöstä nokan päästä oli kesänmittaan joku threadi/postauksia. Sieltä kannattais varmaan lähteä liikkeelle ja minimoida öljyn määrä mikä päätyy huohotukseen. Sitten tuota huohotusventtiiliä saa varaosana, tarvikkeenakin.
TJ
Kirjotuksen aikana olikin jo huohotuksesta postattu mutta jätetään tuo sepostus nyt tähän kuitenkin... sisääntunkeutuva käry vois hyvinkin liittyä suuttimen pohjiin, kuten mainittu.
Tuo on kampikammion tuuletusventtiili. En ole perehtynyt koko rakenteeseen, mutta kytkeytyy sinne nokka-akselin päässä olevaan "luukkuu" ja sielä on joku mekaniikka joka vastaa pyörivään nokka-akseliin. Ja siellä tapahtuu myös kulumista, jonka seurauksena huohotuskaasujen mukana alkaa liikkua enemmän öljyä. Tämä öljy sitten päätyy tuon kuvan venttiilin kautta turbon imuun. Sillä matkalla öljy tiivistyy kaasun seasta ja alkaa vuotaa jokaisesta mahdollisesta rakosesta... yksi ongelman esiintymisen ilmentymä on turbon imun liitoksesta imusarjan läppämoottorin päälle valuva öljy joka hajottaa läppämoottorin...
Tuosta huohotuksen lähdöstä nokan päästä oli kesänmittaan joku threadi/postauksia. Sieltä kannattais varmaan lähteä liikkeelle ja minimoida öljyn määrä mikä päätyy huohotukseen. Sitten tuota huohotusventtiiliä saa varaosana, tarvikkeenakin.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W211 280 cdi öljyvuoto
Kiitos vastauksista! Täytyy tutustua aiheeseen.
Re: W211 280 cdi öljyvuoto
Näkyykö nuo ruiskusuuttimien tyvet/pohjat siinä moottorin päällä vai täytyykö niitä irrottaa että näkee tilanteen?
Re: W211 280 cdi öljyvuoto
Näkee, mutta siellä on se sellainen vaahtomuovinen äänieriste mikä pitää ottaa pois (näkyy tuossa sun kuvassakin).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01