Aloitteleva mersu harrastelija kyselis semmosta, että miten hankala rojekti olis lähtee turbottamaan om602 ja mitä kaikkee tulis ottaa huomioon? Kiitos kaikille jo etukäteen!
Nii joo piti tässä samalla tiedustella onko vakkari mahollista korjata ite vai pittääkö viedä jollekki ammattilaiselle? MB 250 E -91 siis
w124 turbotus?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Su 07.03.2021 17:30
w124 turbotus?
Viimeksi muokannut nurmigomedov, Ma 08.03.2021 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w124 turbotus?
Tekniikan osalta muuten on parempia neuvojia kuin minä, mutta laillisuuden puitteissa homma menee niin että otetaan ahdettuna penkkilappu ja tehdään vertailutodistus sopivaan tehokkaampaan malliin verraten (jos teho sen verran nousee ettei "omat tehot" riitä), muutetaan auto vastaamaan vertailuajoneuvoa niiltä osin kuin eroja on ja sitten muutoskatsastamaan.
wiimax.fi
Re: w124 turbotus?
Melki ihan se peruskysymys on se että haetko kestävää ratkaisua vai sellaista joka saa porsia aika-ajoin? Ts onko ajoauto vai harrastepeli?
Jos haet kestävää ajoautoa ni teho mitä vähintään haet ni oikeastaan sanelee sen kannattaako edes alkaa vaparin kylkeen ahdinta laittamaan. Tehotavoite sanelee monta muutakin kohtaa esim voimansiirto. Manuaali eikä 722.4 aski taida kovinkaan kummoisia tehoja sietää? Jarrujen vaihto kait on simppeli ja sen joutuu jokatapauksessa tekemään.
Ahdetun jarrut eteen, pakoputkisto, cooleri, ahtoputkisto, syöttöpumpun säätö, ahdin ja sille öljynkierto, ö-suotimen jalka mallia tbo+jäähdytin. Nuo vissiin vähimmillään vaatii ja oliko etuvakain? Tosta ehkä saa jotain käsitystä kustannuksista?
Sit jos tavoite reippampi ni 722.3 aski vahvistettuna tms, ja alkuperäinen ahdettu mosa aihioksi jossa paikallaan ahdetun syöttöpumppu. Tässä kohtaa monesti valmiiksi tehty paketti halvempi kuin itte alkaa tekemään,,,, ehkä?
Jos haet kestävää ajoautoa ni teho mitä vähintään haet ni oikeastaan sanelee sen kannattaako edes alkaa vaparin kylkeen ahdinta laittamaan. Tehotavoite sanelee monta muutakin kohtaa esim voimansiirto. Manuaali eikä 722.4 aski taida kovinkaan kummoisia tehoja sietää? Jarrujen vaihto kait on simppeli ja sen joutuu jokatapauksessa tekemään.
Ahdetun jarrut eteen, pakoputkisto, cooleri, ahtoputkisto, syöttöpumpun säätö, ahdin ja sille öljynkierto, ö-suotimen jalka mallia tbo+jäähdytin. Nuo vissiin vähimmillään vaatii ja oliko etuvakain? Tosta ehkä saa jotain käsitystä kustannuksista?
Sit jos tavoite reippampi ni 722.3 aski vahvistettuna tms, ja alkuperäinen ahdettu mosa aihioksi jossa paikallaan ahdetun syöttöpumppu. Tässä kohtaa monesti valmiiksi tehty paketti halvempi kuin itte alkaa tekemään,,,, ehkä?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Su 07.03.2021 17:30
Re: w124 turbotus?
Okei joo... mut siis enemmän haen semmosta käyttöautoo mistä kummiski löytyis vähän enemmän jytyä ku ihan vaa tehdaskoneesta.
Ja sit jos olis ees mitää järkee laittaa ton vaparin kylkee ahdinta ni minkälaine, minkä kokoinen? Ja sit kans missö oon ihan hukassa ni pitääkö imusarja uusia/vaihtaa? Mut se valmis pakettiki on käyny mielessä esim joku om605?
Ja sit jos olis ees mitää järkee laittaa ton vaparin kylkee ahdinta ni minkälaine, minkä kokoinen? Ja sit kans missö oon ihan hukassa ni pitääkö imusarja uusia/vaihtaa? Mut se valmis pakettiki on käyny mielessä esim joku om605?
Re: w124 turbotus?
Olisi ylimääräisenä alkuperäinen koko turbopaketti 602/290 koneesta.
Pulttaa kiinni toteutus, pakosarja, imusarja, turbo, cooleri ja kaikki tarvittavat putket/nippelit.
Piti laittaa matkailuauton 602 koneen kylkeen, mutta auto vaihtui. soittele jos kiinnostaa osat Valkeakoskella 0400-777656.
Pulttaa kiinni toteutus, pakosarja, imusarja, turbo, cooleri ja kaikki tarvittavat putket/nippelit.
Piti laittaa matkailuauton 602 koneen kylkeen, mutta auto vaihtui. soittele jos kiinnostaa osat Valkeakoskella 0400-777656.